استنلس استیل در مجسمه سازی

اهمیت استنلس استیل در مجسمه سازی

با سلام و عرض ادب خدمت کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم اهمیت استنلس استیل در مجسمه سازی را مورد بررسی قرار داده و این صنعت را از ابعاد مختلف بررسی نماییم، با ما همراه باشید.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که استنلس استیل چقدر در صنایع کاربردی است؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که استنلس استیل ها بیشترین کاربرد را در صنایع داشته و سهم بزرگی از کاربرد های آن در صنایع مختلف ایفای نقش می کنند؟ استنلس استیل ها در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی دارند که این خود به تنهایی جای بحث بسیاری دارد که در مقاله های دیگر درباره ی آن توضیحات کامل منتشر شده است.

یکی از دیگر نقش های بسیار پر رنگ و جالب استنلس استیل در مجسمه سازی است. مجسمه سازان همیشه با این مشکل مواجه بودند که چگونه می توانند مجسمه های خود را طوری بسازند که سالها ماندگار مانده و هیچ تغییر و یا تخریبی در آن صورت نپذیرد. پس از دقت آنها به صنایع ساختمانی و کاربرد استنلس استیل بر روی این ساختمان ها، به این نتیجه رسیدند که از این فولاد ضد زنگ می توانند در زمینه مجسمه سازی استفاده نموده و از آن بهره ببرند. کاملا بدیهی است که استفاده از این مقطع فولادی پیشرفت بسیار زیادی در صنعت مجسمه سازی حاصل نموده و بی شک به بهترین حالت خود از نظر کیفیت و حتی زیبایی رسید.

نقش استنلس استیل در مجسمه سازی

نقش استنلس استیل ها در معماری و ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت می باشد، همانطور که در مقاله های قبلی اشاره شد، از استنلس استیل های سری 300 برای این صنعت استفاده می شود. جالب است بدانید برای مجسمه سازی هم از استنلس استیل های سری 300 استفاده می شود. با یک نگاه کلی می توان به این نتیجه رسید که استنلس استیل های سری 300 از دیگر سری های استنلس استیل پرکاربرد تر می باشد.

حال می خواهم به چند مجسمه که از جنس استنلس استیل ساخته شده است اشاره ای داشته باشم و این مجسمه ها را بررسی نماییم.

اولین مجسمه ای که بسیار دیدنی است، مجسمه ای است که در قسمت بالای درب ورودی 50 برج راکفلر گذاشته شده است. این مجسمه کاملا از جنس استنلس استیل بوده و به روش ریخته گری آن را ساخته اند. این مجسمه تصویر 5 خبر نگار را به نمایش درآورده است که دارای ارتفاع 6.7 و عرض 5.2 به صورت حدودی بوده و دارای وزنی در محدوده ی 8 تن می باشد. این مجسمه، به عنوان اولین مجسمه ای است که در سال 1940 از آلیاژ استنلس استیل ساخته شد.

این عکس، تصاویری از مجسمه پنج خبرنگار برج راکفلر است که از جنس استنلس استیل ساخته شده است.مجسمه پنج خبرنگار برج راکفلر


مجسمه ی بعدی که قصد داریم به شما عزیزان معرفی نماییم، به طور کامل از جنس استنلس استیل ساخته شده است. این مجسمه، یک طاق 192 متری است که بطور کامل از آلیاژ 304 ساخته شده و اهمیت این فولاد ضد زنگ با تکمیل این پروژه که در سال 1965 به مرحله تکامل رسید، بیش از پیش افزوده شد. لازم به ذکر است که این مجسمه ی طاق به شکل دروازه در سنت لوییس میزوری قرار دارد که در خود 43000 تن آلیاژ استنلس استیل 304 جای داده و مبلغی حدود 13 میلیون دلار هزینه ساخت آن شد.

طاق دروازه سنت لوییس میزوری

در این تصویر عکس هایی از طاق دروازه سنت لوییس که به طور کامل از استنلس استیل 304 ساخته شده است، از زوایای مختلف به نمایش گذاشته شده است.

 


مجسمه ی بعدی که قصد داریم به شما عزیزان نشان دهیم، یکی دیگر از شگفتی های صنعت مجسمه سازی است. مجسمه کره ی جهان نما واقع در نیویورک، بعنوان نمادی است که برای نمایشگاه جهانی نیویورک ساخته شده است. این مجسمه نیز مانند مجسمه های قبلی از استنلس استیل 304 ساخته شده است. همانطور که مشاهده می کنید، با ساخته شدن پی در پی این مجسمه ها، به اهمیت استنلس استیل در مجسمه سازی سال به سال افزوده شده است. مجسمه ی کره جهان نما دارای 43 متر ارتفاع و حدود 370 تن وزن می باشد که در سال 1964 تولید آن آغاز شد و در سال 1965 به اتمام رسید. این مجسمه یکی از افتخارات گیلمور کلارک است که نقش استنلس استیل را در این صنعت پر رنگ تر نمود.

عکس زیر تصاویری از مجسمه جهان نما را نشان می دهد.

مجسمه کره جهان نما در نیویورک

این عکس، تصویر هایی از مجسمه کره جهان نما را به نمایش درآورده است که از جنس استنلس استیل 304 ساخته شده است.


مجسمه ی بعدی که واقعا بسیار جالب ساخته شده است، یک مجسمه ای است که در هلسینکی فنلاند قرار دارد و در سال 1967 به طور کل با آلیاژ استنلس استیل ساخته شده است. جالب است که این مجسمه تشکیل شده از لوله های استیلی که به یکدیگر جوش خورده اند و بطور یکپارچه یک مجسمه ی بسیار حرفه ای را تشکیل داده اند. این مجسمه توسط ایلا هیلتونن به یاد بود آهنگسازی به نام سیبلس ساخته شد. یک ویژگی بسیار جالب این مجسمه که نظر بسیاری از مردم را به خود جلب نموده، این می باشد که این مجسمه قادر است صدای پرندگان را انعکاس و بازتاب دهد و این موجب ایجاد صدایی بسیار زیبا می شود. این مجسمه، از 10.5 متر طول ، 6.5 متر عرض و 8.5 متر ارتفاع برخوردار می باشد.

عکس زیر نمایش دهنده مجسمه سیبلس می باشد

مجسمه-سیبلس-در-فنلاند

این عکس، تصاویر مربوط به مجسمه سیبلس را نشان می دهد که به طور کامل از لوله های استنلس استیل ساخته شده است.


با چند مثال از مجسمه هایی که از جنس استنلس استیل ساخته شده اند، در میابیم که استنلس استیل در مجسمه سازی از اهمیت ویزه ای برخوردار بوده و به دلیل اقتصادی بودن و علاوه بر آن زیبایی، مورد استفاده قرار می گیرد.


مهزیار فولادصنعت، تامین کننده انواع مقاطع استنلس استیل از جمله ورق استیل 304 ، 321، 430، 316، و دیگر گرید های موجود در بازار می باشد. لطفا جهت اطلاعات بیشتر از مقاطع قید شده با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. همچنین از می توانید از طریق ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش شرکت را از  صورت های درخواستی خود آگاه سازید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *