رول فولادی

انواع مختلف رول فولادی

روند نورد، شایع ترین فرآیند صنعتی است که برای ساخت مقطع عرضی بزرگ مانند ورق های فولادی و آلومینیوم برای سازه ها مورداستفاده قرار می گیرد. غلطک برای تکمیل روند نورد استفاده می شود. تعداد رول فولادی بستگی به تقاضای این روند دارد.

سازندگان رول فولاد از چه موادی برای ایجاد رول های فولادی استفاده می کنند؟

تشکیل رول فرآیندی است که در آن یک ورق فلزی معمولا از رول به طور مرتب عبور می‌کند تا زمانی که مشخصات سطح مقطع مورد نیاز حاصل شود. ورق در امتداد محور خطی در محیطی با دمای اتاق شکل می‌گیرد.این فرآیند برای ایجاد قطعات با طول بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد وبرای ساخت مقادیر زیادی با شکل خاص مفید است.

هر رول در فرایند یک تابع خاص در ساخت قطعه است. در هر مرحله تغییرات جزئی در پیکربندی فلز وجود دارد. اندازه رول بستگی به نوع فلز، ضخامت و شکل پذیری دارد. از این رو، در فرایند ساخت رول از مواد زیر استفاده می کند:

فلزات آهنی :

این شامل هر فلزی است که دارای یک ترکیب دوگانه آهن است. فلزات آهنی می تواند شامل فولاد، فولاد ضد زنگ و گالوانیزه باشند. تولید کنندگان رول فولادی مختلف از این کار برای ایجاد رول فولاد استفاده می کنند.

۱. فولاد

فولاد شامل آهن است و در زیر نقطه ذوب آن، بدون هیچ گونه عملیات حرارتی، انعطاف‌پذیر است.  و بین ۰.۰۵ تا ۲ درصد از وزن آن کربن است. این فولاد می‌تواند شامل مقادیر کوچکی از سیلیسیم، منگنز و مقادیر کم گوگرد و نیز فسفر باشد.

۲. فولاد ضد زنگ

این فولاد حاوی درصد بالایی کروم است که دارای مقاومت رنگ‌آمیزی بالا و مقاومت در برابر خوردگی است .فولاد ضد زنگ در برابر اسید های معدنی ضعیف، اکسیداسیون، اسید های ارگانیک و دیگر مواد سوزاننده مقاوم است.

3- فولاد گالوانیزه

این یک ورق فولادی است که در هر دو طرف با روی پوشیده شده و سپس با حرارت بر روی سطح فلز قرار میگیرد. بسیاری از تولید کننده های رول از  رول گالوانیزه برای ایجاد رول فولادی با کیفیت بالا استفاده می کنند.

فلزات غیر آهنی :

فلزات غیر آهنی در ترکیب شیمیایی خود هیچ آهنی ندارند؛ برخی از رایج ترین فلزات غیر آهنی مورد استفاده در تشکیل رول شامل:

۱. آلومینیوم

آن یک فلز نرم، چکش خوار و سبک‌وزن است که مقاومت بالایی نسبت به خوردگی دارد. آلومینیوم هنگامی که در معرض هوا قرار می‌گیرد لایه نازکی از اکسید آلومینیوم را برای حفاظت از فرسایش تشکیل می‌دهد.

۲. برنج

برنج آلیاژی از مس و روی است که یک رنگ طلا مانند و مقاومت بالا نسبت به خوردگی دارد. انواع مختلفبرنج شامل برنز، آلیاژ مس و قلع می‌شود. برنج بسیار چکش خوار است و در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید کنندگان رول های نورد از برنج برای ساختن رول مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌کنند.

۳. مس

مس یک فلز متخلخل است که در درجه اول به عنوان رسانای خوب برق شناخته می‌شود. آن در مصالح ساختمانی به کار می‌رود و جز اصلی در بسیاری از آلیاژهای غیر آهنی است.

4. کامپوزیت ها

این مواد از دو یا چند ماده ساخته شده و دارای اختلافات فیزیکی و شیمیایی هستند.

بنابراین، هنگامی که به دنبال کارخانه‌های نورد فولاد هستید، برای دریافت رول فولادی با کیفیت بالا ، اطمینان حاصل کنید که با یک تولید کننده رول فولادی مطمئن ارتباط برقرار می‌کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *