انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت صنعتگران و کاربران مهزیار فولاد صنعت ، به اطلاع شما عزیزان می رساند مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه فروش و تامین انواع لوله های فولادی و آلیاژی به صورت گسترده و سراسری فعالیت داشته و تخصص خود را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ، همانطور که می دانید ، یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین لوله ها در صنایع ، لوله های درزدار مانیسمان است ، مهزیار فولاد صنعت این لوله ی آلیاژی قدرتمند را برای شما عزیزان با کیفیتی عالی و قیمتی مطلوب و به صرفه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ، خواهشمندیم جهت اطلاع از قیمت انواع لوله های مانیسمان ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده  از قیمت های موجود آگاه شوید ، مشاوران ما سعی دارند خریدی مطمئن و آسوده ای را برای شما عزیزان رقم زده و شما را از خرید با ما راضی نگه دارند .

در این صفحه قصد داریم نگاهی اجمالی به انواع لوله های درزدار مانیسمان بپردازیم و کاربرد آنها را در صنایع مختلف شرح دهیم ، لطفا با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم .


انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان

اگر نگاه کلی به ( لوله ) داشته باشیم ، قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که لوله ها تجهیزاتی هستند که بوسیله ی آن سیالات را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرده ، و این نوع تجهیزات در صنایع مختلف و در شرایط های مختلف ، دارای کاربرد های مختلف هستند ، اما موضوع اینجاست که همین کاربرد های مختلف ، باعث شده است که این لوله آلیاژی متمایز تر از دیگر لوله ها شود .

چرا لوله های آلیاژی ؟ حتما یکی از سوالات شما عزیزان این است که لوله های آلیاژی یعنی چه ؟ آلیاژ چه ارتباطی با تجهیزاتی که قرار است سیالات را از مکانی به مکان دیگر جا به چا کنید دارد ؟ و یا اینکه چرا از آلیاژ در لوله ها استفاده می شود ؟ به تمام سوالات ذهت شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد ، با ما همراه باشید .

وقتی از آلیاژ در لوله ها صحبت می شود ، بسیاری از صنعتگران می دانند که این لوله ها زمانی به کار می رود که در صنایع مختلف سیالاتی وجود داشته باشند که در بلند مدت موجب خرابی ، پوسیدگی و یا از بین رفتن لوله شود ، حال با این فکر بریم جلو که آلیاژهای مختلف ، چگونه می توانند بر روی لوله ها تاثیر گذاشته و این لوله ها را نسبت به سیالات مختلف موجود در صنایع مقاوم کند .

همانطور که میدانید ، لوله های مانیسمان ، از آلیاژ های مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام در صنایع مختلف ، دارای کاربرد های مختلفی هستند ، بطور مثال لوله های مانیسمانی  ساخته شده اند که قادر است حرارت را تحمل کند ، یا لوله های مانیسمانی ساخته شده اند تا سیالاتی که در طولانی مدت قادر است یک لوله ساده را بطور کامل از بین ببرد مثل ( نفت ، گاز و …… )

اما زمانی که در این لوله ها از آلیاژ های مختلف استفاده شود ، این لوله ها نسبت به سیالات واکنش منفی نشان نداده و در برابر آنها مقاوم می شوند .

حال قصد داریم انواع لوله های مانیسمان را برای شما عزیزان معرفی کنیم .


انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان

انواع  رده لوله های مانیسمان

قبل از هر چیزی ، باید ذاکر شد که این نوع لوله ها ، بعنوان لوله های فلزی و یا بهتر است بگوییم زیر جزء زیر مجموعه لوله های فلزی محسوب می شود ، این لوله ی قدرتمند در چند رده مختلف تولید و در بازار آهن آلات توزیع می شود که عبارتند از :

  • لوله رده 20
  • لوله رده 40
  • لوله رده 60
  • لوله رده 80
  • لوله رده 120
  • لوله رده 140

نکته ای که ممکن است بسیار حائز اهمیت صنعتگران باشد ، این است که لوله های رده 20 و لوله رده 40 در میان لوله های مختلف مانیسمان ، بیشتر از بقیه در صنایع کاربرد دارد و از پر فروش ترین نوع لوله ها است .

مهزیار فولاد صنعت ، انواع لوله مانیسمان  را در رده های قید شده با قیمت مناسب و کیفیتی مطلوب در اختیار شما خریداران عزیز قرار خواهد داد .


بررسی انواع لوله های مانیسمان

بطور کل لوله های فولادی به 2 دسته مختلف تقسیم می شوند :

  • لوله های درزدار
  • لوله های بدون درز

نورد لوله

جهت ساخت انواع لوله های مانیسمان ، از فرایند نورد استفاده می شود ، این فرآیند به تاریخچه آن باز می گردد که در سال 1880 ، برادران مانیسمان تولید لوله های بدون درز را به روش نورد ابداع کردند ، برادران مانیسمان در حال تولید سوهان بیلت بودند که دریافتند که با سست شدن هسته بلیت ها ، مرکز بلیت سوراخ می شود ، و این کار از طریق زاویه گرفتن غلتک های سوهان کاری نسبت به یکدیگر حاصل می شود ، بوسیله این نورد ، جهت سوراخ کردن بلیت های استوانه ای و در نهایت منجر به تولید لوله های بدون درز شد . و همچنین سال 1890 ، آقای ماکس مانسمان ، تولید لوله بدون درز از طریق  (روش نورد لوله) ، را بعنوان روش مستقلی برای ساخت لوله بدون درز معرفی نمود .


انواع لوله های مانیسمان

کاربرد های انواع لوله های مانیسمان

انواع لوله های مانیسمان در صنایع دارای کاربرد مختلفی هستند ، که عبارتند از :

  • انواع لوله های مانیسمان در خطوط فشار قوی
  • انواع لوله های مانیسمان جهت خطوط نفت و گاز
  • لوله های مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک
  • جهت صنایع دارویی و غذایی

ساخت لوله های مانیسمان

این لوله پر قدرت ، به صورت ( Extruding ) یا بهتر است بگوییم همان بیرون آمدن بوسیله انواع قالب ها ساخته می شود ، همانطور که پیداست ، اصولا شمش فولادی طی یک فرآیند ، تبدیل به لوله می شود ، این نوع لوله ها ، اغلب از شمش های فولادی ساخته شده است ، ولی ساخت آن فقط توسط مقاطع چهار گوش امکان پذیر بوده و دارای هزینه های بسیار بالایی نیز هستند ، لازم است بدانید که در ساخت انواع لوله های مانیسمان  ، از استاندارد های ASTM  ، A106 ، A53 استفاده می شود .

قابل ذکر است که یک استاندارد مهم و پر مصرف در این لوله ها وجود دارد ، که با نام استاندارد نفت و گاز  API 5L استفاده می شود .

ضخامت این لوله ها ، ارتباط مستقیمی با فشار این سیالات داشته ، به عبارت دیگر می توان گفت هر چقدر فشار سیالات در انواع لوله های مانیسمان  بیشتر باشد ، طبیعتا ضخامت این لوله می بایست بیشتر باشد ، و جالب است بدانید در تولید بعضی از این لوله های ، عملیات حرارتی ویژه ای باید بکار رود ، پس در نتیجه انتخاب روش ساخت انواع لوله های مانیسمان  ، بر اساس امکانات کارخانه ای که در آن لوله مانیسمان تولید می شود ، تعیین می شوند .


تفاوت بین لوله های صنعتی با لوله مانیسمان

لوله مانیسمان ، با انواع لوله صنعتی ، دارای تفاوت هایی است که به آن می پردازیم :

همانطور که بارها اشاره شد ، علت تمایز موجود بین انواع لوله های مانیسمان  ، با لوله های دیگر ، این است که از لوله های مانیسمان درشرایط خاص همچون شرایط فشار ، و حرارت و یا فشار های عملیاتی بالا استفاده می شود ، این در صورتی است که لوله هایی مثل لوله های پلی اتیلن ، و لوله های (UPVC) تحمل این فشار را ندارند و فقط در شرایطی استفاده می شود که عملیات فشار معمولی باشد .

قابل دکر است که لوله های پلی اتیلن ، لوله های (UPVC) ، و لوله های پوش فیت ، اکثرا جهت انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند .


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با اقتدار ، مهارت و تخصص خود ، به همراه کادر تیم فروش ، شما عزیزان را در نوع انتخاب انواع لوله های مانیسمان ( بنا به شرایط استفاده ) یاری نموده و شما عزیزان را در راستای خرید این لوله آلیاژی پر قدرت راهنمایی خواهند نمود ، جهت اطلاعات بیشتر از قیمت لوله مانیسمان ، با شماره واحد فروش به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا در صورت امکان از طریق ارسال پیام به واتس اپ مهزیار فولاد صنعت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و  mahzyar.net97@gmail.com ، سفارش های خود را ارسال نموده و پرسنل شرکت را از سفارش های خود آگاه سازید ، پرسنل شرکت مهزیار فولاد صنعت ، به محض دریافت سفارش های شما عزیزان ، اقدامات لازم را مبذول ، پیش فاکتور مقطع فولادی مربوطه را ارسال ، و در صورت تائید شما عزیزان آن را درکوتاه ترین زمان ممکن در سراسر کشور به دستتان خواهند رساند . ما در راستای کیفیت خدمات خود می کوشیم و بزرکترین اهداف مهزیار فولاد صنعت ، کیفیت است ، چرا که کیفیت حق شماست . 

مهزیار فولاد صنعت ، علاوه بر لوله های مانیسمان ، در زمینه انواع لوله های مختلف فعالیت دارد که در ذیل قید شده است :


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *