اچ پی

انواع HP

با سلام و درود ر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به کاربرد پروفیل اچ پی بپردازیم. با ما همراه باشید. 


ویدیو زیر خلاصه ای از مطالب این صفحه می باشد:

کاربرد نبشی و پروفایل های دریایی اچ پی HP

اچ پی ها که در زبان فارسی و در بازار فولاد فروشی ایران و در میان کشتی سازان داخلی در کشور ایران به نبشی دریایی نیز مصطلح است، نوعی مقطع فولادی است که صرفا کاربرد ساخت شناور داشته و این نبشی های دریایی که با نام بین المللی اچ پی شناخته می شود، در دسته ی مقاطع تخصصی فولادی صنایع  دریایی و صنایع کشتی سازی قرار می گیرد. کاربرد اصلی این مقطع فولادی، شاسی کشی و یا ساختن شاسی برای کلیه ی شناور ها اعم از تجاری، تفریحی و … می باشد. 

در کارخانجات کشتی سازی، ابتدا ورق هایی که قرار است برای بدنه ی کشتی بکار گرفته شود، خم و. فرم دهی شده و به شکل دیواره ی بدنه ی کشتی در می آید. مقطع نبشی دریایی و یا همان اچ پی به مقطع فولادی گفته می شود که به دیواره ی کشتی از داخل جوش داده شده و این مقطع فولادی استحکام نهایی سازه ی کشتی را بالا می برد. 

این مقطع فولادی که صرفا در صنایع کشتی سازی کاربرد دارد، به صورت موازی در کف شناور در کنار یکدیگر جوش داده می شود. این مقطع فولادی همانطور که از سطح مقطع آن مشخص است، نوعی مقطع خاص بوده که سطح مقطع آن یک سمت آن ضخامت بیشتری داشته و یک سمت آن ضخامت کمتر. از سمت ضخامت بیشتر اچ پی ها، این نبشی های دریایی را در کف شناور ها قرار داده و مقطع اچ پی از قسمت ضخامت بیشتر به کف شناور جوش داده می شود. 

این عمل باعث شده که سازه ها و استراکچر های نهایی، با کیفیت بسیار بالایی مقاوم سازی شده و در حقیقت مقطع نبشی های دریایی یا پروفایل های اچ پی، مقطعی است که استحکام سازه نهایی شناور را بالا می برد. این مقاطع فولادی در سر تا سر شناور در کف کشتی از داخل دیواره ی کشتی جوش داده شده و در دسته ی کلیدی ترین مقاطع فولادی در صنایع کشتی سازی در جهان قرار می گیرد.


خلاصه مطلب

اچ پی ها پروفیل های صنعتی مورد استفاده در سازه های دریایی  و شناور های غول پیکر هستند .اچ پی در حقیقت اسکلت و ساختمان داخلی شناور ها را تشکیل میدهد . این نوع فولاد بدلیل پر کاربرد بودن در ساخت شناور ها .جزء فولاد های پر مصرف صنایع دریایی میباشد.

لوله استیل
مقاله ی ورق رنگی و مقاله ی ورق آهن را نیز بخوانید
مقاله ی ورق آجدار و مقاله ی فروش ورق سیاه را نیز بخوانید


شرکت مهزیار فولاد صنعت خریدار م فروشنده کلیه ی مقاطع پروفیل دریایی اچ پی HP و آهن آلات دریایی در ایران می باشد. شما می توانید HP و نبشی های دریایی مورد نیاز خود را در سایز های گوناگون تهیه نمایید. جهت خرید انواع آهن آلات دریایی، پروفیل های دریایی و پروفیل های HP با واحد بازرگانی مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا صورت های درخواستی خود را به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین مان ممکن صورت های درخواستی شما عزیزان را پیگیری نموده و در کمترین زمان پیش فاکتور مربوطه را ارسال خواهند نمود.ما پروفیل و نبشی دریایی HP را با قیمتی مناسب و رقابتی برای شما عزیزان تامین خواهیم نمود. 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *