اتصالات مانیسمان

انواع اتصالات مانیسمان

با سلام و درود بر شما صنعتگران و خریداران عزیز ، مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه فروش انواع لوله های فولادی ، از جمله ( لوله مانیسمان ) در رده های متفاوت ، و انواع مختلف لوله صنعتی ، دارای تجربه و تخصص است ، ما با کادر حرفه ای و تخصصی تیم فروش خود ، شما عزیزان را در امر خرید انواع لوله های آلیاژی یاری نموده و د تلاشیم تا شما خریداران عزیز ، تجربه خوبی از خرید با مهزیار فولاد صنعت را داشته باشید ، مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه اتصالات مانیسمان نیز دارای تجربه بوده و آن را با قیمتی متعادل تر از قیمت بازار و کیفیتی مطلوب در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد ، لطفا جهت سفارش و خرید ، و همچنین اطلاع دقیق از قیمت اتصالات مانیسمان ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده و کادر تیم فروش شرکت را از سفارش های خود آکاه سازید .

در این صفحه ، قصد داریم اطلاعاتی درباره اتصالات مانیسمان در اختیار شما عزیزان قرار داده و آن را شرح دهیم ، لطفا با ما همراه باشید .


حتما یکی از سوال های ذهن شما عزیزان ، این است که اتصالات مانیسمان چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ آیا در صنایع حائز اهمیت است !؟ و اگر حائز اهمیت است ، به چه میزان ؟

مهزیار فولاد صنعت قصد دارید برای شما عزیزان توضیح دهد ، اتصالات مانیسمان در انواع لوله کشی ها مورد استفاده قرار می گیرد ، و دسته بندی آنها ، بر اساس آرایشی لبه های انتها و ابتدای آن بوده ، و همچنین نوع آلیاژ در این امر حائز اهمیت قرار خواهد گرفت . .

همانطور که اشاره شد ، اتصالات مانیسمان کاربرد های فراوانی دارد ، که به این کاربرد ها خواهیم پرداخت .

قبل از تشریح کاربرد این اتصالات ، بهتر است نگاهی اجمالی به معرفی انواع اتصالات مانیسمان داشته باشیم :


انواع مختلف اتصالات مانیسمان در صنایع

  • زانو 90 درجه مانیسمان
  • زانو 45 درجه
  • سه راهی تبدیل مانیسمان
  • سه راه مساوی
  • تبدیل کج مانیسمان
  • تبدیل صاف
  • کپ مانیسمان
  • بوش مانیسمان
  • سردنده مانیسمان

مهزیار فولاد صنعت ، ارائه دهنده انواع اتصالات و لوله مانیسمان در رده ها و ضخامت های مختلف است .


اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان


کاربرد اتصالات مانیسمان

اتصالات ذکر شده در بالا ، سخت آلیاژ کربن استیل است که بر اساس استاندارد های معروف ASTM A234 WPB جهت اتصالات مانیسمان از روش WROUGHT و همچنین استاندارد معروف ASTM A105 که از طریق روش ( فورجینگ ) است .

قابل ذکر است جوشکاری این اتصالات به صورت بات ولد ( BUTT WELD ) بوده ، و لبه انتهایی و ابتدایی آنها به شکل پخ خورده است .

تنها دلیل نام گذاری ( اتصالات مانیسمان ) بر روی این نوع اتصالات ، این است که به شکل  ( بدون درز ) در بدنه اصلی جوش خورده است .

بر خلاف اتصالات درز دارد ، باید شایان ذکر شد که اتصالات مانیسمان دارای درز جوش نبوده و کاربرد آن ، در فشار و دماهای بالا است .

اتصالات بدون درز به منظور جوشکاری  پخ تولید می شوند ، و قابل ذکر است که انتهای آن به شکل V است ، تولید این نوع اتصالات ، بر اساس استاندارد ASTM B16.9 است .

اکر بخواهیم نمونه های بارزی از اتصالات بدون درز مانیسمان را نام ببریم ، می توان از اتصالاتی مثل : زانو های 90 درجه ، زانو های 45 درجه ، همچنین سه راهی مساوی ، و سه راهی نامساوی ، تبدیل های کج ، تبدیل های صاف ، کپ ، سردنده و بوشن قید نمود .

اگر بخواهیم از کاربرد این اتصالات برای شما عزیزان صحبت کنیم ، میت وان بدین شکل تشریح نمود که این اتصالات در صنعت نفت ، گاز ، و بسیاری از تاسیسات کاربرد دارد ، و تنها دلیل استفاده این اتصالات در این صنایع ، این است که این اتصالات مانیسمان ، برعکس اتصالات سیاه درز دار ، دارای درز جوش نبوده و همچنین ساختار یکپارچه ای دارنند ، پس در تنیجه می توانند فشار های بیشتری را متحمل شوند .

روش اتصال آنها ، به شکل جوشی است ، اندازه و ابعاد اتصالات بدون درز بر اسا استاندارد ASME B16.9  است ، طبق رده یا همان ( SCHEDULE) ، و قطر یا (NPS) شناخته می شوند .


مهزیار فولاد صنعت ، بر اساس نیاز شما عزیزان ، همه ی تلاش خود را در بر می گیرد تا شما عزیزان خریدی مطمئن و آسوده ای را با ما تجربه کنید ، لطفا جهت خرید انواع اتصالات مانیسمان ، و یا اطلاع از قیمت دقیق آن ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل نموده ، و یا با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، و همچنین ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223تیم فروش را از صورتخرید خود آگاه سازید ، تیم فروش شرکت پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده ، و در صورت تایید ، مقطع مورد نظر شما را در سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال خواهنند نمود . پرسنل واحد فروش ، همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( ببه غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) در خدمت شما خریداران عزیز خواهند بود . یکی از اولویت های ما ، کیفیت است ، چرا که کیفیت حق شماست .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *