تفاوت استیل و آلومینیوم

استیل با آلومینیوم چه تفاوت هایی دارد؟

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. مهزیار فولاد صنعت یک شرکت بازرگانی است که کلیه خدمات خود را در زمینه تامین و فروش مقاطع فولادی از جمله مقاطع استنلس استیل و لوله های فولادی و مقاطع آلیاژی در اختیار مشتریان خود قرار داده و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه خواهد داد. در این نوشته قصد داریم در نگاهی اجمالی به تفاوت استیل و آلومینیوم داشته باشیم. با ما همراه باشید تا به تفاوت های این دو بپردازیم.


تفاوت استیل با آلومینیوم

در اولین نگاه، ممکن است بسیاری از خواص استیل و آلومینیوم با یکدیگر شباهت هایی داشته باشند، ولی این دو با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند که ما قصد داریم به 10 مورد از تفاوت استیل و آلومینیوم بپردازیم و آن را بررسی نماییم. باید به این موضوع اشاره داشت که استیل به ( فولاد زنگ نزن ) معروف بوده و ترجمه کلمه لاتین Stainless Steel است.


 از نظر استحکام به وزن

فلز آلومینیوم نسبت به استیل از استحکام کمتری برخوردار است، اما نکته ی حائز اهمیت اینجاست که به دلیل اینکه وزن آلومینیوم حدودا 30 درصد وزن استیل است، پس در نتیجه میزان استحکام به وزن فلز آلومینیوم از نسبت استحکام  به وزن استیل بسیار بیشتر است و به همین دلیل است که از آلومینیوم در ساخت هواپیماها و قطار ها و همچنین شناورهای سریع استفاده می کنند.


تفاوت استیل با آلومینیوم از نظر مقاومت به خوردگی

ساختار استیل، از ترکیبات آهن، کربن، کروم، نیکل، مس و منگنز است که یکی از دلایل بیشتر شدن مقاومت به خوردگی این فولاد زنگ نزن، افزایش درصد کروم به این آلیاژ است. همچنین آلومینیوم زمانی که در موقعیت معرض هوا قرار می گیرد، با ایجاد یک لایه اکسیدی قادر است از خودش در برابر خوردگی محافظت نماید، اما نکته اینجاست که شرایطی نیز وجود دارد که احتمال خوردگی در آن وجود داشته باشد .


از نظر هدایت حرارتی

در آلومینیوم هدایت حرارتی از استیل بیشتر است و به همین دلیل است که از فلز آلومینیوم در سیستم های تهویه و همچنین رادیاتور وسایل نقلیه استفاده می شود.


تفاوت استیل با آلومینیوم از نظر قیمت

همانطور که رواج است، قیمت آلومینیوم از استیل بسیار ارزان تر است.


از نظر کار پذیری

همانطور که می دانید، استیل ها از آلومینیوم ها از نظر سختی بسیار بالاتر هستند و با توجه به استحکام بالای استیل نسبت به آلومینیوم، از میزان انعطاف پذیری کمتری برخوردارند، بر این اساس انعطاف پذیری فلز آلومینیوم بهتر از استیل می باشد، اما استیل در برابر سایش از مقاومت بیشتری برخوردار است، پس در نتیجه سختی استیل بالاتر از آلومینیوم می باشد.


تفاوت استیل با آلومینیوم در قابلیت جوشکاری

در استیل ها ، جوشکاری بسیار ساده است و می توان گفت که ساده شکل می گیرد، اما در آلومینیوم جوشکاری بسیار مشکل است و می توان گفت در بین فلزات جوشکاری آلومینیوم از همه مشکل تر می باشد.


تفاوت استیل با آلومینیوم از نظر خواص حرارتی

از استیل در دماهای بسیار بالاتری می توان استفاده نمود، این در حالی است که آلومینیوم در دمایی نزدیک به 400 درجه سانتی گراد نرم می شود، اما استیل این قابلیت را دارد تا در دماهای بسیار بالاتر بر روی آن کار شود.


تفاوت از نظر خواص رسانایی الکتریکی

از آلومینیوم می توان بعنوان یک هدایت کننده قوی الکتریسیته استفاده نمود، اما استیل این چنین نبوده و از رسانایی کمی برخوردار است. از آلومینیوم اغلب در ساخت کابل های برق استفاده می شود و دلیل اصلی آن می تواند همین ویژگی قید شده و ویژگی قید شده ی قبلی باشد.


تفاوت استیل با آلومینیوم از نظر استحکام

به طور کلی، استیل از استحکام بیشتری نسبت به آلومینیوم برخوردار است، اما در یک سری از آلیاژ های خاصی از آلومینیوم، نزدیک تر شدن استحکام آلومینیوم به استیل منطقی بوده و می توان اشاره داشت که آلیاژ هایی از آلومینیوم وجود دارند که به استیل شبیه هستند.


از نظر موثر بودن بر روی مواد غذایی

این دو فلز هر دو نسبت به مواد غذایی واکنش کمی نشان می دهند، اما باز هم می بایست به این نکته اشاره داشت که نسبت واکنش دهی استیل نسبت به مواد غذایی از آلومینیوم کمتر است. قیمت آلومینیوم، وزن آن، و همچنین پارامتر های دیگری مثل پارامتر های بهداشتی، تولید کنندگان را مشتاق می کنند تا از آلومینیوم استفاده نمایند.


مهزیار فولاد صنعت استیل را در حالت های ورق استیل و لوله استیل در اختیار مشتریان قرار می دهد. یکی از ورق های پر مصرفی که این مجموعه در ابعاد و اندازه های مختلف به مشتریان خود عرضه می دارد، ورق استیل 304 است. مهزیار فولاد صنعت این ورق استیل و دیگر ورق های استیل در گرید های مختلف را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.


مهزیار فولاد صنعت با تیم با تجربه ی خود، شما عزیزان را در زمینه فروش و تامین مقاطع فولادی و آلیاژی باری نموده و کلیه مقاطع مورد نیاز شما عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند. لطفا جهت اطلاع از قیمت و خرید، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرموده و یا با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش را از صورت درخواستی خود آگاه سازید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *