ورق های گالوانیزه رنگی

تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه

با سلام و عرض ادب خدمت صنعتگران عزیز و دوستانی که در صنعت فولاد نقش داشته و هر روز بهتر از دیروز در این صنعت پیشرفت داشته و باعث رشد و شکوفایی صنعت فولادی ایران شده اند . مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ورق گالوانیزه در ضخامت های مختلف و ابعاد و اندازه های مختلف از 0.4 میل الی 2.5 میل میباشد ، جهت خرید ورق گالوانیزه شرکت های شهرکرد ، تاراز ، هفت الماس ، کاشان ، با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید .

مهزیار فولاد صنعت ، قصد دارد در این مطلب تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه را به زبانی ساده برای شما دوستان صنعتگر شرح دهد . با ما همراه باشید .

تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه

تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه


تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه

تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه با مقایسه خواص هر دو حاصل می‌شود.

آلومینیوم یک فلز است و همه ویژگی‌های فلز که عبارتند از مقاوم در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیر و یک هدایت حرارتی خوب را دارا می باشد

آلومینیوم هم چنین مقاوم به آب و هوا است و می‌تواند ماشین کاری شده و یا لحیم‌ کاری شود. آلومینیوم به همراه دیگر فلزات، آلیاژهای آلومینیوم می‌سازد و آلیاژهای آلومینیوم به خاطر خواص موثر و مقرون ‌به ‌صرفه آن‌ها شناخته می‌شوند.

در حالی که  گالوانیزه به گونه ای تولید میشود که فولاد کربنی در روی ذوب‌ شده فرو رفته، و مانند یک لایه نازک به فولاد می‌چسبد . فولاد آلیاژی از آهن است و به مستحکم بودن شهرت بسیاری دارد و برای ساخت و ساز یا مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.

این کار به منظور جلوگیری از خوردگی فولاد انجام میشود و ضد خورنده بودن آن ، مستلزم اقداماتی میباشد که قاللیت ضد خورندگی را در این فولاد بوجود بیاورد . این روش بدین جهت ارائه شده تا فولاد ‌بتواند از خوردگی و یا زنگ زدگی ، با پوششی از روی محافظت کند .

فولاد کربن به تولید قطعات مختلف صنعتی کمک می کند و در فرم های مختلف موجود است . فولاد گالوانیزه همچنین برای ساخت اسکله های ساختمانی ، گارد ریل های جاده ای، لوازم خانگی و سایر وسایل مختلف برای استفاده ما در زندگی روزمره استفاده می شود.

تفاوت آلومینیوم و گالوانیزه ، این است که  آلومینیوم دارای چگالی پایینی است، که در مقایسه با گالوانیزه باعث افزایش تبادل گرما می شود. در دستگاه های مختلف صنعتی، آلومینیوم به دلیل افزایش عملکرد و وزن کم تر از گالوانیزه ، ترجیح داده می شود. چگالی پایین فلز کمک می کند که هدایت حرارتی بهتر باشد . در مورد وزن ، آلومینیوم در برابر فولادهای گالوانیزه برنده می شود . اما کیفیت آن پایین تر از گالوانیزه است ، و از طرفی دیگر حرارت موثر گرما، خواص خنک کنندگی و یخ زدگی آن و نیز فواید موثر آلومینیوم ، آن را به یک ماده بهتر از فولاد تبدیل می‌کند.

محصولات آلومینیومی به خاطر خواص ضد باکتری ، خود در سازه های شرکت های تولید مواد غذایی صنعتی به کار میرود. همانطور که در مقایسه با سطوح سخت و صیقلی آلومینیوم، سطوح فولادهای گالوانیزه بسیار زبر هستند، که می‌توانند باعث رشد باکتری شده و در نهایت مواد غذایی را آلوده کنند.


خلاصه مطلب

  • ۱. آلومینیوم یک فلز است، در حالی که فولادهای گالوانیزه با یک فرآیند نورد گرم به دست می‌آیند که در آن فولاد کربنی  در روی فرو می‌رود.
  • ۲. فولاد گالوانیزه یک سطح متخلخل و سخت دارد که تمیز کردن آن دشوار است.
  • ۳. سطوح آلومینیوم سخت و صاف هستند، که به حذف رشد باکتری با روش تمیز کردن آسان کمک می‌کند.
  • ۴. فولادهای گالوانیزه و آلومینیوم هر دو با هم سازگار هستند.
  • ۵. آلومینیوم به خاطر خواص رسانایی، ضد خوردگی و هدایت گرمایی آن ترجیح داده می‌شود در حالی که فولاد گالوانیزه سنگین ‌تر و گران‌ تر است.

شما  میتوانید با تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱  تماس بگیرید ، پرسنل واحد فروش ، آماده اند تا صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کنند.

قابل توجه شما عزیزان که شرکت مهزیار فولاد صنعت، در زمینه فروش انواع ورق های مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده

خواهشمندیم جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.netو mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *