استاندارد AWS

کدهای استاندارد AWS برای جوشکاری فولاد آلیاژی، ورق استیل و سایر فلزات

با سلام و درود بر شما صنعتگران ، مهزیار فولاد صنعت ، در این صفحه قصد دارد مطالبی درباره کد های استاندارد AWS جوشکاری برای فولاد آلیاژی و ورق استنلس استیل و دیگر آهن الات ره شما ارائه دهد . با همراه باشید .

انواع فولاد آلیاژی، ورق استیل و سایر متریال فلزی جزو پرمصرف ترین مواد برای پروژه های ساخت و ساز و تأسیسات صنعتی به شمار می روند. فرآیند طراحی و اجرای پروژه هایی که از متریال فلزی به نوعی در آن ها استفاده شده است به قدری اهمیت دارد که گاهی امنیت یک صنعت بسیار بزرگ را تضمین می کند؛ لوله های انتقال آب و فاضلاب، تجهیزات فولادی در کارخانه های ذوب فلزات، ورق استیل برای ساخت انواع تجهیزات پالایشگاهی و …، تنها قسمت بسیار کوچکی از کاربردهای گسترده فولاد آلیاژی و متریال فلزی می باشند. برای خرید فولاد آلیاژی که با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده اند با مجموعه تخصصی مهزیار فولاد تماس حاصل فرمایید.

نقطه پر رنگ فولاد آلیاژی و ورق استیل در صنعت، استانداردهای صنعت فولاد است. استانداردهای فولاد به دستورالعمل هایی اطلاق می شود که برای اجرای اصولی مراحل طراحی، ساخت، تولید و جوشکاری این تجهیزات تدوین شده اند. یکی از مهم ترین استانداردهای فولاد آلیاژی و متریال فلزی، استاندارد جوشکاری است که تحت نظارت و بازرسی انجمن جوشکاری آمریکا (AWS) نگاشته شده است. در این مطلب با مهمترین کدهای استاندارد AWS در جوشکاری آشنا می شویم.

 

کدهای استاندارد AWS جوشکاری،؛ برای فولاد آلیاژی، ورق استیل و سایر فلزات

AWS D1 . 1: این کد در مورد مفاهیمی مربوط به تجهیزات و ملزومات ساخت و نصب سازه های فولادی صحبت می کند. با استفاده از این کد استاندارد، ورق فولاد آلیاژی با ضخامت حدود 2/3 میلی متر و بیشتر جوشکاری می شود. تمام موارد عملیاتی و شرایط استاندارد کار جوشکاری سازه های فولادی به طور کامل در این کد بررسی شده است.

AWS D1 . 2: این کد از استاندارد AWS به جوشکاری سازه های آلومینیومی تعلق دارد. تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای جوشکاری ورق و سازه های آلومینیومی در این کد موجود می باشد. استفاده از این کد به منزله نقض استانداردهای ASME که به طور تخصصی برای ساخت بویلرها و مخازن تحت فشار به کار می روند نمی باشد.

AWS D1 . 3: این کد به جوشکاری ورق های فولاد آلیاژی و سازه های مربوط به آن تعلق دارد. با استفاده از این کد استاندارد می توان ورق های استیل شامل ورق های نورد سرد را با ضخامت حدود 8/4 میلی متر جوشکاری نمود. طبق این کد، سه روش جوشکاری قوس نقطه ای، جوشکاری قوس و جوشکاری با برق برای فولاد آلیاژی استفاده می شوند. تمام شرایط کار به طور کامل در این کد درج شده است.

AWS D1 . 4: در این کد به روش های جوشکاری فولاد آلیاژی به سایر ورق های فولادی و جوشکاری ورق های فولادی کم کربن و سازه های مربوط به آن اشاره می کند.

AWS D1 . 5: این کد در استاندارد AWS اهمیت زیادی دارد؛ در این کد به تمام شرایط مورد نیاز برای جوشکاری فولاد آلیاژی در ساخت پل ها و مسیرهای بزرگراه به صورت پل و سازه های آن اشاره شده است. استفاده از این کد در ساخت و سازهای عمرانی و شهری کاربرد دارد.

 

AWS D1 . 6: جوشکاری فولاد آلیاژی استنلس استیل در این کد وجود دارد. تمام موارد استاندارد که برای جوشکاری ورق استیل باید رعایت شوند مانند روش کار، ضخامت، ابزار و …، در این کد قابل دسترسی هستند.

AWS D3  .7: این کد به جوشکاری فولاد آلیاژی در شرایط زیر آب مانند جوشکاری ورق فولادی در سازه های زیر دریا اشاره دارد.

AWS D3 . 8: این کد به جوشکاری ورق ها و پوسته های آلومینیومی اختصاص دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل فرمایید .


 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *