کاربرد ورق ST52

کاربرد ورق ST52 در ساخت سازه های ساختمانی

با سلام و درود بر شما کاربران مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم به کاربرد ورق ST52 در ساخت سازه های ساختمانی بپردازیم و آن را به صورت اجمالی و خلاصه بررسی نماییم. همچنین اگر قصد دارید درباره ورق های ST اطلاعات کسب نمایید، بر روی لینک ورق های ST کلیک نمایید. همچنین جهت خرید انواع ورق آهنی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید. با ما همراه باشید تا به کاربرد ورق ST52 در ساخت سازه های ساختمانی بپردازیم. 


کاربرد ورق ST52 در ساخت سازه و ستون های ساختمانی

ورق های ST52 با توجه به خواص مکانیکی ایده آلی که در سازه از خود نشان می دهد و با توجه به شکل آلیاژ ریزی این آلیاژ همواره در ساخت سازه های ساختمانی ( ساخت اسکلت های پیش ساخته ) بسیار پر کاربرد می باشد. در این مقاله در این بخش از این مطلب به شکل کاربرد ورق ST52 در سازه های ساختمانی اشاره می کنیم.

ورق های ST52 ابتدا پس از تولید به صورت شیت و کویل در بازار فروش عرضه می گردند، این ورق ها که بسیار مورد توجه سازندگان اسکلت های پیش ساخته ی باشند، جهت ساخت تیر ورق و تیر ستون های پیچ و مهره ای به کارخانجات تولید ستون های پیش ساخته منتقل می گردند. ورق های ST52 ابتدا پس از ورود به کارخانجات ساخت سازه های ساختمانی بصورت طولی برش خورده تا در ساخت سازه از آن استفاده شود. بهترین تکنیک های برشکاری برای ورق های ST52 که می خواهند در سازه های ساختمانی و ساختمان های بلند مرتبه مورد کاربرد قرار گیرند، برای ضخامت های پایین و کمتر از 10 میلی متر از تکنیک برش گیوتین برای ورق های ST52 با ضخامت های بیش از 10 میلی متر از تکنیک برش به روش CNC لنس استفاده می گردد.

 

این ورق ها پس از برش خوردن می بایست به صورت تیر ستون ها به طول های بلند درآمده و با آلیاژ ST52 که آلیاژ فولاد مادر می باشدجوشکاری گردند. همواره جهت ساخت ستون هایی که با ورق های ST52 ساخته می شوند، می بایست از الکترود های ST52 با همان آلیاژ استفاده گردد تا راندمان کاری بالاتر و بالاترین کیفیت در سازه بدست آید. در هنگام جوشکاری ورق های ST52 می بایست سیم جوش انتخاب شده از نظر نوع آلیاژ با فولاد خریداری شده تطابق داشته تا بهترین پیوند بافت جوش فولادی بر روی ورق ST52 جهت ساخت ستون های پیش ساخته مورد مصرف قرار گیرد.

کاربرد ورق های ST52

برای ساخت استراکچر ها و ستون های ورق های ST52 فرآیند برش، جوش و سوراخکاری بسیار حائز اهمیت بوده و این ستون ها با توجه به این که در محل پروژه با پیچ و مهره به هم نصب می شوند، باید سوراخکاری دقیق بر روی ورق های ST52 سازه ای صورت گیرد. ورق های ST52 در مکان هایی که پهلو به پهلوی هم می بایست جوش داده شوند، باید فارسی بری شده و به وسیله ی برش هوا برش CNC این برش صورت پذیرد، در کل سازه های فولادی ساختمان های بلند مرتبه، می بایست با ورق فولادی ساخته شود که مقاوممت مکانیکی بالاتری نسبت به ورق های فولادی معمولی از خود نشان دهد. از این رو که سازه های ساختمان های بلند مرتبه از رق های ST52 جهت ارایی بهتر ساخه می شوند.


مهزیار فولاد صنعت با ارائه خدمات تامین و فروش مقاطع فولادی و آلیاژی در خدمت شماست تا شما عزیزان را در این راستا یاری نماید. ورق های ST52 توسط شرکت مهزیار فولاد قابل تامین می باشد. لطفا جهت خرید این ورق آلیاژی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده ویا با ارسال پیام به واتزاَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ما را از صورت های خرید خود آگاه نمایید. ورق های ST52 در مهزیار فولادصنعت با قیمتی کاملا رقابتی و متعادل به شما خریداران گرامی به فروش خواهد رسید. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *