کاربرد ورق ST37

کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف

با سلام و درود بر شما کاربران ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله هدف ما معرفی ورق ST52 بوده و قصد داریم کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف را تشریح نماییم. با ما همراه باشید تا به تشریح این ورق فولادی بپردازیم.


در این ویدیو، خلاصه مطلب این صفحه را مشاهده خواهید نمود.


ورق ST37

ورق ST37 پر مصرف ترین ورق فولادی در سراسر جهان می باشد. ورق های ST37 به روش نورد گرم فولادی تولید شده و این ورق ها همواره ابتدا با عناصر کربن و منگنز آلیاژ ریزی می گردد و به صورت اسلب های فولادی در می آید، سپس در کوره های خطوط نورد گرم اسلب تولید شده تا 1200 درجه حرارت دیده تا سرخ و نرم و انعطاف پذیر گردد، سپس اسلب مذکور وارد خط تولید نورد گرم شده و پس از عبور از میان غلطک های فرآیند نورد گرم به سایز درخواستی مشتریان درآمده و ورق ST37 استهسال می گردد. ورق های ST37 دارای عناصر گوناگونی در بافت خود بوده و اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده ی بافت این ورق، عناصر کربن، منگنز می باشد که تاثیر بسیار زیادی در کاربرد ورق ST52 در صنایع داشته که به شرح آن نیز می پردازیم.

میزان کربن موجود در این ورق ها میبایست از 0.2 درصد بالاتر نرود، چرا که اگر کربن در بافت این فولاد بیش از 0.2 درصد باشد، بافت فولاد مذکور خشک شده و قابلیت سازه ای خود را از دست داده و بسیار ترد و شکننده می گردد. در بافت ورق های ST37 عناصر فسفر و گوگرد محدود شده و هرگز نباید میزان فسفر موجود در بافت ورق ST37 از 0.08 درصد بالاتر باشد. میزان گوگرد نیز جزو عناصر محدود شده می باشد که نباید از میزان 0.05 درصد فراتر رود.

با توجه به شرح عناصر مذکور، ورق هایی که شرایط فوق را دارا می باشند، در حقیقت ورق های ST37 هستند. ورق های ST37 مقاومت بسیار مناسبی را در شرایط سازه از خود تحمل می نماید و با توجه به این مقاوت سازه ای که ورق های ST37 از خود نشان می دهند، همواره محبوب ترین کربن استیل مصرفی در سراسر جهان بوده و می توان اشاره داشت که اهمیت کاربرد ورق ST52 در صنایع را برجسته می سازد. ورق ST37 به جز عناصر شیمیایی که در بافت خود دارد، می بایست طی آزمون های مختلف قابلیت های دیگری را از خود نیز نشان دهد، مثلا در فرآیند کشش می بایست این ورق 235MP حداقل مقاومت کششی در شرایط سازه ای تحمل نماید. ورق های ST37 قابلیت جوش پذیری و جوشکاری بسیار بالایی داشته، بدین صورت که به راحتی می تواند در کلیه ی استراکچر های صنعتی وساختمانی با دیگر مقاطع فولادی سازه ای جوش بخورد و در شرایط سازه ای جوش پذیری بسیار ایده آل و بالایی را از خود نشان می دهد.

ورق های ST37 در مارکت جهانی در ضخامت های مختلف مورد مصرف قرار می گیرد. ورق های ST37 می توانند ازضخامت های 1 میلی متر تا ضخامت های بسیار بسیار بالاتر و بیش از 300 میلی متر تولید و با توجه به نیاز مصرف بازار های مورد مصرف ورق های ST37، این ورق ها در ابعاد گوناگون نیز تولید می گردند.

از دیگر شکل های تولید ورق ST37  تولید این ورق ها به صورت کویل های فولادی بوده، بدین صورت که این ورق ها پس از عبور از میان غلطک های نورد به صورت کویل درآمده و به همان صورت کویل به بازار عرضه می گدند. ورق های کویل ST37 پس از ورود به کارگاه های برش، به ابعاد درخواستی خریداران برش خورده و مورد مصارف صنعتی و ساختمانی قرار می گیرد.

کاربرد ورق ST37

کاربرد ورق ST37 در صنایع و مصارف ساختمانی

از پر مصرف ترین نوع مصارف ورق های ST37 در جهان بوده و در حقیقت این ورق ها ( ورق های ST37 ) پر مصرف ترین کاربرد خود را در مصارف انبوه سازی ساختمان سازی در جهان دارند. ورق های ST37 در صنعت نیز بسیار پر کاربرد بوده و در صنایع گوناگون همواره به خدمت گرفته می شوند. ورق های ST37 در صنایع ساخت در و پنجره های کلاسیک، که به شکل سنتی همواره این بخش از صنعت نیاز منداین ورق هامی باشند، مورد مصرف قرار می گیرند. از دیگر کاربرد ورق ST37 می توان به ساخت قطعات خودرو اشاره نمود، به این صورت که در خودرویی که شما به صورت روزمره از آن استفاده می کنید، بسیار از قطعات موتوری و بدنه از ورق های ST37 تولید شده و این ورق ها ( ورق ST37 ) جزو ورق های محبوب صنایع اتومبیل سازی ر جهان می باشد.

از دیگر کاربرد ورق ST37 در ساخت و سازه های نظامی می توان به آن اشاره نمود. این ورق ها می توانند در کلیه ی استراکچر های صنعتی در صنایع نفت و گاز نیز بکار گمارده شده و در بسیاری از مصارف دیگر همچون جرثقیل سازی، سازه های فلزی سنگین، سد سازی، راه سازی، ساختمان سازی و … کاربرد دارد.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ورق های ST37 از ضخامت 2 میلی متر به بالا می باشد. شما می توانید جهت خرید ورق های ST37 با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 صورت های خرید خود را به تیم فروش شرکت نیز ارسال نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت این ورق و دیگر ورق های آلیاژی با ما تماس حاصل نموده و یا اینکه با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، از قیمت های روز آهن آلات آگاه شوید. پرسنل فروش شرکت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 آماده ی پاسخگوییبه شما خریداران عزیز بوده و از مرحله مشاوره تا مرحله ی خرید همراه ما عزیزان خواهند بود. هدف اصلی مهزیار فولاد، رضایت شما عزیزان است و خدمات خود را در این راستا به بهترین شکل ممکن در اختیار مشتریان عزیز خود قرار خواهد داد. مهزیار فولاد صنعت، کلیه ورق های ST را با رقابتی ترین قیمت، در اختیار شما خریداران گرامی قرار خواهد داد.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *