کاربرد لوله های اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

کاربرد لوله های اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی  را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


در این ویدیو، به خلاصه ای از کاربرد لوله های اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی اشاره شده است


لوله های اسپیرال صنعتی

لوله های فولادی در جهان با تکنیک های تولید گوناگونی تولید می گردند که یکی از روش های تولید لوله های فولادی ( برای سایز های بالا ) تولید این لوله ها به روش اسپیرال می باشد. در حقیقت ورق های سیاه فولادی در فرآیند تولید لوله های اسپیرال نقش اصیل و اساسی را ایفا نموده و این ورق های فولادی هستند که تبدیل به لوله های اسپیرال فولادی جهت مصارف صنعتی می گردند. 

در این مقاله به یکی از مصارف لوله های اسپیرال در صنایع اشاره خواهیم نمود.


لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

مصارف لوله های سایز بالای فولادی اسپیرال فولادی در صنایع شمع کوبی

لوله های سایز بالای اسپیرال همواره در ساخت اسکله ها و سازه های دریایی بسیار پر مصرف می باشد. از این لوله ها جهت شمع کوبی در بسیتر رودخانه و دریا برای ساختن کلیه ی سازه های دریایی استفاده می شود. لوله های اسپیرال برای شمع کوبی ابتدا به محل پروژه منتقل شده و سپس به صورت میخ های فولادی و به صورت عمودی توسط دستگاه چکش برقی صنعتی در بافت دریا کوبیده و وارد بافت بستر دریا می گردد.

لوله های اسپیرال که مکصارف شمع کوبی مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست در محاسبات اولیه سایز و ضخامت و آلیاژ آنها توسط مهندسین ناظر مورد ارزیابی قرار گرفته و بهترین گزینه ی لوله اسپیرال با بهترین ضخامت و بهترین آلیاژ برای ساخت یک سازه با طول عمر بالا مهیا گردد. لوله های اسپیرال هنگامی که قرار باشد بعنوان شمع کوبی مورد مصرف قرار گیرد، در نهایت نقش ستون های حمال برای نگه داشتن سازه های دریایی را ایفا می نمایند.

کاربرد لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی جهت ساخت اسکله های تجاری و تفریحی، ساخت سکو های نفتی، ساخت پایه های ستون های پل های عبوری از سطح رود خانه ها و دیگر سازه های دریایی را شامل می شود. این لوله ها در زمانی که قرار باشد جهت ساخت یک اسکله ی تجاری با حجم تخلیه و بارگیری هزاران تن کالا قرار گیرد، می بایستی از سایز های بالاتر و از ضخامت های بالاتری جهت ساخت این اسکله ها استفاده گردد.

لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

لوله اسپیرالی که جهت مصارف شمع کوبی به خدمت گرفته می شوند، می بایست درز جوش آنها بسیار حرفه ای جوش داده باشد، چرا که در فرآیند شمع کوبی و در فرآیند ساخت استراکچر های دریایی، در صورتی که این لوله ها دارای ضخامت کمتر یا ایراد در فرآیند مارپیچی خود داشته باشند، احنمال کج شدن و یا عدم تحمل بار زیاد را می توانند در خود نشان دهند.

لوله های اسپیرالی که جهت ساخت این گونه سازه ها ( مثلا سکو های نفتی ) مورد استفاده قرار می گیرد، می بایست درز جوش آنها تست های رادیوگرافی، هیدروگرافی، تست UT یوتی و الکترو استاتیک و هیدرو استاتیک را پاس نمایند. در حقیقت زمانی که قرار باشد لوله های اسپیرال مورد استفاده شمع کوبی قرار گیرند، این لوله ها می بایست مورد بازرسی بازرسان صنایع دریایی قرار گرفته باشد تا اطمینان از کیفیت محصول بکار رفته در پروژه برای ناظرین پروژه محرز گردد.

از لوله های اسپیرال در سایز های مختلف جهت شمع کوبی ها در بستر دریا همواره استفاده می شود و این نکته نیز باعث برجسته شدن کاربرد لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی می شود.

از دیگر مصارف لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

از دیگر مصارف لوله های شمع کوبی می توان به این لوله ها جهت ساخت مراکز تفریحی ساخته شده در بستر دریا اشاره نمود. در کشور عزیزمان ایران، پروژه های این چنینی بسیار اجرا گشته و برخی از هتل های لوکس دریایی در جزایر کشور به روش شمع کوبی و ساخت هتل ها در بستر آب دریا رخ داده که در عکس های این مقالات برخی از آنها به شما عزیزان نمایش داده می شود.

لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی

این مقاله درباره لوله اسپیرال جهت مصارف شمع کوبی بود، امیدواریم برای شما کاربران عزیز مفید واقع شده باشد. اگر نظری درباره این موضوع دارید، می توانید در بخش کامنت نظرات خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.


شما می توانید جهت خرید لوله های شمع کوبی، لوله های اسپیرال شمع کوبی، لوله های سایز بالای شمع کوبی و کلیه ی لوله هایی که در صنایع شمع کوبی دریایی مورد استفاده قرار می گیرد، با واحد بازرگانی شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و صورت خود را به کارشناسان مهزیار فولاد صنعت اعلام نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده لوله های شمع کوبی، شمع کوبی اسپیرال و درز مستقیم در ایران می باشد. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود را از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 به اطلاع تیم فروش شرکت برسانید. کارشناسان فروش شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن صورت های شما را بررسی نموده و پیش فاکتور مربوطه را در کمترین زمان ارسال خواهند نمود و در صورت تایید از سوی شما، توسط باربری های مجرب و معتبر کشور به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رسید.

جهت اطلاع از قیمت لوله های اسپیرال و دیگر لوله های فولادی، می توانید از طریق نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، از قیمت روز کلیه ی آهن آلات و کلیه ی مقاطع فولادی آگاه شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *