کاربرد قوطی صنعتی

نگاهی جامع بر قوطی های صنعتی و کاربرد آن

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. مهزیار فولاد صنعت با تمام تلاش خود در صدد است تا شما عزیزان را در زمینه تامین و فروش مقاطع آلیاژی یاری نماید و نیاز های شما عزیزان را در این راستا تامین نماید. یکی دیگر از مقاطع پر مصرف، قوطی های صنعتی است. مهزیار فولاد صنعت با سالها تلاش و تجربه در زمینه قوطی صنعتی سنگین و سبک بسیار با تجربه بوده و تمام تجربه ی خود را در اختیار شما عزیان خواهد گذاشت. در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با کاربرد قوطی صنعتی آشنا نموده و نگاه جامع و کاملی به این مقطع داشته باشیم . خواهشمندیم با ما همراه باشید .


قوطی صنعتی

قوطی صنعتی که در جهان با نام باکس یا پروباکس یا پروفایل شناخته می شوند، در حقیقت یکی از اصلی ترین مقاطع فولادی برای ساخت بسیاری از سازه ها و استراکچر های می باشد که به نوعی می توان گفت کاربرد قوطی صنعتی را در جهان برجسته می سازد. در میانه های قرن بیستم نیاز به مصرف پروفایل های صنعتی و قوطی های صنعتی بیش از همیشه ملموس گشت و سازندگان صنعتگران به دنبال مقطع فولادی بودند که بتوان با دارا بودن مقاومت بالای سازه ای، نیاز های آنها را برآورده نموده و وززن کمی نیز با توجه به مقاومت سازه ای خود داشته باشند. از اینجا بود که پای قوطی و پروفایل های صنعتی در صنایع باز شد و کلیه ی سازه های صنعتی می توان گفت در بخشی از خود، پروفایل ها و قوطی های صنعتی را جای داده اند.

کاربرد قوطی صنعتی


فرآیند تولید قوطی های صنعتی

جهت ساخت قوطی و پروفایل های صنعتی همواره از ورق سیاه فولادی استفاده می شده، به این صورت که ورق های سیاه فولادی که با شرایط نورد گرم تولید می گردند، پس از تولید در کارخانجات نورد گرم فولادی به کارخانجات تولید قوطی و پروفایل های صنعتی منتقل شده و قوطی هایی صنعتی در حقیقت در فرآیند نورد سرد تولید می گردند. این پروفایل های فولادی که از ورق های سیاه فولادی تولید می گردند، پس از ورود به خط نورد سرد به وسیله ی قلتک های شکل دهنده شکل ظاهری آنها از حالت ورق به حالت باکس های مستطیل و یا مربع شکل درآمده و در پایان فرآیند تولید در نورد سرد به وسیله ی جوش زیر پودری یا جوش برق یا جوش های مذاب صنعتی درز آنها جوش داده شده و پروفیل صنعتی استهسال می گردد. این پروفیل ها همواره از ورق های سیاه فولادی تولید گشته و کارخانجات تولید کننده ی قوطی های صنعتی همواره قرارداد های بلند مدت جهت تامین ورق های کویل فولادی جهت تولید قوطی را با کارخانجات نورد گرم منعقد می کنند.


مصارف و کاربرد قوطی صنعتی

قوطی های صنعتی همانطور که در قبل در این مقاله به آن اشاره شد، با توجه به پایین بودن وزن سازه ای آنها و مقاومتی که می توانند در استراکچر های گوناگون از خود نشان دهند، یکی از بهترین گزینه ها جهت ساخت بسیاری از سازه های مختلف فوللادی می باشند. از قوطی های صنعتی جهت ساخت در و پنجره های ساختمانی، ساخت تابلو ها، سازه ها و استراکچر های صنعتی و کارخانه ای، کلیه ی سازه های فضای باز ( مثال: مثلا ساخت آلاچیقريال میز و صندلی های فلزی، در و پنجره های ساختمانی، ساخت سایبان های پارکینگ، ساخت لوازم ورزشی، ساخت سقف های کاذب، ساخت شاسی کابین های آسانسور، ساخت کانکس های مگهبانی، چهارچوب های در، و …. ).

کاربرد قوطی صنعتی


مصارف و کاربرد صنعتی قوطی های صنعتی

همانطور که از نامشان پیداست، به مقاطع مربع یا مستطیل شکلی گفته می شود که به صورت شاخه های یا  6 متری با توجه به سایز و ضخامت آن تولید و عرضه می گردند. در صنعت ساختمان، از قوطی های صنعتی سایز بالا و ضخامت بالا جهت سازه های ساختمانی، ستون و اسکلت پروژه هایی ساختمانی استفاده می شود. این قوطی ها با توجه به بالا بودن سایز خود و ضخامت سازه ای بکار رفته در این قوطی های صنعتی گزینه ی بسیار مناسبی بعنوان ستون های حمال جهت ساخت اسکلت های ساختمان ها می باشد. در حقیقت قوطی صنعتی در اصطلاح عامیانه در ببازار فروش مقاطع فولادی در ایران، به مقطع فولادی گفته می شود که ضخامت بیشتری به نسبت دیگر باکس پروفایل ها ( قوطی صنعتی ) و ضخامت بالاتر در دیواره ی این قوطی های صنعتی در حقیقت دلیل بسیار موجهی جهت کاربرد این نوع فولاد در سازه های حمال بعنوان ستون های نگهدارنده در سازه های ساختمانی می باشد. از دیگر مصارف و کاربرد قوطی های صنعتی، با سایز و ضخامت بالا می توان به مصرف این نوع پروفایل ها در صنایع مختلف جهت ساخت استراکچر های فلزی اشاره نمود، مثلا از قوطی های صنعتی جهت ساخت استراکچر های فلزی کارخانجات و پالایشگاه هاپتروشیمی ها، چاه های استهسال و استخراج نفت، ساخت ماشین آلات مختلف، ساخت ادوات نظامی، ساخت شاسی خودرو های سبک و سنگین و …. اشاره نمود.

قوطی هایی صنعتی که ضخامت بیشتری به نسبت قوطی های معمولی ساختمانی دارند، معمولا در سایز های بالا وارداتی بوده و در کشور ایران تولید نمی گردند. این باکس پروفایل ها ( قوطی های صنعتی ) می توانند با توجه به سایز های بالای خود ضخامت های بالا در دیواره ی خود، گزینه ی بسیار مناسبی جهت سازه های خاص صنعتی که نیاز به مقاومت بالای سازه ای را دارد، استفاده شود.


در این مقاله به مصارف و کاربرد قوطی صنعتی و پروفیل های صنعتی در صنایع مختلف اشاره شد. مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه قوطی های سبک و سنگین صنعتی و ساختمانی بوده و کلیه مقاطع پروفیل مورد نیاز شما عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می سازند. مهزیار فولاد صنعت در زمینه تامین و فروش قوطی و پروفیل با سالها تجربه، در خدمت شما عزیزان است. تیم فروش شرکت تمام سعی خود را خواهند نمود تا کلیه مقاطع فولادی مورد نیاز شما را در کوتاه ترین زمان تامین نمایند. لطفا جهت خرید انواع قوطی صنعتی و یا استعلام قیمت با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 صورت های خرید خود را به اطلاع تیم فروش شرکت برسانید. کارشناسانت مهزیار فولاد صنعت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های تعطیل از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما خریداران گرامی خواهند بود. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *