استنلس استیل در صنایع هوایی

کاربرد استنلس استیل در صنعت هواپیمایی

با سلام و درود بر کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. استنلس استیل، یک فولاد مقاوم و با ارزش برای بسیاری از صنعتگران می باشد. همچنین این فولاد با ارزش در صنعت های مختلفی مثل صنعت ساختمان سازی، صنعت مجسمه سازی بسیاری از صنایع مثل نیروگاه های آنرژی، صنعت مواد غذایی و ….. کاربرد فراوانی دارد. حال می خواهیم یکی دیگر از کاربرد های دیگر این مقطع فولادی را برای شما عزیزان تشریح نماییم. آیا از کاربرد استنلس استیل در صنعت هوایی چیزی می دانید!؟ آیا می دانستید این مقطع فولادی در صنعت هواپیمایی از دسته عناصر مهم ساخت آن می باشد؟؟ با ما همراه باشید تا بیشتر به شرح آن بپردازیم.

همانطور که می دانید صنعت هواپیمایی، صنعت مهمی بوده و در ساخت تجهیزات مربوطه حساسیت های بسیار زیادی وجود دارد، چرا که این صنعت به صورت مستقیم با امنیت جان افراد ارتباط دارد، پس در نتیجه در ساخت هواپیماها می بایست دقت بسیار بالایی شود، بنابراین استفاده از مقطعی که در ساخت تجهیزات هوا و فضا استفاده می شود از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار مهم است. اینجاست که نقش استنلس استیل در صنعت هواپیمایی برجسته شده و نقش خود را به درستی ایفا می کند. قبل هر چیزی باید به این نکته اشاره کرد که نقش استنلس استیل در بسیاری از صنایع برجسته شد و از کارد و قاشق و چنگال و تجهیزاتی که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد گرفته، تا صنعت هوا و فضا این مقطع فولادی ضد زنگ نقش خود را در این صنایع به خوبی ایفا می کند. در مقاله های قبلی درباره نقش استنلس استیل در مجسمه سازی و ساختمان سازی و ….. صحبت شد، حال می پردازیم به صنعت هوا و فضا.

همانطور که اشاره شد، بسیاری از شرکت ها و کمپانی های سازنده ی هواپیما، در این صدد هستند که کیفیت محصولات تولیدی خود را به حداکثر برسانند، چرا که کیفیت هواپیماهای تولید شده توسط کمپانی ها ارتباط مستقیمی با جان و سلامت مردم دارد، و از طرفی به میزان قابل توجهی باعث سود و درآمد شرکت ها می شود.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته توسط نهاد های مربوط به صنایع هوایی در سراسر دنیا، نیاز به تجهیزات هوایی مثل جت های جنگی، هواپیما های پر سرعت، هلیکوپتر ها و هر آنچه که مربوط به صنایع هوایی باشد افزایش پیدا خواهند کرد و قطعا این افزایش موجب می شود تا حساسیت کمپانی ها نسبت به مواد مورد استفاده در محصولات بیش از پیش افزایش پیدا کند. نقش استنلس استیل در این صنعت بسیار حائز اهمیت می باشد. استنلس استیل ها به دلیل مقاوم بودن و ضد زنگ بودنف می تواند به عنوان بهترین گزینه برای کمپانی های هواپیما سازی باشد.

کاربرد استنلس استیل در هواپیماهای مسافر بری

در این عکس، تصویر هواپیمای مسافر بری نمایش داده می شود که تجهیزات آن از استنلس استیل ساخته شده است

جالب است بدانید کمپانی های معروفی به نام ایرباس و بویینگ، اعلام نمودند که تا قبل از سال 2033 بیش از 360000 عدد هواپیما به خط اضافه خواهند شد و بدیهی است که این موضوع می تواند نیاز این کمپانی ها را به مقطع فولادی استنلس استیل بیشتر و بیشتر کند. چرا که بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط این کمپانی ها قرار است 200000 مسافر تا سال 2032 به مشتریان این دو کمپانی اضافه شوند. پس نتیجه می گیریم این امر اصلا شوخی نیست و پای 200000 نفر مسافر علاوه بر تعداد مسافر های قبلی در جریان است و این کمپانی ها در ساخت هواپیماهای خود می بایست از مقاطعی استفاده نمایند که جان مسافران در امان بوده و از نظر سلامت تضمین شوند. این ضمانت توسط مقطع استنلس استیل در ساخت هواپیماها می تواند انجام شود.

و اما سوال اصلی اینجاست که استنلس استیل چقدر می تواند بر میزان عملکرد تجهیزاتی که در صنایع هوایی استفاده می شود موثر باشد ؟ و چقدر می تواند در افزایش عملکرد تجهیزات موثر باشد؟

این سوال دقیقا ارتباط با رضایت و استقبال مردم از این صنعت دارد، پس در نتیجه تجهیزات هوایی می بایست از کیفیت بسیار بالایی برخودار باشد تا امنیت و جان مردم تضمین شود، البته ناگفته نماند مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و این کمپانی ها با چالش هایی مواجه می شوند، مثل سوخت هواپیماها، احتمال وقوع مشکلات و سقوط هواپیماها و …..، پس چاره چیست ؟ چه راه حلی برای این چالش ها وجود دارد؟


استنلس استیل در صنعت هوایی نسل جدید

باز هم تحولی جدید توسط مقاطع استنلس استیل صورت می گیرد. این تحول به چه میزان می تواند بر فرایند تولید و به صرفه تر شدن تجهیزات هوا و فضا موثر باشد؟ این سوالات و چالش های بسیاری از کمپانی های هواپیما سازی است. استنلس استیل تحولی بسیار بزرگ در این صنعت وارد کرده است. استنلس استیل ها بخاطر وزن کم و مقاومت بسیار بالا در این صنعت بسیار کاربردی می باشند. هواپیما ها و جت ها معمولا به دلیل وزن سنگینی که دارند، از انرژی و سوخت بالایی استفاده می نمایند، به طوری که این عامل باعث می شود میزان دی اکسید کربن خارج شده از این تجهیزات به میزانی باشد که سلامت طبیعت، سلامت محیط زیست، و همچنین سلامت انسان ها را به خطر بیندازد. حتما سوال ذهن شما این است که کاربرد استنلس استیل در این تجهیزات هوایی، چه ارتباطی به محیط زیست و سلامت انسان ها دارد !؟ پاسخ شما بسیار ساده است.

کاربرد استنلس استیل در جت های جنگی

در این عکس، تصویر یک جت جنگی که از فولاد استنلس استیل ساخته شده است، داده می شود.

از آنجایی که استنلس استیل ها دارای وزن سبکی هستند و در عین حال از مقاومت بالایی برخوردارند، در نتیجه کاربرد آن ها در ساخت هواپیما ها باعث می شود که وزن پایین آمده و با پایین آمدن وزن، هواپیماها از سوخت و انرژی کمتری استفاده می کنند. کارشناسان بر این باورند که کاربرد استنلس استیل در صنعت هوایی می تواند دی اکسید کربن را تا 75 درصد کاهش داده و این کاهش برابر است با سلامت محیط زیست و آلودگی محیط زیست با تهدید کمتری مواجه می شود.

استفاده از استنلس استیل ها در صنعت هواپیمایی و مزایای آن نیز باعث می شود تا علاوه بر سود کمپانی ها، سازنده ی هواپیماها به سود رسیده و حتی مسافران نیز به سود برسند. پس اگر بخواهیم به صورت عمقی به اهمیت استنلس استیل ها در صنایع هوایی بپردازیم، کاملا محسوس است که فواید و سود آن به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل می باشند.


مهزیار فولاد صنعت بعنوان فروشنده و خریدار ورق های استنلس استیل سالهاست که در این راستا در تلاش بوده و مهمترین هدفش کسب رضایت مشتریان است. همانطور که می دانید پرکاربرد ترین ورق استنلس استیل، ورق استیل 304 می باشد. همچنین ورق استیل با گرید 300 و 400 و 200 و ….. در ابعاد و ضخامت های مشخص برای شما خریداران گرامی قابل تامین است. لطفا جهت اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و همچنین جهت ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com اقدام نموده و ما را از صورت های خرید خود آگاه نمایید.


 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *