ورق های گالوانیزه فولادی

نگاهی به بهترین ورق های گالوانیزه در ایران

با سلام و درود بر شما کاربران مهزیار فولاد صنعت ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با در نظر گرفتن نیاز های مشتریان عزیز پیشرو بوده و در زمینه انواع مختلف ورق آهنی دارای تجربه بسیار بالایی است ، خواهشمندیم جهت اطلاعات بیشتر از قیمت انواع ورق های فولادی و یا استعلام قیمت ، با واحد فروش شرکت به شماره 02144449101 تماس حاصل فرمایید . تیم آلیاژ شناس مهزیار فولاد صنعت ، پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود . در این مطلب قصد داریم نگاهی به بهترین ورق های گالوانیزه فولادی در ایران داشته باشیم و آن را شرح دهیم ، لطفا با ما همراه باشید .


ورق گالوانیزه فولادی

ورق های گالوانیزه ، بعنوان یکی از پر کاربرد ترین ورق های فولادی در صنایع مختلف می باشند که بسیار مهم بوده و نزدیک به 200 سال است که به انواع صنایع مختلف ورود کرده اند .

همانطور که آشنا هستید ، جهت ساختن ورق های گالوانیزه ، ورق های آهنی را با فلز روی پوشش داده و دلیل این پوشش دهی ، این است که این فرایند باعث افزایش عمر ورق تا 3 دهه می شود .

از آنجایی که این ورق دارای تنوع بسیاری در صنایع است ، ما قصد داریم در این مطلب ، درباره ورق های فولادی گالوانیزه  تولید ایران که توسط تولید کنندگان داخلی تولید می شوند ، صحبت نماییم . با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید.


علت اصلی انتخاب ورق های فولادی گالوانیزه ؟

بسیاری از محصولات صنعتی از ورق های گالوانیزه ساخته شده اند ، بعنوان مثال : صنعت ساختان سازی ، پوشش گلخانه های ، لوله های آب ، صنعت خودرو ، تابلو های تبلیغاتی ، تجهیزات آشپزخانه ، و تجهیزات کشاورزی و … به کمک این ورق ساخته شده اند ، و این می تواند بعنوان یک دلیل عمده برای پرکاربرد بودن این ورق فولادی محسوب شود .

ورق های گالوانیزه دارای عمر طولانی هستند و در برابر خوردگی و ضربه دارای استقامت بسیاری هستند ، پس در نتیجه می توان گفت که انبار داری این ورق ها نسبت به ورق های فولادی دیگر بسیار ساده تر می باشد .

همانطور که گفته شد ، این ورق فولادی با فلز روی پوشانده شده است و این فرآیند باعث پر شدن حفره های ورق شده و در نهایت این امر باعث مقاوم شدن سطح ورق در برابر مشکلات فیزیکی محیطی می شود .

همچنین یکی دیگر از مزیت های این ورق ، این است که اگر دچار مشکلی شود ، به راحتی حتی با چشم غیر مسلح می توان آن را یافته و آن را تعمیر نمود ، زیرا اگر فلز روی موجود بر سطح این ورق ها دچار خوردگی شوند ، به راحتی آن را مجددا تعمیر نموده و ورق مجددا مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

همچنین کمپانی های سازنده ورق های گالوانیزه در ایران سعی دارند با در نظر گرفتن دانش و کیفیت ، محصولاتی با کیفیت و مقاوم تر ارائه دهند تا برند و اعتبار خود را بالا ببرند .


بهترین ورق های گالوانیزه فولادی چه ویژگی هایی دارند ؟

از آنجایی که سطح این ورق فولادی را فلز روی پوشانده است ، این سطح فلزی می تواند نقش فدا شونده ای را نسبت به مجاورت با آهن و محیط های خورنده ای مثل رطوبت ایفا نماید و یا حد الامکان خورده شدن این ورق را به تاخیر بیندازد .

سطح فلز روی موجود بر روی ورق های گالوانیزه فولادی ، می بایست تا حدی دارای کیفیت جسبندگی و تراکم باشد تا در محیط هایی مختلف تاب آوری نماید.

فرآیند گالوانیزه به دو دسته تقسیم می شوند :

  • گالوانیزه سرد
  • گالوانیزه گرم

در روش سرد گالوانیزه ، اعمال گالوانیزاسیون بسیار سخت تر است ، و به همین جهت کمتر مورد استقبال صنعتگران قرار می گرد . ورق گالوانیزه بطور کلی به صورت گرم در اکثر کارخانه ها تولید می شود که در این روش ، موارد ذکر شده در ذیل قابل کنترل هستند :

  • تراکم لایه
  • ضخامت لایه
  • چسبندگی لایه به سطح

نکته ی قابل ذکری وجود دارد مبنی بر اینکه اگر تراکم لایه و ضخامت لایه بهینه نباشند ، ورق های گالوانیزه فولادی به طول عمر کمتری دچار می شوند .

در روش گرم ، فلز ذوب شده ی روی را بر روی سطح فولاد قرار می دهند ، تماس بین فلز روی مذاب و سطح فولاد ، باعث ایجاد شدن ترکیبات و چسبندگی فلز روی بر سطح فولاد می شود ، سپس توسط فرآیند انجماد فلز روی ، دانه بندی بر روی آن شکل می گیرد که این دانه بندی نشان دهنده ی نرخ سرمایش می باشد ، سرعت هر چه این دانه ها بزرگتر باشند ، نشان دهنده ی این است که سرعت سرمایش پایین بوده و این نیز می تواند از خواص مکانیکی ورق گالوانیزه بکاهد .


برترین کمپانی های تولید کننده ورق های گالوانیزه فولادی

شرکت مهزیار فولاد صنعت ، قصد دارد برترین کمپانی های تولید کننده ورق های گالوانیزه را به شما عزیزان معرفی نماید . با ما همراه باشید .

فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

همانطور که می دانید ، فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده فولاد در ایران می باشد که در سال 1360 تاسیس و فعالیت تولیدی را آغاز نموده است ، که تولید ورق های گالوانیزه ، از ابتدای تاسیس تا به حال ، از اهداف این کمپانی بوده است. این کمپانی ورق های گالوانیزه را به 2  صورت نورد سرد و نورد گرم تولید می نماید ، بدین شکل که از طریق نورد گرم تولید و به صورت کلاف سرد به صورت خام عرضه می شود . ضخامت کلاف های تولید شده توسط این شرکت ، از 0.25 میلی متر الی 2 میلیمتر و در عرض های 750 الی 1510 میلی متر است . از نظر ضخامت و قطر بدین شکل است که قطر داخلی کلاف 508 الی 610 و قطر خارجی این کلاف ها از 900 الی2000 میلی متر می باشد ، همچنین از نظر وزنی ، وزن این ورق ها از 3 الی 20 تن می باشند .

این کمپانی ، در سال حدود 200 هزار تن ظرفیت تولیدی ورق گالوانیزه داشته و نکته ای که این کمپانی را  از دیگر کمپانی های تولید ورق گالوانیزه متمایز کرده ، این است که ورق های گالوانیزه تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان دارای ناخالصی کم و نقطه جوش مناسب و همچنین مقاومت در برابر محصولات می باشد.


هفت الماس

هفت الماس

هفت الماس

تاریخ تاسیس این کمپانی ، در سال 1382 بوده که محل آن در قزوین است ، این کمپانی نیز به تولید ورق های گالوانیزه می پردازد .

این کمپانی با ظرفیت سالانه 100000 تن ورق های گالوانیزه فولادی که در ضخامت های 0.3 الی 2 میلی متر و با عرض 1000 و 1250 میلی متر است ، توانسته بخش عمده ای از ورق های گالوانیزه سطح کشور را تولید نماید ، قابل ذکر است که ورق های گالوانیزه تولید شده توسط شرکت هفت الماس ، موفق شده تا 15 درصد از نیاز های داخلی بازار فولاد کشور را تامین نماید ، همچنین 20 الی 40 درصد از ظرفیت تولیدی این مجموعه ، به بازار های جهانی اختصاص داده می شود .


ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

ورق خودرو

این شرکت در استان چهارمحال و بختیاری بوده که در جاده بروجن-شهرکرد قرار دارد ، لازم به ذکر است که این کمپانی یکی از زیر مجموعه های فولاد مبارکه بوده و در تولید ورق های گالوانیزه بسیار موفق عمل نموده است .

شرکت ورق خودرو ، در ساخت محصولات برای شرکت های خودرو سازی ایفای نقش نموده و سالیانه 400000 تن ظرفیت تولیدی دارد. نکته ی بسیار مهم درباره ی محصولات این کمپانی ، این است که ضخامت محصولات تولید شده در این کمپانی بسیار کم است ، اما در عین حال بسیار مقاوم بوده  دارای ویژگی شکل پذیری و رنگ پذیری بسیار عالی می باشد .


فولاد امیر کبیر کاشان

فولاد امیر کبیر کاشان

فولاد امیر کبیر کاشان

کمپانی فولاد امیر کبیر ، یکی دیگر از بهترین تولید کنندگان ورق های گالوانیزه فولادی در ایران می باشد محصولات را به روش نورد گرم تولید می نماید ، این شرکت از سال 1374 به تولید ورق گالوانیزه پرداخته و دارای یک خط تولید است ، که با ظرفیت تولیدی 130000 تن در سال ، توانسته جایگاه خود را در بین برند های تولیدی ورق گالوانیزه حفظ نماید .

این شرکت دارای پیشینه های بسیار زیادی است و با دانش فنی بسیار زیادی که درباره ساخت ورق های گالوانیزه دارد ، بسیاری از پروژه های طرح و توسعه را با موفقیت به نتیجه رسانده است .

همچنین لازم به ذکر است که این شرکت دارای خطوط مختلفی مثل : اسید شویی ، نورد سرد رفت و برگشتی ، برش و فرم دهی ريال آنیل و گالوانیزه گرم می باشد .

از دیگر ویژگی های این کمپانی این است که برای آزمون های شیمیایی ، متالوژیکی و مکانیکی به تامین ورق های فولادی پرداخته ، و همچنین از نظر ضخامت این شرکت ورق های گالوانیزه را بسیار متنوع تولید می کند .


تاراز چهارمحال

تاراز چهارمحال

تاراز چهارمحال

این کمپانی در سال 1378 تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است ، که بعنوان بزرگترین و معتبرترین  شرکت تولیدی در زمینه ورق های پوشش دارد معرفی شده و در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد .

همچنین این شرکت به تولید ورق های گالوانیزه فولادی براق ، رنگ پذیر و جوش پذیر ، با کیفیتی بالا پرداخته است ، لازم به ذکر است که علاوه بر تولید ورق های گالوانیزه ، به تولید ورق های گالوالوم می پردازد .

ورق های فولادی تولید شده توسط این کمپانی دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و این کمپانی از تکنولوژی مدرن روز دنیا در تولیداتش استفاده می نماید .

قابل توجه کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. اگر قصد دارید درباره نحوه شکل دهی فلزات اطلاعات جامع و کاملی کسب نمایید، می توانید بر روی لینک شکل دهی فلزات کلیک نمایید. همچنین اگر نیاز به اطلاعات کاملی درباره برش ورق های سیاه و نحوه چگونگی برش این ورق ها دارید، می توانید از طریق کلیک بر روی لینک ورق سیاه برشی به صفحه مربوطه وارد شده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید. 


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه فروش و تامین انواع ورق های گالوانیزه در ضخامت ها و ابعاد مختلف دارای سالها تجربه و دانش می باشد، لطفا جهت خرید ورق های گالوانیزه فولادی ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین می توانید از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، تیم فروش شرکت را از صورت درخواستی خود آگاه سازید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *