ورق های دریایی

ورق دریایی GL A، A36، A131

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفید و کاربردی درباره ی ورق های دریایی GL A در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.


ویدیو زیر، خلاصه ای از مطالب زیر است


ورق های دریایی GL A

ورق های دریایی در دسته ی ورق های فولادی مورد مصرف در صنایع دریایی قرار می گیرند. این ورق ها می بایست با توجه به استاندارد های مرجع صنایع دریایی در شرایط خاص و با آلیاژ های خاصی ریخته شده و تولید گردند که بتوانند مورد استفاده جهت سازه های دریایی همچون ساخت کشتی ها، یدک کش ها، بارج ها و سازه های دریایی همچون سکو های نفتی، اسکله های تجاری و تفریحی، و دیگر سازه های دریایی که در تماس با آب شور دریاها می باشند، قرار گیرد.

ورق دریایی در سال های گذشته با استاندارد های گوناگونی در سراسر جهان تولید می گردند که این استاندارد ها بر پایه ی مرجع های مختلفی شکل گرفته اند، مثلا استاندارد A36 که بر پایه ی مرجع ASTM کشور ایالات متحده ی امریکا شناخته می شود، یا استاندارد A131 که این استاندارد نیز بر پایه استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا شناخته می شود، در دسته ی استاندارد های مصرفی جهت ساخت کشتی های تجاری، مسافری، نظامی و دیگر شناور ها و سازه های دریایی می تواند قرار گیرد.

شرکت مهزیار فولاد صنعت در سال های گذشته اقدام به واردات و فروش انواع ورق های ASTM A36 و ورق های ASTM A131، ورق های فولادی مصرفی در صنایع دریایی نموده و ورق های مذکور را در ابعاد مختلف به صورت ابعاد ( 6*1.5 – 12*1.5 – و ابعاد 6*2 – 12*2 – 12*2/5 ) نیز برای شما خریداران عزیز تامین نماید.

ورق های آلیاژی دریایی با استاندارد دیگری با نام GL A نیز شناخته می شود که این استاندارد در دایره ی استاندارد های DIN کشور جمهوری فدرال آلمان قرار می گیرد که معمولا کشتی هایی که در دایره حوزه ی یورو تولید و ساخته می شوند، از ورق های آلیاژی با استاندارد GL A جهت ساخت سازه ی خود بهره می برند.

شرکت مهزیار فولاد صنعت در سال های گذشته اقدام به تامین انواع ورق های دریایی با استاندارد های A36 – A131 GR A – GL A نموده و شما خریداران گرامی می توانید ورق های مذکور را در ضخامت های مختلف از ضخامت 6 میلی متر الی 60 میلی متر همین حالا از دایره بازرگانی فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت درخواست نموده تا قیمت های روز و لحظه ای فولاد های مذکور را از شرکت مهزیار فولاد صنعت دریافت نمایید.

لازم به ذکر است ورق های تامین شده با آلیاژ های مذکور توسط شرکت مهزیار فولاد صنعت تماما به شرط تاییدیه ی علوم کاربردی رازی برای شما خریداران گرامی تامین می گردد و شما خریداران گرامی جهت ساخت انواع شناور های نظامی، تجاری، مسافری، و دیگر سازه های دریایی می توانید ورق های آلیاژی دریایی در گرید های A36 و گرید های GL A و  A131 را همین حالا از واحد بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت استعلام نمایید.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ی ورق های آلیاژی کربن استیل و استنلس استیل و سوپر آلیاژ در ایران.


این گرید ساختاری از ورق های دریایی فولادی تقریبا به طور انحصاری در صنایع کشتی‌سازی و خارجی مورد استفاده قرار گرفت. این گرید به عنوان مقاومت بالاتر با حداقل مقدار مشخص‌شده ksi ۵۱ تعریف می‌شود. این محصولات در شرایط مختلفی ارایه می‌شوند؛ AH36 در وضعیت کنترل نورد ، DH36 در شرایط هر دو حالت کنترل و نوردی ، EH36 در شرایط نرمال شده مورد استفاده قرار میگیرند . این نمرات همچنین توسط دفتر آژانس حمل و نقل آمریکا (ABS) تایید شدند.

استاندارد ASTM A131 ویژگی استاندارد برای ورق های فولادی ساختاری است که اصولا در ساخت کشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رده‌های فولاد پوشش داده‌شده در این ویژگی نیاز به آزمایش تاثیر CVN دارند و با حداقل توانایی عملکرد طبقه‌بندی می‌شوند. گرید های طبقه‌بندی‌شده به عنوان مقاومت معمولی دارای حداقل مقاومت تسلیم 34 ksi  و گرید های طبقه‌بندی‌شده به عنوان مقاومت بالاتر دارای حداقل مقاومت در برابر ksi ۴۶ هستند. شرایط تامین با ضخامت مرتب و نوع محصول تعیین می‌شود.

این مشخصات شامل ورق های فولادی، اشکال، میله ها و پرچ های ساختاری برای استفاده در ساخت کشتی می باشد. مواد تحت این مشخصات می تواند به عنوان قدرت عادی و قدرت بالاتر طبقه بندی شود.

صفحات در هر ضخامت باید نرمالیزه شوند یا کنترل حرارتی مکانیکی صورت گیرد در حالی که شکل ها و میله ها در همه ضخامت ها باید حرارت داده شده و نورد شوند. برای تعیین ترکیب شیمیایی مورد نیاز برای کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، نیکل، کروم، مولیبدن، سیلیکون و مس مورد استفاده قرار می گیرد. برای تعیین ترکیب شیمیایی مورد نیاز برای کربن، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیکون، وانادیوم، آلومینیوم، تیتانیوم، نیکل، کروم، مولیبدن، سیلیکون، مس، نیکل و نایوبیم، باید از همین تحلیل استفاده شود. مواد باید با ساختار متالورژی مورد نیاز مطابقت داشته باشند که باید با تعیین اندازه دانه متوسط ​​مورد ارزیابی قرار گیرد. خواص مکانیکی مانند کشش و چقرمگی باید با استفاده از آزمون تنش و تست ضربه  V-notch  مورد ارزیابی قرار گیرد.


ورق های دریایی A36

ورق های دریایی A36

مشخصات استاندارد برای فولاد سازه برای کشتی 

1- مواد تحت این ویژگی در مقادیر زیر موجود است:

مقاومت معمولی  در گرید های A , B , D , E  با یک نقطه تسلیم حداقلی از ksi ۳۴ )۲۳۵ مگاپاسکال)

مقاومت بالاتر در گرید های DH، EH و FH با یک نقطه تسلیم حداقلی از ksi ۴۶ (۳۱۵ مگاپاسکال)، ksi ۵۱ (۳۵۰ مگا پاسکال )  یا ksi ۵۷ (۳۹۰ مگاپاسکال).

2- شکل و میله‌ها به طور معمول تحت گرید های A، B، AH32 و AH36 در دسترس هستند. نمرات دیگری نیز ممکن است با توافق بین خریدار و تولید کننده ارایه شود.

3- حداکثر ضخامت محصولات ارایه‌شده در این استاندارد ۴ مورد است. [ mm ۱۰۰ ] برای ورق ها  و [ mm ۵۰ ] برای شکل‌ها و میله‌ها.

4- این استاندارد بین‌المللی مطابق با اصول شناخته‌شده بین‌المللی در مورد استانداردسازی ایجاد شده در تصمیم‌گیری درباره اصول توسعه استانداردهای بین‌المللی، راهنماهای و توصیه‌هایی که توسط کمیته فنی سازمان تجارت جهانی به کمیته تجارت  (TBT) صادر شده‌است، تدوین گردید.


فروش انواع ورق های دریایی با استاندارد ها و آلیاژ خاص جهت صنایع فلزی دریایی و صنایع نفتی دریایی همینک در مهزیار فولاد

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایز ها و ابعاد موجود با ما تماس بگیرید)


لطفا جهت کسب اطلاعات از قیمت کلیه آهن آلات دریایی با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. کارشناسان همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *