ورق استیل بگیر

وجود تفاوت بین ورق استیل بگیر و نگیر

با سلام و درود بر کاربران مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم تفاوت بین ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر را برای شما عزیزان تشریح نموده و جوانب آن را بررسی نماییم. با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید.

انواع مختلفی از ورق های استیل بگیر و نگیر در دنیا هستند که هر یک دارای خواص ها و فرمول های خاص خود می باشند که با توجه به خواصی که شمال آنها ی شود، در صنعت کاربرد های متنوع و فراوانی دارند که صنعتگران و افرادی که از خواص این ورق ها آگاهی دارند، با استفاده از علم و آگاهی خود بهترین ها را انتخاب نموده و و بهترین بهره وری را از این ورق های استیل می برند.

ورق استیل بگیر که نام دیگر آن ( فولاد ضد زنگ ) است ، دارای خاصیت جذب آهن بوده و به نوعی دیگر جذب آهن ربا را دارا می باشد. در تولید استیل بگیر 2 شرط موجود است که می بایست رعایت شود:

موجود بودن آهن در استیل یکی از شرایطی است که باید رعایت شود و به عبارتی دیگر وجود آهن در ساختار استیل الزامی است، همچنین مارتنزیتی بودن و فریتیک بودن در ساختار کریستالی  استیل ها می بایست رعایت شود. انواع مختلفی از استیل های ضد زنگ که دارای خصوصیات مختلفی هستند، در بازار وجود دارند. لازم به ذکر است که ویژگی معناطیسی بودن استیل ضد زنگ، دقیقا بستگی به میزان و نوع عنصری دارد که به آلیاژ اضافه شده است. ساختار استنلس استیل مغناطیسی و فریتی است. متا با افزودن کروم و کربن به نوعی میزان سختی و سفتی استیل ها را افزایش می دهیم و زمانی که فریتی به استیل ها افزوده شود، به مارنزیتی تبدیل شده و اغلب در ساخت چنگال ها و کارد ها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین با افزودن عنصر مولیبدن به این فولاد ضد زنگ، مقاومتش در برابر خوردگی در محیط های یون دار بالا رفته و با افزودن میزان تعیین شده ای از نیکل مقاومت این فولاد ضد زنگ در برابر محیط های خنثی افزوده خواهد شد.

نکته ی قابل توجه این است که عامل اصلی ضد زنگ شدن فولاد ها، افزودن عنصر کروم به آلیاژ ها می باشد. ورق استیل بگیر یا همان ( فولاد ضد زنگ ) زمانی که در مجاورت هوا قرار می گیرد، کروم موجود در آن اکسید شده و این ورق توسط لایه ای از اکسید کروم پوشانده می شود.

ورق استیل بگیر دارای چندین مدال می باشد که قصد داریم به انواع آنها اشاره ای داشته باشیم.


ورق استیل 410

ورق استیل بگیر و انواع آن

ورق های استیل بگیر و استیل نگیر هر دو در گروه استنلس استیل ها هستند. همچنین علاوه بر ورق استیل 304 که دارای خاصیت مغناطیسی می باشند، دیگر ورق های استیل بگیر ، به چندین دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. گرید 409، 430، 439، که جزو ورق های استیل فریتیک است.
  2. گرید های 410، 420، 440 که جزو ورق های استیل مارتنزیتی می باشد.
  3. گرید 225 که جزو ورق های استیل ضد زنگ دوتایی می باشد.

 

ورق های استیل بگیر و نگیر از نظر قیمت دارای اختلاف بسیار کمی بوده و نکته ی حائز اهمیت این است که ورق های استیل بگیر کاربردی تر از ورق های استیل نگیر می باشند. در اکثر مواقع از ورق های استیل فریتیک بگیر در جهت مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل اصلی آن وجود عنصر فریت در ترکیب شیمیایی آن می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که آهن و عناصر دیگر خود بوجود آورنده عنصر فریت است. به عبارتی دیگر با ترکیب ساختار فریتیک با آهن، فولاد ضد زنگ بگیر بوجود می آید. همچنین ساختار فریتیکی که به صورت دانه ای و یا کریستالی در این فولاد وجود دارند، باعث می شود که از خاصیت مغناطیسی خوبی برخوردار شوند. این ورق ها به وسیله ی عملیات حرارتی به مرحله سخت پذیری رسیده و باعث می شود که مقاومت چشمگیری در برابر ترک خوردگی پیدا کنند.

قطعا استیل های معمولی نسبت به فولاد های ضد زنگ بگیر، از کشش مغناطیسی بیشتری برخوردار هستند، لازم به ذکر است که ورق های استیل گرید 430 جزو ورق های بگیر پر وصرفی است که به بازار عرضه می شود که دارای کاربرد زیادی در صنایع می باشد، یکی از کاربرد های این ورق استیل در های ماشین لباس شویی است، همچنین در سینک های ظرف شویی، قاشق ها، چنگال ها و کارد ها، ماشین های ظرف شویی و وسایل های مختلف آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید از ورق های استیل 410L در مانیتور های ال سی دی و ال ایدی، و همچنین در ظروف بهره می برند. کشور چین، روسیه، تایوان عرضه کننده ی این محصول می باشند.


تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

ورق های استیل ضد زنگ دوتای و انواع مختلف آن

 

این ورق استیل ترکیبی از آستنیت و فریت است. میزانی از فریت که دارای ویژگی و خاصیت مغناطیسی است، موجب کمک رسانی به استیل های دوتایی می شود. همچنین لازم است بدانید که استیل های فریتی از استیل های آستنیت دارای خاصیت مغناطیسی بیشتری نیز می باشند. یکی از رایج ترین استیل های بگیر، استیل های آستنیتی هستند که در آن میزان کروم به مقدار فراوان موجود بوده و به آن درصدی از عنصر نیکل هم اضافه می شود. نکته ی حائز اهمیت اینجاست که عنصر نیکلی که در این استیل ها وجود دارد، باعث می شود تا ساختار فیزیکی آن تغییر کرده و به حالت غیر مغناطیسی تبدیل شود. همچنین تغییر ساختار کریستالی استیل آستینی به وسیله ی عملیات حرارتی ویژه و به وسیله ی سخت کاری امکان پذیر می باشد، و در این صورت احتمال تشکیل فریت در برخی نقاط و مغناطیسی شدن آن ممکن می شود.

همچنین ورق های استیل با گرید های 316 و 304 از دسته استیل های آستنیتی است که در زمان خنک شدن، آهن به شکل آستنیتی باقی خواهد ماند.

لازم است اطلاعاتی درباره ساخار ورق استیل 304 کسب نمایید. در این ورق استیل میزان کروم حداقل 018/0، درصد نیکل 08/0به همراه میزان بسیار کمی از عناصر دیگر نیز به کار رفته است. گرید 304 از آستینت بهره مند بوده و قطعا در بسیاری از قسمت ها به شکل مغناطیسی عمل خواهد نمود.

همچنین استیل گرید 316  که در آن از عنصر مولیبدن استفاده شده است، در برابر میدان مغناطیسی واکنش کمی نشان می دهد، به یاد داشه باشید اگر به فلزی نیاز دارید که از حالت مغناطیسی برخوردار نباشد، ورق استیل 316 نگیر گزینه ی مناسبی می باشد.


تفاوت های مشهود ورق استیل بگیر و نگیر

وجود تفاوت بین ورق های استیل بگیر و ورق های استیل نگیر ، دقیقا ارتباط مستقیمی با میزان ماده ای که در آن ها بکار گرفته شده دارد. در ورق های استیل بگیر نسبت به ورق های استیل نگیر از درصد کروم بیشتری برخوردار می باشد. در ورق های استیل نگیر عنصر نیکل موجود در آن باعث می شود تا خاصیت غیر مغناطیسی در آن یافت شود.


مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ورق های استیل بگیر و نگیر در گرید های مختلف است. ما با سالها تجربه شما عزیزان را در این راستا یاری نموده و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بهترین خرید را برای شما عزیزان به ارمغان آوریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ورق های استیل و خرید، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش شرکت را از صورت های خرید خود آگاه سازید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های تعطیل از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) در پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *