لوله های اسپیرال فولادی

نگاه کلی به لوله اسپیرال فولادی

با سلام و درود بر شما صنعتگران عزیز و ارجمند. مهزیار فولاد صنعت یک شرکت بازرگانی است که فعالیت خود را در زمینه فروش و تامین کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی به  صورت سراسری در سراسر کشور عرضه می دارد. مهزیار فولاد صنعت به همراه تیم فروش خود قادر است کلیه نیاز های شما در زمینه لوله های فولادی و ورق های فولادی تامین نماید. لوله اسپیرال فولادی یکی دیگر از لوله های پر کاربرد در صنعت می باشد که بسیار مورد استفاده صنعتگران قرار خواهد گرفت. لطفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت خرید لوله اسپیرال فولادی در ضخامت های مختلف ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما ، شما را در این زمینه یاری خواهند نمود. 

در این نوشته قصد داریم نگاه کلی به لوله های اسپیرال داشته باشیم. با ما همراه باشید.


لوله اسپیرال فولادی

همانطور که گفته شد ، لوله اسپیرال فولادی از دسته لوله های کاربردی و پر مصرف در صنایع تخلف به حساب می آید که بعنوان لوله درزدار معرفی می شود.

روش های تولید لوله ها بطور کل به 2 دسته تقسیم می شوند :

  • روش seamless
  • روش welded

روش seamless همان روش بدون درز بوده و روش welded همان درز دار می باشد.

لوله بدون درز یا همان لوله مانیسمان از طریق سوراخکاری لوله استوانه ای و نورد به طور مستقیم تولید می شود. 

لوله های بدون درز دارای خواص و کاربرد های مخصوص به خود می باشند و اغلب در خطوط انتقال با فشار بسیار بالا مورد بهره برداری قرار می گیرند.

اگر بخواهیم تقسیم بندی برای لوله های درزدار ایجاد کنیم ، می توان این نوع لوله ها را به دو دسته تقسیم نمود :

  • لوله درز مستقیم
  • لوله اسپیرال

مواردی درباره خرید لوله اسپیرال

در خرید لوله اسپیرال فولادی ، این نکته حائز اهمیت است که خرید این لوله در شاخه های 6 متری و 12 متری و بر اساس وزن آن انجام می شود.

کارخانه هایی که در ایران به تولید لوله اسپیرال فولادی می پردازند عبارتند از :

  • کالوپ اصفهان
  • خلیج فارس
  • ایران اسپیرال
  • صفا
  • اسپیرال آبرسان
  • و ….

ابعاد و برند تولید کننده و استاندارد ، عواملی هستند که در قیمت این لوله تاثیر می گذارند و نکته ای که در لوله اسپیرال وجود دارد ، این است که لوله اسپیرال فولادی از لوله مانیسمان قیمت کمتری دارند.


تفاوت های بین لوله اسپیرال فولادی و لوله درز مستقیم

لوله های درز مستقیم لوله هایی هستند که از ورق فولادی تولید شده و با روش های خاصی از نورد محور های طولی شان خم شده تا اینکه به شکل دایره در آیند، سپس لبه های خم شده این ورق های فولادی توسط یک روش جوشکاری مانند روش جوشکاری مقاومتی به یکدیگر متصل می شوند. درز موجود در محلی که ورق ها به یکدیگر متصل شده اند و جوشکاری هایی که در سراسر طول این لوله وجود دارد، بعنوان لوله های درز مستقیم معرفی می شوند.

حتما برایتان سوال پیش آمده است که جنس لوله های اسپیرال از چه نوع ورق های فولادی می باشد؟ با ما همراه باشید تا به این مبحث بپردازیم.

جنس لوله اسپیرال ، از ورق های سیاه با استاندارد ST37 می باشد که مراحل تولید این ورق در قالب فایل ویدیویی در سایت مهزیار فولاد صنعت وجود دارد که شما می توانید با کلیک بر روی صفحه اصلی مربوط به لوله اسپیرال فرایند تولید این لوله فولادی را به صورت فایل ویدیویی مشاهده فرمایید. 

قرایند ساخت این لوله فولادی ، به این شکل است که طی فرایند نورد، با حالتی خاص ورق های فولادی به شکل حلزونی یا همان ( اسپیرال ) درامده و به صورت مارپیچ گرد شده و از طریق یکی از روش های جوشکاری مثل ( روش جوشکاری زیر پودری ) جوش داده می شوند. این نوع جوشکاری اغلب در لایه های درونی و لایه های بیرونی لوله ها انجام خواهند شد که اغلب جهت این جوشکاری دستگاه های اتوماتیک را مورد استفاده و قرار می دهند.

در روش جوشکاری زیر پودری، پودر محافظ به نام ( فلاکس ) از حوضچه های مذاب و منطقه ای به نام منطقه قوس الکتریکی محافظت می کند و این فرایند به این منظور است که میزان اکسیداسیون به حداقل میزان ممکن رسیده و خواص استحکامی جوش به بهترین حالت ممکن برسد.

پس از فرایند جوشکاری و اتصال ورق ها به صورت مارپیج از طریق یکی از روش های جوشکاری، می بایست محل اتصال ها تست شوند که این فرایند از طریق یکی از روش های غیر مخرب انجام می شود تا لوله به استاندارد های لازم برسد.

 


ابعاد لوله اسپیرال فولادی

به طور معمول لوله اسپیرال دارای قطر بیرونی در بازه های 8 اینچ الی 120 اینچ بوده و دارای ضخامت گوشتی بین 5/5 میلیمتر الی 25/4 میلیمتر است . جهت محاسبه قطر هایی درونی لوله ها ، می بایست 2 برابر ضخامت را بر حسب میلی متر از قطر خارجی لوله کسر نماییم.

لازم به ذکر است که برش لوله های اسپیرال در شاخه های 6 و 12 متری بوده و در حالت های صنعتی و تست آب به خریداری و به فروش می رسند.

حتما برایتان سوال شده است که تست آب چیست ؟ تست آب ، یکی از استاندارد هایی است که در لوله های درز دار می بایست انجام شود تا بتوان این لوله ها را در صنایعی که انتقالات سیالات نقش مهمی را ایفا می کنند، بکار گرفته شوند. لوله اسپیرال فولادی در صنایعی که دارای حساسیت کمتری هستند، بکار گرفته می شوند. این لوله ها در لوله هایی که نقش انتقال دهنده آب و گاز را ایفا می کنند، با دمای بالا پر کاربرد می باشند.

جهت اطلاعات بیشتر از این لوله صنعتی به صفحه مربوط به لوله اسپیرال در وب سایت مهزیار فولاد صنعت مراجعه نموده و اطلاعات کامل را در آن صفحه دریافت نمایید. 


مهزیار فولاد صنعت در تلاش است تا به همراه کادر مجرب خود، تجربه ای عالی و کاملا تضمین شده را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت لوله اسپیرال و لوله های فولادی دیگر با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا در صورت امکان با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223  ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید . همچنین از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com درخواست خود را به اطلاع ما برسانید. مهزیار فولاد صنعت با تجربه خویش در این راستا قادر است کلیه نیاز های شما را در این زمینه تامین نماید. با ما در تماس باشید.


0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *