ورق های فولادی آلیاژی

نگاهی کلی به ورق های آلیاژی

با سلام و درود بر شما صنعتگران و خریداران ارجمند ، در این صفحه قصد داریم نگاهی کلی به ورق فولادی آلیاژی بیندازیم ، همچنین اگر تمایل به خرید انواع مختلف ورق های آلیاژی داشتید ، با واحد فروش شرکت 44449101-021 تماس حاصل نمایید ، تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با تخصص خود در زمینه آلیاژ های مختلف ، شما عزیزان  را راهنمایی خواهند نمود . ما ، ورق های آلیاژی را با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی مطلوب برای شما عزیزان تامین خواهیم نمود ، از جمله انواع ورق ST ، انواع  مختلف ورق CK و….. با ما همراه باشید تا به شرح ورق های آلیاژی بپردازیم .


steel plates1 6

ورق فولادی آلیاژی و انواع ورق های آلیاژی

اگر بخواهیم درک مطلبی از ورق های آلیاژی داشته باشیم ، و محصولاتی را که با این عنوان معرفی می شوند معرفی نماییم ، می توان بدین شکل تشریح نمود : اصولا به ترکیب کردن چند عنصر متفاوت ( آلیاژ ) می گویند ، و لازم به ذکر است که آلیاژ آهن و کربن در هر صورت انواع فولاد ها را تشکیل می دهند و یا بعبارتی دیگر هر کدام یک نوع فولاد به حساب می آیند  . اما شایان ذکر است که در ادبیاتی که در بازار آهن آلات وجود دارد ،  به فولاد هایی که ساده کربنی هستند ، و جزء کربن در عنصر آن وجود ندارد ، هم فولاد و هم آهن ( در بعضی موارد )  معرفی می شوند .

بنابراین موضوع ، نتیجه گیری حاصله این است که ورق های آلیاژی ، بعنوان معرفی کننده انواع ورق های فولادی است ، که هر یک از آنها دارای ترکیبات شیمیایی خاصی بوده ، و دارای تفاوت های بسیار زیادی نسبت به ورق ST37 است . لازم به ذکر است که با بالا بودن هر مقدار عناصر آلیاژی در ورق های فولادی ، قیمت این ورق ها، نسبت به قیمت ورق سیاه بیشتر خواهند شد . فرآیند تولید این نوع محصولات ، اغلب بدین شکل است که در حالت نورد گرم ، از اسلب ، و اعمال ترکیبات شمیایی مختلف در آن ها تولید می شوند ، لازم به ذکر است که ترکیبات شیمیایی موجود در این فولاد ها ، در اصل تعیین کننده کارایی این ورق های فولادی نیز هستند ،  و تفاوت در عناصر آلیاژی و ترکیبات شیمیایی بکار گرفته شده در این محصولات فولادی ، باعث ایجاد خواص های مختلفی نیز می شود . پس در نتیجه ، تنها علت متنوع بودن کاربرد های انواع ورق های آلیاژی ، می تواند گستردگی بسیار زیاد خواص محصولات فولادی باشد . 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت ورق A516 و قیمت ورق ST52 ، می توانید با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، تماس بگیرید ، چرا که مهزیار فولاد صنعت ، به صورت کاملا تخصصی در بحث آلیاژ فعال می باشد .


معرفی ورق فولادی آلیاژی A516

می توان گفت بیشتر ورق های آلیاژی که مشابه این محصول هستند ، جزو دسته ی ورق های گرم بوده و باید این نکته را ذاکر شد که ورق A516 خودش به تنهایی جزو دسته ورق آتشخوار نیز است . علت نام گذاری این ورق ها ، به این دلیل است که در برابر حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند .

ورق A516 ، یک فولادی آلیاژی است که در 4 گرید 55 ، 60 ، 65 ، و 70 تولید شده و در لاتین ، با نام های A516 GR 55 ، A516 GR 60 ، A516 GR65 ، A516 GR 70 معرفی می شود ، حال دلیل تفاوت در اعداد گرید های مختلف این محصول در چیست !؟؟ یکی از علت تفاوت های موجود در گرید های مختلف این ورق فولادی آلیاژی ، این است که تفاوت های مختصری در عناصر بکار رفته این محصولات وجود دارد ، اما همین تفاوت اندک باعث شده است تا خواص مختلفی بین گرید های مختلف این محصول شاهد باشیم .

همین موضوع ، باعث شده است که موضوعی دیگر حائز اهمیت قرار گیرد ، و آن مسئله ، این است که هنگام خرید ورق های A516 ، می بایست به گواهینامه معتبر این محصول توجه نمود ، حتما برایتان سوال شده است که گواهینامه ی معتبر این محصول ، دقیقا چه چیزی را نشان داده و علت حائز اهمیت بودن آن چیست ؟ جواب سوال شما ، در این موضوع خلاصه می شود که علت اصلی حائز اهمیت بودن این گواهینامه ، این است که بوسیله ی این گواهینامه ها، می توان خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی این محصولات فولادی را تایید نمود .

ما جدولی برای شما عزیزان آماده نموده ایم که در آن ترکیبات شیمیایی ورق فولادی آلیاژی A516 در آن وجود ، این نکته حائز اهمیت است که ترکیبات شیمیایی ارائه شده در جدول ، برای 4 گرید بوده و دقیقا طبق استاندارد می باشد .

ترکیبات شیمیایی ورق A516

 

زمانی که صحبت از خواص مکانیکی ورق های فولاد آلیاژی می شود، قطعا یکی از مباحث مهم ورق های آلیاژی بوده و بسیار کاربردی است ، چرا که بسیاری از صنعتگران ملاک و معیار خود را در خرید این محصول ، بر روی خواص مکانیکی قرار می دهند ، در جدولی که برای شما تهیه نموده ایم ، استحکام تسلیم و استحکام کششی این محصول آلیاژی به تصویر کشیده شده است و می توانید ملاحظه فرمایید .

جدول خواص مکانیکی A516

 

با توجه به اطلاعات موجود درباره خواص مکانیکی این محصول ، می توان به کاربرد اصلی این ورق ها در مخازن های حرارتی اشاره نمود ، و بدین شکل است که جهت تولید این مخازن ، که در اکثر مواقع در صنایعی همچون صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی بکار می رود ، در ابتدای کار ورق ها خم می شوند که بوسیله ی 3 غلتک انجام خواهد شد تا در نهایت به شکل بدنه ای استوانه ای شکل در آید ، از قطعه ای به نام ( عدسی ) جهت بخش های انتهایی و ابتدایی این مخازن خواهند شد ، سپس قیمت این مخزن ها از طریق جوشکاری اتصال برقرار خواهند شد ، دقت در ایجاد شدن درز جوش این مخازن بسیار حائز اهمیت است ، و در مرحله آخر ، این مخازن مورد آزمایش و یا آزمون قرار خواهند گرفت ، و علتش این است که اگر ضعفی در درز های اتصال وجود داشته باشد ، میزان عملکرد مخازن ضعیف تر شده و این خود می تواند باعث خسارات مالی و جانی شود ، پس در نتیجه تست آزمون ، بخش مهمی است .


ورق فولادی آلیاژی

کمپانی های تولید کننده ورق فولادی آلیاژی A516

همانطور که می دانید ، ورق A516 ، کاربرد بسیار فراوانی در صنایع ، مانند : صنایع نفت ، گاز و صنایع دیگر دارد ، از این رو تعدادی از تولید کنندگان داخلی در ایران تصمیم به تولید این ورق آلیاژی گرفتند و در زمینه تولید این ورق آلیاژی اقدام نمودند ، که این کمپانی های تولید کننده داخلی عبارتند از :

  • فولاد کاویان
  • فولاد مبارکه اصفهان
  • فولاد اکسین اهواز

علاوه بر تولیدات داخلی ایران ، محصولاتی بصورت وارداتی در بازار وجود دارند ، که از این محصولات وارداتی می توان به ورق A516  روسیه ، اوکراین ، کره ، چین ، کره جنوبی ، تایوان ، آلمان ، هند ، اتریش نام برد .

مهزیار فولاد صنعت ، تامین کننده ورق A516 تولیدات داخلی و خارجی در ابعاد و ضخامت های مختلف است ، و تخصص این شرکت در زمینه انواع ورق های آلیاژی می باشد .


معرفی ورق فولادی آلیاژی A283

ورق A283 ، یکی دیگر از ورق های آلیاژی پر مصرف در صنایع است ، این ورق به علت کاربردی بودن در مخازن پر فشار و کم فشار ، در زیر مجموعه ی دسته ورق های مخزنی قرار خواهند گرفت ، لازم به ذکر است که از این ورق به صورت ویژه ای در ساخت مخازن استفاده می کنند ، و علت اصلی کاربرد ویژه ی آن در ساخت مخازن ، این است که دارای قابلیت خمکاری بوده و همچنین خاصیت جوشکاری بسیار خوبی را دارا می باشد ، شایان ذکر است که  ورق A283 ، به علت نزدیک بودن خواص مکانیکی , و ترکیبات شیمیایی اش به ورق A516 ، شباهت زیادی را بین این دو ورق اعمال نموده است .

ورق A283 ، دارای 4 استاندارد است که عبارتند از : A , B , C , و D که در براساس این استاندارد ها تولید شده و به بازار عرضه می شود ، با توجه به آمار مصرف این ورق ، می توان به این موضوع اشاره داشت که ورق A283 در  گرید C ، بعنوان پر مصرف ترین گرید شناخته شده است ، این ورق نیز مانند ورق A516 ، در گرید های مختلف دارای خواص مکانیکی و ترکیبات شیمیایی متفاوت است ، لذا هر یک از گرید های مختلف این ورق ، کاربرد های مختلفی را دارا می باشد ف پس در نتیجه می بایست هنگام خرید ورق A283 ، از صحت گرید آن اطمینان حاصل پیدا نموده پس از آن نسبت به خرید اقدام نمایید ، تنها را اطمینان از صحت گرید این ورق ، همچون ورق A516 ، از طریق آزمون و تست های شیمیایی و مکانیکی بوده ، و در نتیجه گواهینامه ای که جهت ورق A283 ارائه می شود ، صرفا بدین معنا است که گرید محصول تایید خواهد شد . مهزیار فولاد صنعت ورق A283 را همراه با گواهینامه به مشتریان عزیز ارائه خواهد نمود .

جدول ذیل ، نشان دهنده ترکیبات شیمیایی ورق A283 است :

ترکیبات شیمیایی ورق A283

ترکیبات شیمیایی ورق A283

 

جدول بعدی که برای شما عزیزان آماده کرده ایم ، همچون ورق A516 ، جدول خواص مکانیکی ورق فولادی آلیاژی A283 است که در آن قدرت استحکام تسلیم و تست کشش قید شده است که بر حسب ksi گزارش شده است .

جدول خواص مکانیکی ورق A283

 

و اما نکته ای که بنظر می آید برای شما صنعتگران و کسانی که قصد دارند از این ورق آهنی در پروژه های خود استفاده نمایند ، این است که ورق A283 نسبت به ورق A516 ، از قدرت کمتری نسبت به فشار حرارت برخوردارند ، بدین معنی که ورق A283 در برابر فشار حرارت ، نسبت به ورق A516 از تحمل کمتری برخوردار بوده و اغلب جهت کاربرد های معمولی تری مورد استفاده قرار می گیرد ، و لازم است بدانید که در شرایط دشوار ، ورق A283 دچار تاب خوردگی خواهد شد و بر روی آن تاب بوجود خواهد آمد . از این ورق ، بیشتر در ساخت مخازن نگه دارنده سوخت و ….. مورد استفاده قرار می گیرد .


ورق های فولادی آلیاژی

کمپانی های تولید کننده ورق آلیاژی A283

ورق A283 ، در بسیاری از کارخانه های داخل کشور بصورت تولید داخلی ، تولید شده و به بازار عرضه می شود ، کمپانی های تولید کننده ی این ورق آلیاژی عبارتند از :

  • فولاد کاویان
  • فولاد اکسین اهواز
  • فولاد مبارکه

این سه کمپانی ، از اصلی ترین کمپانی های تولید کننده این ورق می باشند . برند های واررداتی این محصول توسط مهزیار فولاد صنعت نیز قابل ارائه می باشد .

همانطور که می دانید ، ورق A283 در تولید شده و در ضخامت های 5 الی 70 میلی متر قابل در بازار عرضه می شود که دارای عرض 1500 و 2000 میلی متر بوده ، و به صورت رول و شیت فابریک می باشند ، شیت های فاببریک کارخانه در طول 6 متر است ، که مهزیار فولاد صنعت ، با توجه به ارائه خدمات جانبی نظیر ( برشکاری ) ، بنا به سفارش های ارسالی از سوی مشتریان عزیز قادر است این ورق ها را در سایزها مورد نظر شما عزیزان ارائه دهد .

تخصص تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، این است که شما عزیزان را با مشاوره های رایگان خود ، در زمینه انتخاب ورق های آلیاژی ، با توجه به شرایط کاری و نوع کاربرد راهنمایی خواهند نمود . ورق A283 توسط تیم حرفه ای و آلیاژ شناس مهزیار فولاد صنعت ، قابل ارائه است ، شما می توانید جهت خرید این ورق و اطلاع از قیمت روز آن ، با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید .


معرفی ورق فولادی آلیاژی A36

این محصول فولادی ، محصول فولادی جالبی است ، از این محصول جهت موارد دریایی استفاده می کنند ، اگر بخواهیم شرح کلی از این ورق آلیاژی داشته باشیم ، می توان این گونه بیان کرد که این ورق در محیط های دریایی مورد استفاده قرار می گیرد ، و بطور کل ورق های دریایی بر اساس استاندارد های مختلفی تولید می شوند ، کخ پر کاربرد ترین آنها ف ورق A36 است .

کاربرد اصلی این ورق ، در بدنه های کشتی بوده  ، و دلیل اصلی کاربردی بودن آن در این صنعت ، این است که این ورق نسبت به آب شور دریا مقاوم است  ، دارای چقرمگی بالا بوده و از استحکام خمشی بالایی برخوردار است .

لازم است بدانید ورق A36 از دسته ورق های گرم است ، چرا که از طریق نورد گرم تولید می شود ، این ورق آلیاژی نیز از نظر ترکیب شیمیایی ف نزدیک به ورق های A516 و A283 است . مهزیار فولاد صنعت ، ورق دریایی را بطور کاملا تخصصی برای خریداران عزیز و متقاضیان این ورق در ابعاد و اندازه های مختلف و مورد نیاز تامین خواهد نمود .

ما در این جدول ، ترکیبات شیمیایی ورق فولادی آلیاژی A36 را به شما نشان می دهیم :

ترکیبات شیمیایی ورق A36

مسئله جالبی که در مورد ورق A36 وجود دارد ، این است که ( بر خلاف گرید های آلیاژی فولاد های مختلف که با توجه به ترکیبات شیمیایی ، گرید آنها تعیین می شوند ) ، ورق های دریایی A36 با توجه به خواص مکانیکی خودش تعیین می شود ، بدین معنا است که مطابقت داشتن با استاندارد ASTM ، از اهمیت بیشتری نسبت به مطابقت ترکیب شیمیایی برخوردار است ، و نکته ای که وجود دارد ، این است که مهمترین خصوصیات این ورق فولادی آلیاژی ، استحکام تسلیمی آن است .

جدول ذیل ، استحکام تسلیمی ورق A36 را نشان می دهد :

جدول خواص مکانیکی ورق A36

 

کمپانی های تولید کننده ورق فولادی آلیاژی A36

تولید داخلی ورق آلیاژی A36 ، توسط کارخانه های داخلی مانند ( فولاد مبارکه اصفهان ، فولاد اکسین اهواز ) تولید شده و به بازار عرضه می شود ، واردات این ورق آلیاژی ، توسط کمپانی هایی همچون ( اورال استیل روسیه ، هیوندای استیل کره جنوبی ، پوسکو کره ، چین ، اوکراین ، دوفرکو بلژیک ) تولید شده و در بازار فولادی ایران موجود است ، اگر قصد خرید این ورق آلیاژی را دارید ، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت تماس بگیرید ، چرا که تیم فروش آلیاژ شناس مهزیار فولاد صنعت ، با تخصص خود در زمینه فروش ورق A36 شما عزیزان را در زمینه خرید این ورق آلیاژی راهنمایی خواهند نمود ، و این ورق را همراه با گواهینامه یا همان سرتیفیکیت ارائه می دهد . ورق A36 ، در ضخامت های 6  الی 25 میلیمتر برای شما عزیزان قابل ارائه است و اغلب به حالت شیت فابریک تولید و عرضه می شود ، همچنین شیت های فابریک این ورق آلیاژی در عرض های 2000 و 1500 است و طول این شیت ها اغلب 6 متر می باشد .


مهزیار فولاد صنعت ، با ارائه خدمات جانبی خود نظیر ( خدمات برشکاری ، خدمات سوراخکاری ، خدمات گالوانیزاسیون ، خدمات آنالیز ورق های فولادی ، و بازدید از محصل قبل از خرید ) را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد ، جهت اطلاع از قیمت های انواع ورق های فولادی آلیاژی ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، ما را از صورت خرید خود آگاه سازید ، ما با تیم متخصص و حرفه ای فروش خود ، تجربه ای عالی از خرید را برای شما عزیزان به ارمغان خواهیم آورد .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *