کاربرد ورق استیل

نگاهی اجمالی به ورق های استیل و کاربردش در صنایع

ورق استیل

ورق های استیل که اصطلاحا در بازار ایران با نام ورق استیل شناخته می شود، اما در بازار های جهانی به این کالا استنلس استیل ( stainless steel plate ) ورق های استنلس استیل نام گذاری و شناخته می شود. ورق های استنلس استیل از اواسط قرن 20 مورد توجه بسیاری از صنعتگران در جهان قرار گرفته و این ورق ها همینک حزء پر مصرف ترین ورق های فلزی و فولاید در جهان قرار دارد. ورق های استنلس استیل همچون ورق های دیگر فولادی با تکنیک نورد گرم تولید می شوند. در فرآیند تولید ورق های استیل، باتوجه به شرایط خاص تولید این نوع ورقها، حرارت بسیار بالاتری در خطوط تولید این ورق ها می بایست وجود داشته باشد و همواره ورق های استیل در شرایط خاص صنعتیتولید می گردد. وجه تمایز ورق هی استیل به نسبت دیگر ورق های فولادی، قابلیت مقاومت در برابر رطوبت ( ضد زنگ بودن این فلز دوس داشتنی است ). ورق های استیل با توجه به ترکیب عناصر نیکل و کروم در بافت خود، مقاومت بالایی را به نسبت دیگر فولاد ها از جمله فولاد های کربن استیل در شرایط سازه ای، در مقابل رطوبت از خود نشان می دهد. و این می تواند علت مهمی باشد برای برجسته تر شدن کاربرد ورق استیل در صنایع مختلف.

عناصر نیکل و کروم به کار رفته در بافت ورق های استیل، باعث بالا رفتن قیمت تمام شده ی تولید این محصول شده و همواره ورق های استیل در دسته ی فولاد های گران قیمت و مرغوب قرار می گیرد.

فواید کاربرد ورق استیل در صنایع مختلف مقاومت آلیاز های گرید های استنلس استیل، ابتدا در مقابل شرایط رطوبتی و شرایط گرم و مرطوب استوایی می باشد. ورق های استنلس استیل با توجه به دارا بودن عناصر نیکل و کروم، به نسبت دیگر فولاد ها با توحه به گرید های مختلف، حرارت های بیشتری را در سازه از خود تحمل می کنند و به جز مصرف های کاربردی در شرایط آب و هوایی مرطوب و ازاین ورق ها در شرایط کار استراکچرهای خاص صنعتی که حرارت و دمای بالایی دارند نیز استفاده می شود.

از دیگر کاربرد ورق استیل، ساخت مخازن دپوی مواد مختلف صنعتی می باشد که ورق های استیل در برخی از گرید ها مقاومت اسیدی خاص از خود نشان می دهد که می تواند ورق های استیل برای ساخت مخازن خاص دپوی مواد شیمیایی در صنعت نیز بکار گرفته شود.

کاربرد ورق استیل در ضخامت های پایین

ورق های استنلس استیل در ضخامت های پایین دنیای کاربردی بسیار گسترده و گوناگونی داشته و از این ورق ها برای ساخت کلیه ی تجهیزات دکوراتیو ساختمانی در دنیای امروز استفاده می شود، به این صورت که لوله های دکوراتیو، قوطی های دکوراتیو، ورق های استیل با ظاهر جذاب جهت دکوراتیو و ساخت کابین آسانسور و دیگر موارد دکوراسیون داخلی، ورق ها ضخامت پایین و نازک باراستیل مورد کاربرد این موارد می باشد. پس ورق های استنلس استیل در ضخامت های پایین می تواند در دکوراسیون داخی ساختمان و ساختمان سازی و از دیگر کاربرد هایورق هاینازک بار استنلس استیل می توان به ساخت لوازم خانگی اشاره نمود.

کاربرد ورق استیل در ضخامت های بالا

ورق استیل با توجه به قابلیت هایی که به اختصار در این مقاله به آن اشاره شد، می تواند از بهترین گزینه ها برای ساخت استراکچر های خاص صنایع نفت و گاز و پتروشیمی باشد. ورق های استیل می تواند در گرید های خاص صنعتی مورداستفاده ی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی جهت ساخت سازه های مرتبط با این صنعت ( پالاشگاه نف، پالایشگاه گاز، پتروشیمی و … ) اشاره نمود. این ورق ها باتوجه به قابلیت های ویژه ای که در برخی از آلیاژ های استنلس استیل از خود نشان می دهد، می تواند جهت ساخت مخازن دپوی مواد شیمیایی و نفتی، ساخت خطوط لوله ی انتقال سیالت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت سازه های خاص صنعتی، ساخت کلیه ی ماشین آلات و تجهیزات غذایی، ساخت مخازن دپوی مواد خوراکی و مواد غذایی و …. اشاره نمود.

کاربرد ورق استیل

معایب مصرف ورق استیل

در روزگار امروز هیچگونه ایراد سیستماتیک به رق های استیل وارد نمی باشد، چرا که این ورق ها در صنعت بسیار مفید بوده و قالیت های منحصر به فرد استیل که مقاومت این فولاد ها در برابر رطوبت می باشد، می تواند یک خرید بلند مدت را به خریداران هدیه دهد، چرا که استراکچر هایی که با استنلس استیل ها ساخته می شوند، حداقل 3 تا 4 برابر عمر بیشتری به نسبت سازه های و استراکچر هایی که با کربن استیل ها ساخته می شود را می تواند داشته باشد. در کل ورق های استیل هیچ عیب ساختاری برای صنعت و ساختمان نداشته و تنها ایراد وارده به ورق های استنلس استیل جهت کاربرد در صنایع گوناگون، قیمت بسیار زیاد این فولاد ها می باشد، بطوری که ورق های استنلس استیل معمولا در بازار مصرف بین 3 الی 5 برابر قیمت ورق های کربن استیل قیمت گذاری می شود و با توجه به دارا بودن عناصر نیکل و کروم، در بافت این فولاد ها، این فولاد ها از نظر قیمتی منطقی بوده و برای سازه هاو استراکچر هایی که نیاز به عمر بالا دارند، همواره سازندگان روی به استفاده از ورق های استیل می آورند.

یازار مصرف این ورق ها در دو دهه ی گذشته در جهان بسیار سعودی بوده و بازار بزرگ  گسترده ای پیدا کرده است، بطوری که نقش استنلس استیل در دکوراتیو و تولید لوازم خانگی در جهان در دو دهه ی گذشته بسیار چشمگیر بوده و استنلس استیل ها راه خود را تا درون خانه های ما و در اکثر لوازم مصرفی زندگی ما پیدا کرده اند. در این مقاله سعی شد تا به کاربرد های ورق استیل به صورت جامع پرداخته شود.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ورق های استنلس استیل در ایران است. شما خریداران گرامی می توانید با واحد فروش شرکت به شماره  44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتزاَپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. اما پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات دقیق از قیمت، با واحد فروش شرکت تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما خریداران گرامی و ارجمند خواهند بود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *