نورد گرم

مقایسه ورق روغنی و ورق سیاه؛ ورق های فولادی نورد گرم و نورد سرد

با سلام و درود بر شما صنعتگران و دوستانی که در صنعت متاولوژِی همیشه در تلاشند . مهزیار فولاد صنعت ، با تلاش و همت فراوان خود سعی دارد تمام خدمات خود را در عرصه فولاد و صنعت متالوژِی در اختیار شما عزیزان قرار دهد ، با توجه به گسترده و پیچیده بودن دانش متالوژی و علم آلیاژ ، بسیاری از مقاطع فولادی و آلیاژی که برای انجام کار های تخصصی خریداری میشوند ، به علت مشاوره نادرست با شکست مواحه شده و خریدار گاها به مشکل بر خواهد خورد ، مهزیار فولاد صنعت با سالها تجربه در زمینه فروش مقاطع فولادی و آلیاژی ، و با داشتن دانش کافی بمنظور راهنمایی خریداران ، به شما این اطمینان را میدهد تا با بهترین مشاوره ، بهترین خدمات را از نظر کمی و کیفی در اختیار شما قرار دهد ، جهت خرید ورق سیاه با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید .

در این صفحه قصد داریم مطالبی درباره نورد گرم ، و تفاوت ورق روغنی و ورق سیاه؛ ورق های فولادی نورد گرم و نورد سرد به اختصار به شما عزیزان توضیح دهیم ، با ما همراه باشید .


ورق روغنی و ورق سیاه که تحت عناوین ورق آهنی فولادی نورد سرد و نورد گرم نیز شناخته می شوند، دو نوع متریال فولادی بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع هستند. بیشترین سازه هایی که در زندگی روزمره با آن ها رو به رو هستیم از انواع ورق فولادی ساخته شده اند. ورق روغنی یا ورق فولادی نورد سرد به روشی متفاوت از ورق نورد گرم تولید می شود.  پس قطعا نورد گرم و نورد سرد ، از یکدیگر متفاوت میباشند .

ورق روغنی و ورق سیاه فولادی در خواص فیزیکی و مکانیکی با یکدیگر تفاوت دارند و هر یک از آنها، حوزه مشخصی از صنعت را تحت پوشش قرار می دهند. دو عامل توان کششی و تحمل فشار، در مورد این دو ورق ارزیابی می شوند. در این مطلب قصد داریم این دو ورق فولادی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با مهزیار فولاد همراه باشید.

ورق روغنی (ورق فولادی نورد سرد)، ورق ایده آل برای کاربردهای صنعتی سنگین : 

در صنعت به روش نورد سرد تولید می شود؛ در این روش، فولاد مورد نظر در دمای پایین تر از نقطه کریستالیزاسیون فولاد حرارت می بیند؛ در مرحله بعدی، ورق سرد به صورت رول در می آید. این روش تولید، منجر به تولید ورق های فولادی با توان کششی فوق العاده می گردد. از ورق روغنی برای ساخت مصالح ساختمانی استفاده می شود. مهمترین موارد کاربردی ورق نورد سرد شامل قطعات خودرو، متریال ساختمانی، لوازم خانگی و … هستند؛ این ورق ها دارای قابلیت جوشکاری و رنگ آمیزی می باشند.

ورق سیاه (ورق فولادی نورد گرم)، ورق فولادی با توان کششی متوسط : 

نقطه مقابل ورق روغنی، ورق های نورد گرم قرار دارند. برای تولید ورق سیاه، فولاد در دمایی بالاتر از دمای کریستالیزاسیون، حدود 1700 درجه فارنهایت حرارت داده می شود. در این دما، فولاد به راحتی تغییر شکل می دهد و می توان آن را به ابعاد و اندازه های متفاوت درآورد. به این ترتیب، ورق های سیاه در مقایسه با ورق روغنی، قیمت کمتری دارند.

توان کششی و تحمل فشار ورق سیاه در قابل ورق روغنی، مقادیر پایین تری دارند. از ورق های فولادی نورد گرم در ساخت سوله های صنعتی، مخازن، پروژه های ساختمانی و … استفاده می شود. جدول زیر، مقایسه اجمالی میان ورق روغنی و ورق های سیاه را نمایش می دهد:

نوع ورق ورق سیاه ورق روغنی
توان کششی 67000 psi 85000 psi
توان بازدهی 45000 psi 70000 psi
کاهش سطح 58 55
میزان کشش تا 2 اینچ 36 28
سختی برینل 137 167

خلاصه:

نورد گرم ورق سیاه یا ورق سیاه ( st37 ) در دمای بالا  انجام می شود اما ورق روغنی در دمای معمولی تولید می شود.

  •       ورق های روغنی معمولاً دارای سطح صیقلی و براق هستند اما انواع ورق سیاه به صورت یک پوشش خاکستری دیده می شوند.
  •        ورق های نورد سرد، ابعاد دقیق تری دارند.
  •        ورق های روغنی در مقایسه با ورق های نورد گرم دارای خواص مکانیکی بهتری می باشند.
  •       قیمت ورق روغنی، بیشتر از ورق سیاه است.

لازم به ذکز میباشد ، ورق سیاه مبارکه ، تولید فولاد مبارکه اصفهان ، و دیگر شرکت های داختی مانند نورد و لوله اهواز ، کارخانه گیلان ، ماشین سازی اراک ، ورق سیاه اکسین توسط فولاد اکسین اهواز و فولاد هرمزگان میباشند .


جهت اطلاع از قیمت ورق سیاه ، و دیگر مقاطع آلیاژی با شماره تماس 44449101-021 تماس بگیرید ، میتوانید با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com سفارش های مورد نظر خود را ارسال کرده و یا با ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ صورت خرید خود را ارسال کنید و مطمئن باشید پرسنل بخش فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، در کوتاه ترین زمان ممکن ، صورت شما را بررسی کرده و آن را تهیه و تامین خواهند گرد .

مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه فروش ورق های فولادی و آلیاژی به صورت گسترده در سراسر کشور فعالیت دارد ، که برخی از موارد آن در ذیل قید شده :

کیفیت حق مسلم شماست


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *