لوله مانیسمان آلیاژی

مقایسه لوله آلیاژی مانیسمان نورد سرد و گرم

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما صنعتگران عزیز ، آلیاژ شاسی ، یحث بسیار گسترده ای است که که کاربرد آن در صنایع بسیار اثر بخش بوده و می توان اشاره داشت که اصلی ترین بحث موضوع آلیاژ ها ، ارتباط مستقیمی دارد به نوع کاربرد آن در صنایع مختلف ، در بسیاری از پروژه های صنعتی ، اولین موضوعی که حائز اهمیت قرار می گیرد ، این است که از چه نوع لوله های فولادی و به چه نوع آلیاژی استفاده شود تا در پروژه ی مورد نظر مفید بوده و باعث خسارات مالی و حتی جانی نشود ، مهزیار فولاد صنعت ، با سالها تجربه و تخصص در امور آلیاژی ، می تواند بعنوان بهترین راهنما برای شما باشد ، ما با کادر مجرب خود شما عزیزان را در امر خرید انواع لوله های آلیاژی ( با توجه به شرایط و نوع استفاده ) یاری نموده و با مشاوره های خود ، شما عزیزان را به رسالت و هدف صنعتی تان خواهیم رساند ، همانطور که می دانید ، لوله آلیاژی مانیسمان یکی از لوله های پر مصرف در صنایع مختلف است ، مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه ی خود در این زمینه ، این لوله فولادی را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ، لوله های مانیسمان در برند های مختلف مثل : لوله مانیسمان اهواز ، لوله های مانیسمان وارداتی چینی ، لوله های مانیسمان اسفراین ، لوله های مانیسمان دقیق کاوه ، لوله مانیسمان رده 40 ، لوله مانیسمان رده 60 ، و لوله های مانیسمان رده 80 . جهت اطلاعات بیشتر از قیمت لوله مانیسمان و خرید این لوله ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تمتس حاصل فرمایید .

در این صفحه ، قصد داریم مطالبی در ارتباط با تفاوت لوله فولادی بدون درز ( مانیسمان ) نورد سرد و لوله بدون درز نورد گرم را در اختیار شما عزیزان قرار داده و معایب و مزایای آنها را بیان کنیم ، با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


لوله مانیسمان آلیاژی

لوله مانیسمان آلیاژی

انواع لوله های آلیاژی مانیسمان

به طور کلی ، 2 نوع لوله فولادی ضد زنگ بدون درز ( مانیسمان ) داریم :

  • یکی لوله های آیاژی مانیسمان بدون درز نورد سرد
  • و دیگری لوله فولادی بدون درز نورد گرم

که هرکدام از این موارد ، تفاوت ها و مزایا و معایبی دارند ، امروزه در صنایع ، لوله های مانیسمان کاربرد بسیاری دارند ، و نمی توان لوله های مانیسمان را از صنایع پتروشیمی نفت و گاز جدا کرد ، هر روز در صنایعی مثل : گاز ، زغال سنگ ، نفت خام و گاز طبیعی و مایعاتی مثل آب و حتی مواد جامد و ……. ، از لوله مانیسمان استفاده می شود ، در شرایط مساوی لوله های آلیاژی مانیسمان وزن کمتری نسبت به لوله های معمولی دیگر دارند ، و به همین خاطر مقرون به صرفه هستند ، و درست به همین دلیل است که لوله مانیسمان ، به صورتی وسیع در صنایع نفتی کاربرد فراوانی دارد ، لوله مانیسمان باعث می شود که هدر رفتن مواد کاهش یابد ، فرآیند و زمان تولید را کوتاه تر می کند ، و به این ترتیب در زمان و در منابع صرفه جویی می شود . 

لوله مانیسمان ، عمدتا به  روش نورد سرد و گرم تولید می شود ، و با کربن با کیفیت 10 ، 20 ، 30 ، 35 ، 45 ، و الیاژ 45mn2 و 45cr و 30crmnsi و 40mnb و آلیاژ نرم 5mnv آبکاری می شود ، لوله های آلیاژی مانیسمانی که از کربن 10 و 20 یا کربن های نرم دیگر ساخته شده باشد ، عمدتا برای انتقال مورد کاربرد دارد ، در حالیکه لوله های ساخته از کربن متوسط 45 یا 40cr اکثرا در ساخت و اتصال قطعه های مکانیکی کاربرد دارند .


لوله مانیسمان آلیاژی

لوله مانیسمان آلیاژی

لوله های مانیسمان نورد سرد

لوله های مانیسمان نورد سرد ، لوله هایی هستند که به روش سرد آبکاری شده اند ، لوله هایی که دقت چند بعدی بالا دارند و کارشان در سطح عملکرد خوبی دارد .

لوله سرد که آبکاری شده ، شامل : فولاد معمولی ، لوله فولادی آلیاژی ، لوله فولادی و لوله تقطیر نفت ، لوله بخار با فشار پایین و متوسط ، لوله فشار بخار بالا ، لوله مانیسمان کربنی دیواره نازک ، لوله مانیسمان آلیاژی دیواره نازک ، لوله فولادی ضد زنگ دیواره نازک ، و لوله فولادی سفارشی می شود .

لوله مانیسمان سرد آبکاری شده کالیبر 6 میلی متری دارد و ضخامت دیوره آن 25 میلی متر است ، در حالیکه لوله دیواره نازک می تواند تا 5 میلی متر باشد و ضخامت دیواره آن از 0.25 میلی متر کمتر است ، از نظر دقت چند بعدی هم دقت لوله مانیسمان بیشتر از لوله مانیسمان گرم است .


لوله مانیسمان آلیاژی نورد گرم

لوله گرم مانیسمان که آبکاری شده با لوله سرد مانیسمان ارتباط دارد ، لوله های سرد در درجه های زیر تبلور دوباره آبکاری می شوند ، و لوله های گرم هم در درجه دمای بالای تبلور ، دوباره آبکاری می شوند ، لوله آلیاژی مانیسمان نورد گرم ، در مجموع تقسیم می شوند به :

  • آلیاژی
  • لوله های تقطیر نفت
  • لوله های بخار فشار پایین
  • فشار متوسط و فشار بالا
  • لوله های فولادی زمین شناسی

لوله آلیاژی مانیسمان نورد گرم ، عمدتا قطر قطر لوله هایشان بیش از 32 میلی متر بوده و ضخامت دیواره این لوله های ، 2.5 تا 75 میلی متر است .


لوله مانیسمان آلیاژی

لوله مانیسمان آلیاژی

فرایند ساخت

لوله آلیاژی مانیسمان نورد سرد

  1. گرمت دهی بیلت گرد
  2. سوراخ کاری
  3. گرم و سرد کردن
  4. حذف ناخالصی ها
  5. خواباندن فولاد در عناصر و اسید های مورد نظر
  6. نورد سرد
  7. گرما دهی
  8. صاف کردن
  9. آزمایش هیدرو استاتیک
  10. حک کردن مشخصات لوله

لوله آلیاژی مانیسمان نورد گرم

  1. گرما دهی بیلت گرد
  2. سوراخ کاری
  3. اکستروژن
  4. کشیدن فولاد تا رسیدن به اندازه مطلوب
  5. نورد گرم
  6. سرد کردن
  7. آزمایش هیدرو استاتیک
  8. حک کردن مشخصات لوله
  9. انبار کردن

توضیحاتی کوتاه درباره نورد سر لوله آلیاژی مانیسمان

  • لوله هایی که از طریق نورد سرد تولید شده و آبکاری می شوند ، قابلیت این را دارند تا جایی که ظرفیت دارند ، خم شوند ، ولی لوله های نورد گرم ، با دست قابل خم شدن نیستند .
  • در لوله های نورد گرم و نورد سرد ، اثرات باقیمانده از فشار باهم تفاوت دارد ، به همین ترتیب پخش شدگی آنها هم در سر ، یعنی نقطه اتصال لوله باهم فرق دارد ، پخش شدگی فشار باقیمانده در لوله های گرم به شکل آپارات مانند و در پخش شدگی ناشی از فشار باقیمانده در لوله های سرد دیواره نازک و به شکل خمیده است .
  • لوله آلیاژی مانیسمان نورد گرم در برابر فشار و پیچش مقاومتر از لوله های مانیسمان نورد سرد هستند ، پس سختی و پیچشی لوله های گرم ، در حد بالاتری از لوله های سرد است .

لوله مانیسمان آلیاژی

لوله مانیسمان آلیاژی

تفاوت های دیگر لوله مانیسمان گالوانیزه سرد و گرم

لوله آلیاژی مانیسمان از نظر فرایند و روند تولید

از نظر فرآیند روند تولید ، برای تولید لوله گالوانیزه  گرم دمای بیشتری لازم است و برای تولید لوله گالوانیزه سرد ، دمای کمتری لازم است .

لوله آلیاژی مانیسمان از نظر ظاهر

لوله مانیسمان نورد گرم و سرد ، در ظاهرشان نیز مشخص است ، لوله های تولید شده با روش نورد گرم و سرد ، کالیبر بیشتری دارند ، و لوله گالوانیزه نورد سرد کالیبر کمتری دارد ، همچنین سطح لوله مانیسمان نورد گرم براق تر است .

لوله های مانیسمان نورد گرم و سرد از نظر دقت

در لوله هایی که با روش نورد سرد تولید می شوند ، دقت بالاتری بکار رفته نسبت ببه لوله های نورد گرم

لوله آلیاژی مانیسمان نورد سرد و نورد گرم از نظر کاربرد

از نظر کاربردی ، لوله های مانیسمان نورد گرم در انتقال مایعات کاربرد دارند ، در ساختارهای مکانیکی و تاسیساتی که زیاد عظیم و بزرگ نیستند ، استفاده می شوند ، ولی لوله های مانیسمان نورد سرد ، برای سیستم و تجهیزات هیدرولیک ، پنوماتیک ، و تاسیسات بزرگ و عظیم کاربرد دارند ، زمانی که دیواره های ضخیم وجود داشته باشد ، لوله آلیاژی مانیسمان سرد خیلی بهتر از لوله مانیسمان گرم عمل می کند ، اگر بخواهیم از لوله مانیسمانی که کیفیت بهتر و بالاتر داشته باشد ، ولی ابعاد کوچکتری داشته باشد بهره ببریم ، لوله های مانیسمان سرد مناسب ترند ، یا بهتر است از لوله های سرد و گرم بصورت ترکیبی استفاده شود ، با وجود اینکه لوله های گالوانیزه سرد به صرفه و کم هزینه هستند ، و بیشتر از لوله های گالوانیزه گرم کاربرد دارند ، اما اگر بجا و درست استفاده نشود ، خیلی راحت و به آسانی بوسیله رطوبت و دیگر محیطی دچار زنگ زدگی می شود و کارایی خوبی پیدا نمی کند .


مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه و تخصص خود در زمینه انواع آلیاژ ها ، قادر است بزرگترین خدمات خود را در اختیار صنعتگران در پروژه های مختلف قرار دهد ، ما خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد . جهت اطلاع از قیمت لوله آلیاژی مانیسمان ، و انواع مختلف لوله صنعتی ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، لذا از طریق ارسال پیامک به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و همچنین ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ما را از سفارش های خود آگاه سازید ، تیم فروش شرکت پس از دریافت صورت خرید شما عزیزان ، پیش فاکتور مربوطه را در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال نموده و در صورت تایید شما عزیزان ، مقطع مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رساند . با حرفه ا ها حرفه ای خرید کنید ، چرا که کیفیت حق شماست .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *