انواع لوله گالوانیزه

مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه و بررسی پدیده خوردگی در آن ها

با سلام و درود بر شما صنعتگران عزیز ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با ارائه خدمات خود در زمینه فروش و تامین کلیه آهن آلات و مقاطع فولادی و آلیاژی ، در تلاش است رضایت شما خریداران عزیز را جلب کرده و اهداف صنعتی شما عزیزان را به نتیجه ی مثبت برساند ، مهزیار فولاد صنعت ، در راستای انواع لوله های گالوانیزه ، پیشرو بوده و در این زمینه سعی دارد لوله های گالوانیزه را در ضخامت ها و اندازه های محتلف ، با بهترین قیمت دراختیارشما قرار دهد ،جهت اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه خرید آن ، با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس بگیرید ، لذا پرسنل شرکت و مشاوران ما ، شما را درر زمینه خرید لوله های آلیازی راهنمایی های لازم را به شما عزیزان نموده و شما را در زمینه خرید یاری خواهند کرد .


مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه

مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه ، برای خریداران  و صنعتگرانی که تصمیم به خرید این نوع لوله کرده اند ، از اهمیت بالایی برخورداراست . شرکت مهزیار فولاد صنعت قصد دارد که اطلاعاتی درباره مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه و همچنین مزایا و معایب آن در اختیار شما دوستان صنعتگر بگذارد .

لوله های فولادی گالوانیزه که نوعی از لوله های فولادی است، بهترین نوع لوله برای نصب در تأسیسات و راه اندازی خطوط انتقال آب و فاضلاب به شمار می رود. این لوله ها در حقیقت، ورقه های فولادی هستند که به صورت لوله در آمده اند و مهم ترین ویژگی آن ها، وجود یک لایه محافظ روی، روی سطح لوله ها است. این پوشش روی، لوله را در برابر خوردگی محافظت می کند. از لوله گالوانیزه در فضای آزاد برای نصب نرده ها یا پروژه های ساخت و ساز و یا در تأسیسات داخلی به عنوان لوله های آب استفاده می شود. با توجه به اهمیت این لوله ها در صنعت فولاد، این مطلب به طور اختصاصی به بیان مزایا و معایب آن ها می پردازد.


مزایای انواع لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های گالوانیزه که گاهی با نام لوله آهن گالوانیزه نیز شناخته می شود دارای مزایایی است که استفاده از آن در بسیاری از موارد کاربردی را توجیه می سازد. مزایای این لوله ها به این شرح هستند:

1-محافظ شده در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی:

لوله های فولادی محافظت نشده در صورت تماس با آب و اکسیژن هوا در معرض پدیده مخرب طبیعی با نام زنگ زدگی قرار دارند؛ ترکیب زنگ یا اکسید آهن که روی لوله تشکیل می شود به تدریج، بافت آن را تخریب کرده و در نهایت موجب تخریب آن می گردد. انواع لوله گالوانیزه با یک پوشش محافظ از روی، به طور کامل از دسترسی رطوبت و اکسیژن هوا دور نگه داشته شده اند. این میتواند یکی از مهمترین مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه  باشد.

2-قیمت ارزان تر:

یکی از مزایای انواع لوله گالوانیزه ، قیمت پایین تر نسبت به سایر لوله های فولادی است. برای گالوانیزه کردن این لوله ها از روش های متداول و مقرون به صرفه استفاده می شود؛ در صورتی که این لوله ها از دوام بالاتری نیز برخوردار هستند. تجربه و آمار نشان داده اند که لوله های گالوانیزه تا بیشتر از 25 سال می توانند بدون آسیب در خط لوله کار کنند؛ این عامل، هزینه های تعمیرات و نگهداری لوله گالوانیزه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

3-سهولت در بازرسی:

بازرسی انواع لوله گالوانیزه بسیار ساده و قابل دسترسی است. پوشش محافظ لوله ها که شامل روی است به سادگی با چشم قابل رؤیت می باشد. ضخامت لایه محافظت کننده با دستگاه، قابل اندازه گیری است؛ به این ترتیب با به کارگیری آزمون های غیر مخرب می توان این لوله ها را بازرسی نمود. این مورد نیز از مواردی میباشد که در مشخصات لوله های فولادی گالوانیزه برای صنعتگران و خریداران حائز اهمیت میباشد.

 

"<yoastmark


معایب انواع لوله های فولادی گالوانیزه شامل چه مواردی است؟

علی رغم مزایای کاربردی که لوله های گالوانیزه ارائه می کنند، این متریال دارای دو عیب اساسی هستند؛ البته با تمهیداتی که مهندسان لوله و تأسیسات به کار می گیرند، تا حد زیادی می توان اثرات مخرب را برای این لوله ها کاهش داد. دو مورد از مهم ترین معایب انواع لوله گالوانیزه به این صورت معرفی می شوند:

1-خوردگی داخلی:

اگرچه لایه محافظ روی که بر روی لوله های گالوانیزه اجرا شده است، آنها را در برابر خوردگی محافظت می کنند اما به تدریج و به مرور زمان، دیواره داخلی لوله تحت اثر خوردگی و رسوب گرفتگی، خورده می شود؛ این عامل از دیواره داخلی به سمت دیواره بیرونی حرکت می کند که نتیجه آن، ترک لوله، شکست دیواره و در نهایت، تخریب آن خواهد بود.

2-ورود عناصر گالوانیزه به آب آشامیدنی:

یکی از معایب استفاده از انواع لوله گالوانیزه در مسیرهای انتقال آب این است که به مرور زمان و با استهلاک دیواره داخلی لوله، مواد ناشی از پدیده خوردگی و عناصر فلزی به تدریج به داخل آب رها می شوند. این عامل باعث آلوده شدن آب می شود و اگر مقدار آن به بیش از حد مجاز برسد، آلودگی محیط زیست، مسمومیت افراد و همینطور تغییر رنگ آب را موجب می شوند.


راهکار مؤثر برای استفاده از انواع لوله گالوانیزه  چیست؟

با توجه به موارد فوق، استفاده از لوله های گالوانیزه، مزایای زیادی دارد و بهترین راهکار برای جلوگیری از اثرات مخرب، بازرسی های دوره ای این لوله ها است. در حال حاضر خرید و فروش لوله های فولادی و لوله های گالوانیزه از طریق مجموعه تخصصی مهزیار فولاد صنعت قابل انجام است. برای دریافت قیمت های روز متریال فولادی با این مرکز در ارتباط باشید.


 

شما خریداران و صنعتگران محترم میتوانید با تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره 44449101-021 تماس حاصل تماس بگیرید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کرد . 

شایان ذکر است شرکت مهزیار فولاد صنعت ،علاوه بر انواع لوله های گالوانیزه ، در زمینه فروش انواع لوله های مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده

خواهشمندیم جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکیpps@mahzyar.netو mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .

 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *