لوله های فولادی استنلس استیل

درباره ی لوله های فولادی استنلس استیل بیشتر بدانید

با سلام و درود بر کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم مطالبی را درباره لوله های فولادی استنلس استیل به شما عزیزان تشریح نماییم . با ما همراه باشید.
ویدیوی ذیل خلاصه ای از مقاله بوده و اگر وقت خواندن مقاله را ندارید، ویدیو ذیل می تواند بسیار مفید واقع شود. این ویدیو به کاربرد های لوله های استنلس استیل پرداخته است.


لوله های فولادی استنلس استیل

لوله های استیل در دسته ی لوله های استنلس استیل قرار گرفته و این لوله ها کاربرد های بسیاری در بسیاری از صنایع در جهان دارند. لوله های استیل به روش های گوناگونی هنمچون ( لوله استیل مانیسمان، لوله استیل درزدار و برای سایز های بالا لوله اسپیرال مورد تولید و مصرف صننعتگران قرار می گیرد.

فرآیند تولید لوله های استنلس استیل

فرآیند تولید این لوله همچون فرآیند دیگر لوله های فولادی به دو روش نورد گرم که همان لوله های مانیسمان می باشند و نورد سرد که همان لوله های درزدار می باشند، تولید و توزیع می گردند. لوله های استیل مانیسمان به روش مانیسمان تولید شده به این صوررت که شمش های استنلس استیل ابتدا در کوره سرخ شده و پس از عبور از خطوط نورد گرم به وسیله ی یک سنبه فولادی که داخلش شمش گداخته عبور می کند، فرم لوله را گرفته و دارای دیواره ی یکپارچه می باشد. لوله های مانیسمان با هر گریدی چه استنلس استیل و چه کربن استیل تولید شوند، به روش نورد گرم و در دماهای بالا تولید می گردند.

از دیگر روش های لوله های استنلس استیل، تولید این لوله ها به روش نورد سرد می باشد، به این صورت که ورق های کویل فولادی ابتدا وارد خط نورد لوله شده و پس از فرمینگ کروی شکل به شکل لوله درآمده و با آلیاژ استیل درز آن جوش داده شده و لوله نهایی ( لوله های فولادی استنلس استیل ) می باشد.


کاربرد لوله های فولادی استنلس استیل

  • از لوله های استیل در بسیاری از سازه ها استفاده می شود. این لوله ها کاربرد های بسیاری در کارخانجات صنایع غذایی دارد. از لوله های استیل در کارخانجات صنایع غذایی جهت انتقال سیالات مایع خوراکی استفاده می شود. با توجه به پاک بودن فولاد استنلس استیل در تماس با مواد غذایی و این که این فولاد در تماس با مواد غذایی هیچ تاثیر منفی بر روی بافت مواد غذایی نمی گذارند، از این آلیاژ ها جهت ساخت کلیه ی مدار های پایپینگ کارخانجات صنایع غذایی استفاده می شود. در حقیقت لوله های فولادی استنلس استیل در این کارخانجات در مدار هایی بکار گمارده می شود که مواد خوراکی از داخل این لوله ها عبور می کنند، مثلا از این لوله ها برای ساخت استراکچر های شیر، انتقال شیر به دستگاه های پر کن دربست و …. می توان اشاره کرد . از دیگر قابلیت هایی این لوله ها، انتقال کلیه میعانات خوراکی در کارخانجات تولید مواد غذایی می باشد، به این صورت که مدار های پایپینگی که با لوله های استنلس استیل تولید می گردند، می توانند کلیه ی مواد مایع خوراکی همچون انواع روغن ها، انواع آب میوه جات، انواع عرقی جات، انواع مواد لبنی مایع و …. اشاره نمود.
مصارف لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع غذایی

مصارف لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع غذایی

 

  • از دیگر کاربرد های لوله های فولادی استنلس استیل، مصرف این لوله ها در صنایع پتروشیمی می باشد. به این صورت که برخی از مواد پتروشیمی که پس از استحصال می تواند خواص خوردگی داشته باشند و اگر از داخل مدارهای لوله های کربن استیل معمولی عبور کنند، آن لوله ها را معیوب و خراب می کنند، در چنین مواقعی روی به استیل های آلیاژی می آورند، چرا که برخی از آلیاژ های استیل می تواند هنگامی که به شکل لوله درآمده، برخی مواد اسیدی و صنعتی را که دیگر مدار های پایپینگ را دچار فرسایش و خوردگی می کنند را به خوبی در خود نگاه دارد و طول عمر سازه ها را افزایش دهد
مصارف لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع پتروشیمی

مصارف لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع پتروشیمی

  • از دیگر مصارف عمده ی لوله های فولادی استنلس استیل می توان به مصرف این لوله ها در گلخانه های صنعتی به دلیل داشتن رطوبت بالا اشاره نمود. مهمولا در گلخانه های صنعتی از لوله گالوانیزه استفاده می شود  که چندین سال مواد گالوانیزه سطحی آنها دچار پوسیدگی شده و لوله از محل ریختگی مواد گالوانیزه دچار خوردگی و پوسیدگی می شود. لوله های استیل در استراکچر های گلخانه ای با توجه به رطوبت بالا می توانند دهه ها مورد استفاده قرار گیرند و همواره از اصلی ترین عناصر جهت ساخت گلخانه های بزرگ صنعتی می باشند.
کاربرد لوله های فولادی استنلس استیل در گلخانه های صنعتی

کاربرد لوله های فولادی استنلس استیل در گلخانه های صنعتی

  • از دیگر کاربرد های این لوله ها، می توان به ساخت آب شیرین کن ها در حاشیه ی دریاها اشاره نمود، چرا که آب شیرین کن های صنعتی ابتدا آب شور دریا وارد آن شده و این مدار هایی که آب شور دریا از آنها عبور می کند، می بایست با آلیاژ استنلس استیل ساخته شود، چرا که اگر در این مدار های آلیاژی ( به جز استنلس استیل های خاص ) بکار گرفته شوند، می توانند آب شور و کلراید آب شور به مرور زمان خوردگی در لوله ها ایجاد نماید.
کاربرد لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع آب شیرین کن های حاشیه دریاها

کاربرد لوله های فولادی استنلس استیل در صنایع آب شیرین کن های حاشیه دریاها

  • از دیگر مصارف عمده ای که در دهه های گذشته لوله های فولادی استنلس استیل جهان داشته اند، می توان به لوله های استیل دکوراتیو اشاره نمود. همینک در شهر های محل سکونت شما ساختمان ها و آپارتمان هایی ساخته می شود که نرده کشی راه پله های آنها، نرده کشی بالکن های آنها و دیگر دکوریشن داخلی آنها از لوله های دکوراتیو استیل استفاده می شود. این لوله ها با توجه به شرایط زیبایی ظاهری خود، گزینه ی بسیار مناسبی جهت دکوراسیون داخلی در مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی می باشد.
لوله های استنلس استیل دکوراتیو

لوله های استنلس استیل دکوراتیو


ضخامت های لوله های استنلس استیل

لوله استیل از ضخامت های کمتر از 5 میلی متر تا ضخامت های بالاتر از 24 اینچ تولید و عرضه می گردد. در حقیقت لوله های استیل با توجه به نوع کاربرد خود، اینچ بندی و سایز بندی شده و معمولا استاندارد های این لوله ها در سراسر جهان بر مبنا و بر پایه ی اصول اینچ می باشد. لوله های استنلس استیل دارای ضخامت های گوناگونی بوده و از ضخامت های کمتر از 1 میلی متر و برای برخی از لوله های دکوراتیو استیل این ضخامت ها آغاز شده و لوله های استیل سایز بالاتر که مصارف صنعتی و مصارف سیالات صنعتی خاص را دارند، دارای ضخامت های بیشتری هستند.


شما می توانید جهت تهیه ی کلیه لوله های فولادی استنلس استیل، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه لوله های استنلس استیل در گرید های مختلف در ایران می باشد. همچنین با ارسال صورت های خرید خود به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش شرکت را از صورت های خرید خود آگاه نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را برای شما عزیزان ارسال نموده و در کم ترین زمان مقاطع فولادی مورد نیاز شما عزیزان را تامین و به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. جهت مشاهده قیمت روز مقاطع فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد را در گوشی های اندروید خود نصب نموده و قیمت روز آلات را به صورت زنده مشاهده نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *