لوله های درزدار اسپیرال

نکاتی درباره لوله های درزدار اسپیرال

با سلام و درود و عرض ادب و احترام خدمت کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله هدف ما تشریح لوله های درزدار اسپیرال بوده و قصد داریم نگاهی اجمالی و جامع به این لوله فولادی داشته باشیم. با ما همراه باشید.


در این ویدیو خلاصه ایی از شرح این مقاله به شما عزیزان نمایش داده می شود. میتوانید ویدیو را مشاهده نمایید.


لوله های درزدار اسپیرال

نوعی لوله فولادی محسوب می گردد که موارد کاربرد بسیاری در صنایع گوناگون دارد. در حقیقت لوله های اسپیرال لوله های تولید شده به روش نورد سرد فولادی هستند. در دسته ی لوله های فلزی و آهنی در جهان، لوله های اسپیرال جزو ارزان قیمت ترین نوع لوله درزدار در جهان می باشد. 

فرآیند تولید لوله های درزدار اسپیرال

لوله های اسپیرال فولادی در حقیقت از ورق های نورد گرم شده فولادی تولید می گردند. این لوله ها بوسیله ی ورق های گرم کویل فولادی تولید شده و مورد کاربرد قرار می گیرد. فرآیند تولید این لوله ها به این صورت می باشد که ابتدا ورق های گرم تولید شده در کارخانجات نورد فولادی به کارخانجات لوله های اسپیرال منتقل شده و ک.یل ورق فولادی با توجه به اینچ تولیدی لوله های اسپیرال در سایز وارد گژ ورودی دستگاه اسپیرال زن شده و ورق فولادی پس از عبور از داخل دستگاه اسپیرال زن به صورت مارپیچ در آمده و درز لوله ها در این فرآیند با آلیاژ همان ورقی که تبدیل به لوله می شود، جوش داده می شود.

محاسن مصرف لوله های درزدار اسپیرال

از محاسن مصرف لوله های اسپیرال، می توان به این موضوع اشاره نمود که در صنعت لوله هایی اسپیرال با توجه به اینکه از ورق های فولادی تولید می گردند، می توان در سایز های گوناگون تولید شوند. از ورق های فولادی با عرض های بین 1 الی 1.5 متر که به صورت کویل می باشند، جهت تولید انواع سایز های لوله های اسپیرال فولادی ( لوله اسپیرال از 12 اینچ تا 64 اینچ ) مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیند تولید لوله اسپیرال شرایط جوش بسیار حساس بوده و در حقیقت نوع جوش دهی درز این لوله ها شرایط استفاده از این لوله ها را در سازه های صنعتی مشخص می نماید. مثلا در بازار فروش لوله در ایران، به لوله های اسپیرالی که در ایران به صورت کیفیت بسیار پایینی جوش داده شده اند، بعنوان لوله ی اسپیرال صنعتی شناخته می شودند.

لوله های درزدار اسپیرال

لوله های درزدار اسپیرال

کاربرد عمده ی لوله های درزدار اسپیرال

این لوله ها کاربرد سازه ای داشته و معمولا فقط در سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. از مصارف لوله های اسپیرال صنعتی کهع با جوش های بی کیفیت جوش داده می شوند، می توان به ساخت ستون های فلزی جهت سازه های فضایی، شمع کوبی در بستر دریاها و رودخانه ها جهت ساخت اسکله های فلزی و تجاری و تفریحی، ساخت پایه جهت بیلبورد های تبلیغاتی و … اشاره نمود. لوله های درزدار اسپیرال اگر قرار باشد بعنوان مدار منتقل کننده ی سیالات بکار گمارده شوند، مورد بازرسی های حساس جوش قرار گرفته و می بایست دارای استاندارد های مربوطه در صنعت انتقال باشند، مثلا لوله های اسپیرال که می خواهند در خطوط انتقال آب و گاز استفاده شوند، می بایست مورد بازرسی های جوش قرار گیرند و در حقیقت لوله های اسپیرالی مورد تایید قرار می گیرند که تست های هیدرواستاتیک و رادیو گرافی را پاس نمایند.

از دیگر موارد حائز اهمیت در تولید لوله های اسپیرال، می توان به آلیاژ های کاربردی در این لوله ها اشاره نمود. به صورت روتین و معمولی لوله های اسپیرال با ورق ST37 تولید می گردند، اما خریداران گرامی می توانند لوله اسپیرال را در آلیاز های گوناگون در صورتی که ورق کویل فولادی آنها در بازار موجود باشد، تهیه نمایند. لوله های اسپیرال آلیاژی در حقیقت لوله هایی هستند که از ورق های آلیاژی برای ساخت آنها استفاده می شود.

از موارد کاربرد لوله های درزدار اسپیرال آلیاژی می توان به خطوط انتقال آب، خطوط انتقال گاز و موارد صنعتی و مدار های پایپینگ صنعتی که از درون لوله سیالات گوناگون عبور می کنند، اشاره نمود.

تائیدیه و استاندارد های لوله های درزدار اسپیرال

برای تاییدیه و گرفتن استاندارد های برای لوله های اسپیرال، این لوله ها مورد بازرسی های SGS نیز قرار گرفته و بعضا دیده شده در برخی از پروژه های صنعتی لوله های السپیرال با کیفیت بسیار بالا تولید شده که می تواند استاندارد های API را نیز پاس نمایند. لوله های اسپیرالی که با استاندارد API نیز تولید می گردند، در حقیقت با کیفیت ترین نوع اسپیرال در جهان بوده، چرا که استاندارد API الزامات تولید را بسیار سخت گیرانه در نظر گرفته و لوله های اسپیرالی که روی آنها مارکینگ گرید های API وجود دارند، در حقیقت ارزنده ترین و با کیفیت ترین نوع لوله های اسپیزرال در جهان می باشند.

لوله های درزدار اسپیرال

لوله های درزدار اسپیرال در بازار ایران

لوله های اسپیرال در بازار ایران از سایز  اینچ به بالا قابل دسترس بوده و مشتریان گرامی می توانند با آلیاژ های مختلف لوله های اسپیرال صنعتی را سفارش دهند. لوله های اسپیرال در سایز های  12، 16، 18، 20، 22، 24، 26، 28، 30 و 32 اینچ در حقیقت پر مصرف ترین لوله های اسپیرال در سازه ها در جهان می باشد و لوله های اسپیرال در سایز های بالاتر از سایز های مذکور مصارف کمتری دارند.


شما می توانید جهت تهیه لوله اسپیرال صنعتی جهت ساخت سازه های فلزی، سازه های صنعتیی، شمع کوبی در بستر رود خانه ها و …. با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. ما خود را موظف می دانیم که کلیه ی لوله های اسپیرال درخواستی شما را با همان شرایط و آلیاژ مورد درخواستتان به شما تحویل دهیم. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ی لوله های اسپیرال از سایز 12 اینچ الی 64 اینچ در ایران. همچنین می توانید صورت درخواستی خود را از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 به اطلاع تیم فروش شرکت برسانید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن، به درخواست شما خریداران و مشتریان عزیز و ارجمند رسیدگی خواهند نمود. همچنین جهت مشاهده قیمت های روز آهن آلات، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و از قیمت روز آهن آلات به صورت زنده بهره مند شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *