لوله های مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان

با سلام و درود بر شما صنعتگران عزیز و ارجمند ، آلیاژ شناسی ، در امر فروش مقاطع آلیاژی بسیار مهم است ، چرا که در زمان استفاده از این مقاطع در پروژه های صنعتی ، شرایط استفاده تعیین کننده این است که صنعتگران می بایست از چه نوع لوله آلیاژی و چه نوع لوله صنعتی بهره ببرند ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با داشتن متخصصان آلیاژ شناس خود این امکان را فراهم می آورد تا شما خریداران عزیز بتوانید با متخصصان ما مشورت و مشاوره های لازم را گرفته و از آن بهره ببرید ، ما با ایجاد راه کار های مناسب جهت انتخاب نوع لوله ( با توجه به شرایط استفاده ) ، این امکان را فراهم خواهیم کرد تا شما عزیزان خریدی مطمئن و آسوده را با ما تجربه کنید . یکی از لوله هایی که در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، لوله مانیسمان است ، لوله مانیسمان در رده ها و ضخامت های مختلف تولید و عرضه می شود ، که یکی از پر مصرف ترین آنها ، لوله های مانیسمان رده 40 است .ما لوله مانیسمان رده 40 را با قیمتی متعادل تری از قیمت بازار آهن آلات ، به شما عرضه می داریم ، لطفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت لوله های مانیسمان رده 40 ، با واحد فروش شرکت  به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، تیم کادر فروش شرکت ، آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان هستند .

در این صفحه قصد داریم درباره لوله مانیسمان رده توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم ، با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


لوله های مانیسمان رده 40

لوله های مانیسمان رده 40

لوله های مانیسمان رده 40

همانطور که گفته شد ، لوله های مانیسمان در رده های مختلف تولید می شود ، اما حتما این سوال در ذهن بوجود می آید که معنی رده چیست ؟ و این کلمه بیانگر چه منظوری در این لوله ها است ؟ مهزیار فولاد صنعت به شما توضیح خواهد داد .

از کلمه رده ، جهت تعیین کردن ضخامت های لوله های مانیسمان  یا همان ( لوله بدون درز ) استفاده می شود ، کلمه رده نیز با نام لاتین SCH شناخته شده و همانطور که واقفید ، پس از این واژه همواره یک عدد بیان می شود ، مثل (SCH20 ، SCH60 ، SCH80 ، SCH40 ) و ….. . و لازم به ذکر است که جهت بدست آوردن ضخامت های این لوله به واحد میلی متر ، می بایست به استاندارد ASME B36.10 مراجعه نمود . شایان ذکر است که مرجع مهمترین اطلاعات درباره لوله  ASME است .

لازم به ذکر است که با افزایش رده های لوله مانیسمان ، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد ، یا بهتر است بگوییم بیشتر می شود ، بعنوان مثال : لوله های مانیسمان رده 40 ، به نسبت لوله های مانیسمان رده 60 و 80 از قیمت کمتری برخوردار است .


تفاوت بین لوله های مانیسمان رده 40 با لوله های سبک

همانطور که می دانید ، لوله رده 40 مانیسمان ، بر اساس استاندارد SCHEDULE 40 تولید و ساخته شده است ، و دارای ضخامت بیشتری نسبت به لوله های بدون درز سبک است ، و همچنین قدرت تحمل فشار و دمای بیشتری نسبت به رده های سبک دارد ، که اغلب بصورت شاخه های 6 متری تولید و به بازار عرضه می شوند . شایان ذکر است که قیمت لوله های سبک از قیمت لوله هاب رده 40 کمتر است .

مهزیار فولاد صنعت ، عرضه کننده انواع لوله های بدون درز رده 40 از سایز 1/2 اینچ الی 16 اینج ، که تولید شرکت های ( لوله اهواز ، کاوه دقیق ، لوله مانیسمان چینی ) است .

لازم به ذکر است که این لوله ها دارای استاندارد آلیاژی ASTM A53 ، ASTM A106 ، و API 5L بوده ، دارای استاندارد های ASME B36.10 و ASME B36.19 است .


معنی و مفهوم واژه SCHEDULE

همانطور که گفته شد ، واژه ی SCHEDULE ، واژه ای و مفهومی است که  از  آن جهت مشخص کردن ضخامت بهره می برند ، اما نکته ای که در این مقوله وجود دارد ، این است که واژه SCHEDULE  مصادف با ضخامت لوله نیست ، بلکه فقط بیانگر رده ضخامتی لوله است ، باید بدانید که لوله های مانیسمان رده 40 و رده 80 ، بخاطر تحمل فشار های بالاتر ، از پر مصرف ترین ها در صنایع هستند .


آلیاژ در لوله مانیسمان رده 40

این لوله ، از نظر آلیاژ دارای محدودیت خاصی نبوده و تولیدات آن مطابق با استداندارد های ASTM A312 که از جنس استنلس استیل است ، و مطابق استانداردهای ASTM A53 ، API 5L  ، ASIM A106B که از جنس کربن استیل است .

اگر قصد دارید درباره این استاندارد ها اطلاعات کسب کنید ، مقاله ی ما درباره استاندارد های لوله مانیسمان را مطالعه فرمایید .


تفاوت بین لوله مانیسمان رده 40 و رده 80

دسته بندی لوله های بدون درز ، بر اساس ضخامت آنها انجام می شود ، که تجربه نشان داده که یکی از پر استفاده ترین ضخامت هایی که در لوله های مانیسمان یا همان ( لوله های سیم لس ) که در تاسیسات و صنایع مختلف وجود دارد ، مربوط می شود به ضخامت های رده 40 ، رده 80 ، اما این لوله ها درر این دو رده ، دارای تفاوت هایی هستند ، که در ادامه به تفاوت های این دو رده ی لوله خواهیم پرداخت .


لوله های مانیسمان رده 40

لوله های مانیسمان رده 40

لوله های بدون در رده 40 و 80 از نظر سایز

این دو نوع لوله ، در ررده های 40 و 80 ، از نظر قطر بیرونی با یکدیگر برابر هستند ، ولی لوله بدون درز رده 80 دارای ضخامت بیشتری بوده ، پس در  نتیجه دارای شعاع داخلی کوچکتری نسبت به رده 40 است ، چرا که وقتی ضخامت لوله بدون درز دچار تغییر می شود ، در قطر بیرونی این لوله ها تغییری احساس نمی شود ، بلکه این تفاوت موجود ، در قطر لوله است .


قیمت لوله های مانیسمان رده 40

لوله های رده 40 ، نسبت به لوله های مانیسمان رده 80 دارای قیمت کمتری است ، زیرا در لوله های رده 40 ، ضخامت کمتر بوده و از متریال کمتری در جهت تولید آن استفاده شده است . همچنین لوله های رده 40 ، به دلیل کمتر بودن ضخامتش نسبت به لوله های رده های 80 ، قادر است سیالات بیشتری را از خود عبور دهد .


اطلاعاتی درباره لوله بدون درز رده 40 دنده ای

لوله بدون درز رده 40 ، دارای ضخامت بالایی نبوده و سنگینی خاصی ندارد ، اما پیشنهاد می شود جهت رزوه کاری از لوله های رده 80 استفاده شود ، چرا که لوله رده 80 برای رزوه کاری بسیار مناسب تر است ، پس در نتیجه لوله های رده 40 هم قابلیت جوشکاری و هم رزوه کاری را دارد .


مهزیار فولاد صنعت ، لوله های مانیسمان در رده های مختلف را در سایز های 1 اینچ الی 6 اینچ در برند اهواز ، و برند کاوه را تا سایز 4 اینچ ، و برند چینی را در کلیه سایز ها از 1/2 الی 16 اینچ با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی عرضه می دارد ، لطفا جهت اطلاع از قیمت لوله های مانیسمان رده 40 و دیگر رده های موجود در بازار ، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، ما با سالها تجربه و تخصص ، کلیه لوله های فولادی شما را تامین خواهیم نمود ، همچنین این امکان وجود دارد که سفارش های خود را به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و به ادرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ارسال نمایید ف تیم فروش متخصص شرکت مهزیار فولاد صنعت ، اینجاست تا شما عزیزان را در زمینه انتخاب نوع لوله با توجه به شرایط استفاده از ان ، راهنمایی نموده و از لحظه مشاوره تا لحظه ی خرید ، همراه شما خواهند بود ، مهزیار فولاد صنعت ، جهت ارتقای سطح خدمات خود از نظر کمی  کیفی ، ( خدمات گالوانیزاسیون ، خدمات سوراخ کاری ، خدمات برشکاری و خدمات آنالیز ورق های فولادی ، و همچنین امکان بازدید از محصول قبل از خرید ) را برای شما عزیزان فراهم می آورد . 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *