لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان

با سلام و درود بر شما خریداران و صنعتگران عزیز و ارجمند. در خدمت شما عزیزان هستیم با یکی دیگر از لوله های فولادی به نام لوله مانیسمان. لوله های مانیسمان در رده های مختلف قابل عرضه هستند مثل لوله مانیسمان رده 20 ، لوله رده 40 ، لوله مانیسمان رده 60، لوله مانیسمان رده 80 ، 120 ، 160 ، XXS ، XS ، STD و …. که توسط مهزیار فولاد صنعت با متعادل ترین قیمت براش شما عزیزان قابل تامین می باشد. لطفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت انواع مختلف لوله مانیسمان با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 پاسخگوی شما خواهند بود. با ما همراه باشید تا توضیحاتی مختصر درباره لوله مانیسمان رده 20 به شما عزیزان ارائه دهیم.


نگاهی به لوله های مانیسمان رده 20

لوله های فولادی

ارایه دهنده جدیدترین اخبارفولادایران

این لوله فولادی ، یکی دیگر از لوله های فولادی پر مصرف در صنایع مختلف می باشد که به دو دسته تقسیم می شوند:

  • لوله های بدون درز
  • لوله های درز دار

در اصطلاح لاتین، به لوله های بدون درز ( seamless ) و به لوله های درزدار (welded) گفته می شود، بعبارتی دیگر این دو بیان گر نوع ساختشان می باشند. نام گذاری این لوله فولادی بر اساس سازنده ی آن می باشد.


لوله مانیسمان رده 20 و خرید این لوله فولادی

همانطور که می دانید، قیمت فروش این لوله های فولادی بر اساس ضخامت و قطر خارجی آن تعیین می شود. لازم به ذکر است که حرید این لوله فولادی بر حسب کیلوگرم و یا بر حسب شاخه قابل انجام می باشد.


تفاوت بین لوله های مانیسمان و لوله های درز دار چیست؟

لوله مانیسمان

شرکت مهزیار فولاد

جهت ساخت لوله های مانیسمان، ابتدا می بایست میله های فولادی با طول و قطری مشخص و همچنین همراه با آنالیز تولید گردد، این میله های فولادی توسط یک شمش فولادی از طریق مرحله نورد تولید می شوند که در دمای بالا انجام شده و توسط غلطک های ویژه ای انجام می پذیرد. پس از این فرایند میله های تولید شده ای که دارای سطح مقطع دایره ای می باشند، در کوره های مخصوصی قرار گرفته و عملیات پیش گرم بر روی آنها انجام می شود تا برای فرایند نورد و کشش آماده شوند.

 در اولین مرحله، در مرکز میله سوراخی ایجاد می گردد و سپس توسط یک سنبه که ( ماندرال ) نام دارد و محل قرار گرفتنش در مرکز لوله می باشد، به وسیله غلطک ها ضخامت گوشت لوله تنظیم می گردد.و همچنین جهت صاف شدن و بدون تاب بودن، مورد کشش قرار می گیرند. بر روی لوله مانیسمان رده 20 عملیات حرارتی خاصی انجام می دهند تا به خواص مکانیکی ایده الی برسند. نکته ای که حائز اهمیت می باشد، این است که نحوه تولید لوله مانیسمان و لوله درزدار با یکدیگر متفاوت است و تفاوت اصلی آن در این است که جهت ساخت لوله های درز دار از ورق های فولادی استفاده می شود که دارای ضخامت مشخصی است،  و بدین صورت است که جهت جوش دادن سر لوله ها ، در مراحلی خمکاری در دماهای بالا در محور طولی لوله انجام می شود، سپس درز لوله ها را توسط جوشکاری مانند ( جوشکاری مقاومتی ) به یکدیگر متصل می نمایند و این باعث می شود درزی در نقطه اتصال بوجود آید و می توان گفت دلیل اصلی این نام گذاری ، به همین دلیل می باشد.

این دو لوله یعنی لوله های مانیسمان و لوله های درزدار، از نظر خواص مکانیکی و کاربرد دارای تفاوت های بسیاری است.

در رده بندی لوله های مانیسمان، با ثابت بودن قطر لوله و بالا رفتن میزان رده لوله ضخامت گوشت لوله افزایش پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که لوله مانیسمان رده 20 از پرکاربرد ترین لوله های مانیسمان در نازکترین ضخامت ها می باشد.


لوله مانیسمان رده 20 از نظر ابعاد و کاربرد

لوله های مانیسمان رده 20 در ضخامت 8 الی 36 اینچ تولید می شود و به بازار عرضه می شود، البته ناگفته نمایند اگر به دنبال ضخامتی نازکتر می گردید ، در بازار آهن آلات می توانید آن را یافته و خریداری نمایید، این لوله ها که از نظر ضخامت نازکتر از لوله های رده 20 است ، به لوله مانییسمان رده 10 نزدیک می باشند. جهت محاسبه ی قطر داخلی لوله ها ، می بایست دو برابر ضخامت را منهای قطر خارجی کنند. قایل ذاکر شویم که ابعاد این لوله ها دارای طول 6 یا 12 متر بوده و در این ابعاد به بازار آهن آلات قابل عرضه خواهد بود. شناسایی لوله مانیسمان رده 20 بدین شکل است که آن را بر حسب قطر خارجی و ضخامت مورد بررسی قرار داده و شناسایی می کنند.

تولید لوله های مانیسمان در استاندارد های مختلف و جنس های مختلف می باشد که محصولات موجود در بازار آهن آلات ، عمدتا با استاندارد A106 و A53  می باشد که بر اساس استاندارد بین المللی ASTM نام گذاری شده است.

استاندارد های دیگری نیز وجود دارد مانند : لوله مانیسمان A179 .

از لوله مانیسمان رده 20 در ساخت کمپرسور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

اگه قصد دارید درباره لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 اطلاعات کسب نمایید می توانید به مقاله های ما مراجعه نمایید:


مهزیار فولاد صنعت، ببا سالها تجربه و تخصص در زمینه خرید و فروش لوله های فولادی ، در صدد است تا کلیه نیاز های شما عزیزان را در زمینه انواع لوله های مانیسمان تامین نماید. ما به شما کیفیت را تضمین می دهیم. جهت خرید لوله مانیسمان رده 20 و دیگر لوله های مانیسمان، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت ارسال صورت خرید خود می توانید ما را از طریق ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ما را از صورت ها خرید خود آگاه نمایید. جهت خرید با ما تماس بگیرید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *