لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان

با سلام و درود بر شما صنعتگران و خریداران عزیز و ارجمند. مهزیار فولاد صنعت پیشرو در خدمات فروش و تامین کلیه مقاطع فولادی است و در این راستا قادر است کلیه لوله های فولادی مورد نیاز شما عزیزان را در کوتاهترین زمان ممکن و با رقابتی ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. یکی از لوله های بسیار پر مصرف و پر کاربرد در صنایع مختلف لوله مانیسمان است. این لوله فولادی در رده های 20، 40، 80، 120، 160، و … موجود بوده و مهزیار فولاد صنعت قادر است این لوله فولادی را در کلیه ی رده های مختلف برای شما عزیزان تامین نماید. در این نوشته قصد داریم نگاه کلی به لوله مانیسمان 160 پرداخته و جوانب آن را بررسی نماییم.  همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 160 با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. پرسنل شرکت مهزیار فولاد صنعت آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز هستند. با ما همراه باشید تا به لوله مانیسمان رده 160 بپردازیم.


لوله مانیسمان رده 160

همانطور که اشاره شد لوله های دارای رده های مختلفی هستند که هر یک از رده های مختلف این لوله کاربرد های متفاوتی دارد. لوله های رده 160 مانیسمان هم یکی دیگر از رده های این لوله فولادی است که بدون درز جوش می باشد و کاربرد آن در صنعت به منظور انتقال سیالات می باشد. موضوعی که بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که ضخامت این نوع لوله های مانیسمان طبق استاندارد SCHEDULE 160 ، ASME B36.19 ، ASME B36.10 بوده و از لوله رده 40 و لوله رده 80 ضخامتش بیشتر است. نکته ی دیگری که می بایست اشاره داشت، این است که لوله مانیسمان رده 160 از نظر هزینه تولید، نسبت به لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 بسیار بیشتر است ، چرا که لوله رده 160 ضخامت بیشتری نسبت به لوله های رده 40 و 80 دارا می باشد. باید اشاره داشت که تولید این لوله با این سایز، از لوله های درز دار با سایز مشابه هم هزینه ی بیشتری دارد.


قطر بیرونی و داخلی لوله مانیسمان رده 160

لوله های بدون درز رده 160 از نظر قطر بیرونی یا همان ( O.D ) نسبت به لوله های رده 40 و 80 برابر می باشد، تنها تفاوتی که بین این لوله های قید شده وجود دارد ، در وزن و ضخامتشان می باشد و این می تواند عاملی باشد برای عملکرد این لوله در شرایط فشاری و دمایی بالاتر .

استاندارد آلیاژی که برای لوله بدون درز رده 160 وجود دارد عبارتند از :

  • ASTM A160
  • ASTM A53
  • API5L

سایز موجود لوله مانیسمان رده 160 از 1.2 الی 16 اینچ با رند چینی و دیگر برند های موجود در کشور در مهزیار فولاد صنعت موجود بوده و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد گرفت.


مفهوم کلی Schdule برای لوله

همانطور که گفته شد، Schedule مفهومی است برای معرفی رده های لوله های بدون درز. NPS لوله نمایان گر یک لوله بوده که دارای قطر (OD) مشخصی می باشد و از ضخامت های مختلفی تشکیل شده است. SCH پارامتری است که بر این اساس ضخامت را نشان می دهند. بر این اساس اگر یک لوله دارای NPS 2 باشد، به کلیه لوله هایی اشاره دارد که دارای قطر بیرونی 2.375 اینچ بوده و یا 60.3mm می باشد.

لازم به ذکر است که قطر خارجی لوله ها با ضخامت و قطر داخلی آن هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، زیرا یک لوله با قطر هر قطر خارجی، می تواند قطر داخلی و ضخامت متفاوتی داشته باشد.

بر اساس این تحلیل و موارد ذکر شده ، اگر بخواهیم به طور خلاصه و کلی وظایف پارامتر ها را مشخص نماییم ، بدین صورت می توان تعریف نمود که NPS مشخص کننده قطر بیرونی لوله بوده و SCH نشان دهنده ضخامت لوله می باشد.

لازم به ذکر است که مقاومت فیزیکی لوله ها با افزایش ضخامت لوله افزایش می یابد. بر این اساس مقاومت این لوله ها از نظر فشاری نیز افزایش خواهد یافت.


ویژگی لوله مانیسمان رده 160

تشخیص لوله های مانیسمان

تشخیص لوله های مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

این لوله ها نسبت به لوله رده 40 و لوله رده 80 از ویژگی هایی برخوردار است که عبارتند از :

  • بیشتر بودن ضخامتشان
  • بهره مندی از متریال بیشتر نسبت به لوله رده 40 و 80
  • بیشتر بودن وزن این لوله
  • هزینه بیشتر و گران بودن آن
  • بالا بودن میزان مقاومت فیزیکی
  • متحمل شدن میزان فشار و دمای بیشتر

جهت کسب اطلاعات بیشتر از لوله مانیسمان رده 40 می توانید به مقالات ما مراجعه نمایید که لینک های مرتبط را در ذیل قرار داده ایم و می توانید مراجعه نمایید.

مقاله لوله مانیسمان رده 40

مقاله لوله مانیسمان رده 80


مهزیار فولاد صنعت با تجربه خویش در زمینه تامین و فروش انواع مقاطع آلیاژی و فولادی، کلیه لوله های فولادی مورد نیاز شما را تامین نموده و تجربه ای عالی از خرید را برای شما خریداران عزیز به ارمغان خواهد آورد. تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت شما با تخصص خود در زمینه انواع لوله های آلیاژی، شما عزیزان را در زمینه انتخاب نوع لوله با توجه به نوع کاربرد و شرایط استفاده یاری خواهد نمود. لطفا جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 160 و دیگر رده های مختلف با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا از طریق ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش را از صورت خرید خود آگاه سازید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *