لوله های استنلس استیل

لوله های استنلس استیل

لوله های استنلس استیل که در حقیقت در بافت آنها آلیاژ های متفاوتی به نسبت کربن استیل ها به کار می رود، در دسته ی لوله های پر مصرف فولادی در جهان قرار می گیرد. تفاوت اصلی لوله های استنلس استیل با لوله های کربن استیل در صنایع جهان وجه تمایز این دو دسته لوله در مقابل رطوبت و زنگ زدگی می باشد. 

این نوع لوله ها در حقیقت به شکلی آلیاژ ریزی می گردند که عنصر کروم موجود در بافت آن ها می تواند به ضد زنگ شدن فولاد مصرفی در ساخت لوله کمک کرده و ممحصول نهایی می تواند گزینه ی مناسبی جهت استفاده در کلیه ی سازه هایی که در تماس با آب و هوای مرطوب هستند نیز باشد. 

لوله های استنلس استیل فولادی، به 3 روش درز مستقیم، درز مخفی و مانیسمان تولید می گردند. این لوله ها با توجه با توجه به کاربرد های مختلف می تواند آلیاژ های گوناگونی نیز داشته باشند. در این بخش از این مقاله، به آلیاژ های پر مصرف لوله های استنلس استیل در جهان اشاره می کنیم.


ویدیو ذیل، خلاصه ای از مطالب این صفحه است

 

آلیاژ های پر مصرف لوله های استنلس استیل 

آلیاژ 304، 316، 321، 309، 310، 410، 420، 430

آلیاژ هایی که در خط بالا به آنها اشاره شد، در حقیقت در دسته ی آلیاژ های پر مصرف لوله های استیل در جهان می باشد. این آلیاژ ها در صنایع مختلف کاربرد های گوناگونی داشته که به صورت مشروح در دیگر مقاله های وب سایت مهزیار فولاد صنعت به کاربرد های تخصصی آلیاژ های گروه های استنلس استیل در صنایع اشاره شده است. 

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد این آلیاژ ها، به صفحات مورد نظر آلیاژ های مذکور در وب سایت مهزیار فولاد صنعت مراجعه نمایید. 

این لوله ها در گرید های 304 و 316 که در این مقاله به آن اشاره شد، در حقیقت پر مصرف ترین نوع لوله های استیل در جهان می باشد. لوله های استیل 304 بهترین و مناسب ترین گزینه جهت ساخت کلیه ی مدار های پایپینگ صنایع غذایی، و صنایع دارویی می باشد. لوله های استنلس استیل با توجه به شرایط کاربردشان در استراکچر های صنعتی می توانند به روش های درزدار و مانیسمان تولید گردند که معمولا جهت سیالاتی که فشار بالایی در مسیر عبور لوله دارند، از لوله های مانیسمان استفاده شده و هر قدر فشار بار داخل مدار های سیال کاهش پیدا کند، می توان از لوله های درزدار استنلس استیل نیز و جهت مصارف مشابه استفاده نمود. 

در کل آلیاژ استنلس استیل در دو دهه ی گذشته، جزء آلیاژ های پر مصرف در جهان قرار گرفته، بدین صورت که بسیاری از سازه های مختلف در صنایع مختلف در جهان با آلیاژ های سری استنلس استیل تولید می گردند که لوله های استنلس استیل نیز از این قائده مستثنا نیستند. 

 

برای شناخت کامل لوله استیل به معرفی متریال سازنده لوله های استنلس استیل می پردازیم، فلز آهن را همه می شناسیم، استیل آلیاژی است که در اثر ترکیب چند ماده با فلز آهن به دست می آید و ساخت این آلیاژ ویژگی هایی را به فلز آهن می بخشد که آن را برای ساخت لوله مناسب  می کند.

یکی از عناصری که در ساخت لوله های استنلس استیل به کار می رود و طی یک فرآیند شیمیایی به آهن اضافه می شود، کربن است.این ماده تا مقدار 2 درصد مجاز است که به آهن اضافه شود. مواد دیگری نیز برای ساخت محصول ما به فلز آهن اضافه می شود که همه آن ها در کنار هم ویژگی های آلیاژ استیل را تشکیل می دهند و نسبت ترکیب آن ها با آهن، این ویژگی ها را تغییر می دهد. کربن خود به تنهایی باعث ایجاد خاصیت مقاومت می شود، وجود عناصر دیگر که در ادامه با آن ها آشنا می شویم باعث ایجاد خاصیت انعطاف پذیری در استیل می شود.

مقاله ی آهن الات ساختمانی و مقاله ی آهن آلات صنعتی را نیز بخوانید

استنلس استیل گروه دیگری از آلیاژهای مورد نظر ماست که به طور جداگانه آن را معرفی می کنیم، وجود عنصری به نام کروم در ترکیباتی که استیل را ایجاد می کند باعث تولید این آلیاژ جدید با ویژگی های منحصر به فرد می شود.مقاله ی لوله استیل ۳۱۶ و مقاله ی لوله استیل ۳۰۴ را نیز بخوانید

لوله استیل در صنایع مورد نظر ما دارای دو سری 300 و 400 است


انواع لوله های استیل :

انواع لوله های استیل به علت داشتن مقاومت به خوردگی عالی یکی از پر کاربردترین لوله های مهندسی می باشند.این مقاومت از وجود مقدار قابل توجه کروم ناشی میشود.مقدار کم کروم مثلا 5% مقاومت به خوردگی آهن را افزایش می دهد اما برای رسیدن به لوله زنگ نزن حداقل 12% کروم لازم است.بر اساس این فرض کروم با تشکیل یک لایه اکسید سطحی که لایه های زیرین را از خوردگی محافظت می کند سطح آهن را رویین می سازد برای ایجاد این لایه محافظ سطح لوله زنگ نزن باید در تماس با عوامل اکسید کننده باشد.

مقاله ی ورق فولاد مبارکه و مقاله ی لوله مانیسمان api  را نیز بخوانید

انواع لوله های استیل 304 برای خطوط آب سختی گیری شده و هوای فشرده ابزار دقیق و سرویس

انواع لوله های استیل 316 برای خطوط نمونه گیری

انواع لوله های استیل 317 برای خطوط حاوی آب دریا با قطر نامی 150 و كوچكتر

استاندارد ابعاد و ضخامت لوله های استیل :   ANSI B36.19

لوله های استیل یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع نفت ، گاز پتروشیمی ، نیروگاهی ، صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی می باشد.


برای خرید لوله های استنلس استیل در بازار ایران شما می توانید سایز های گوناگون این لوله ها را از سایز های میلی متری کمتر از 10 میلی متر، تا سایز های بالا 24 اینچ تهیه نمایید. جهت خرید لوله های استنلس استیل فولادی با واحد بازرگانی شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت کارشناسی خرید، فروش، قیمت روزانه انواع لوله های استنلس استیل در بازار مصرفی ایران می باشد. 

جهت اطلاع از قیمت کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی، می توانید با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، از قیمت کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی آگاه شوید. همچنین می توانیدصورت های درخواستی خود را از طریق این اپلیکیشن به کارشناسان ما ارسال نمایید. 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *