لوله های آهنی گوشتی

لوله آهنی گوشتدار چیست؟

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله به بررسی لوله آهنی گوشتی و این لوله های فولادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید.


ابتدا از شما عزیزان دعوت می شود تا ویدیوء ذیل را مشاهده نمایید. این ویدیو خلاصه ای از مطالب این صفحه نیز می باشد.


لوله های آهنی گوشتی

لوله های گوشتی یا همان ( لوله های ضخامت بالا ) یا ( لوله های قطور ) در دسته ی مقاطع فولادی کربن استیل قرار می گیرند. این لوله ها با توجه به ضخامت دیواره ی بالایی که به نسبت دیگر لوله های صنعتی تولیدی دارند، مورد مصرف صنایع خاص قرار گرفته و همواره لوله های گوشتی جهت ساخت سازه به کار گمارده می شود و از لوله های گوشتی ضخامت بالا جهت اننتقال سیالات استفاده نمی شود.

لوله آهنی گوشتدار همان لوله مانیسمان ( Seamless ) هستند که با توجه به نیاز صنعت با ضخامت جداره و دیواره ی بیشتر تولید و عرضه می گردند. این لوله ها با توجه به مصارف خاص صنعتی، می بایست دارای آلیاژ های گوناگون و خاصی جهت بکار روی در سازه ها و استراکچر های صنعتی هستند. لوله آهنی گوشتی معمولا به طول های 6 متر و یا بیشتر از 6 متر در کارخانجات تولیدی تولید و عرضه می گردند.

لوله های گوشتی معمولا ساز های بالاتری به نسبت استانداردهای اینچ دارند و در هنگام  خریداری این لوله ها، معیار بر خلاف دیگر لوله های مانیسمان صنعتی، به میلی متر می باشد که در بازار فروش به صورت قطر خارجی ( OD ) و قطر داخلی ( ID ) محاسبه می گردد.

لوله-های-گوشتی-آهنی

شرکت مهزیار فولاد


مصارف خاص لوله آهنی گوشتی در صنایع

مصارف خاص صنعتی لوله گوشتدار بسیار گوناگون بوده و از این لوله ها معمولا جهت ساخت قطعات صنعتی استفاده می شود. قطعه سازی با لوله های گوشتی که برش خورده و در حقیقت به صورت رینگ در آمده است، بسیار ساده تر از قطعه سازی با شفت های فولادی این چنینی می باشد، پس زیمانی که خریدار نیاز به مقطع فولادی با داخل خالی جهت ساخت سازه دارد، به سراغ لوله های مانیسمان گوشتی یا لوله های مانیسمان ضخامت بالا  می رود.

لوله های گوشتی در دنیای امروز توسط کشور های معدودی به صورت فابریک و صنعتی تولید می گردد. این لوله ها در قاره ی آسیا توسط چین و کره ی جنوبی و ژاپن و در قاره ی اروپا توسط کشور های آلمان، بلژیک و اسپانیا تولید و عرضه می گردد. با توجه به نیالز صنعت به سایز های خاصی از لوله های ضخامت بالا، این لوله ها ذر برخی کشور هایی که تکنولوژی تولید لوله آهنی گوشتی به روش نورد گرم و فابریک صنعتی را ندارند، به روش سانتری فیوژ تولید می گردد. لوله های ضخامت بالا که به روش سانتری فیوژ تولید می گردد، در حقیقت لوله هایی هستند که در داخل یک غالب گرد دوار که با سرعت بالا در حال حررکت می باشد، ریخته شده و مواد وارد شده به غالب پس از سرعت بالا به روش گریز از مرکز به دیواره ی غالب چسبیده و سرد می شوند.

معمولا محصول نهایی ( لوله گوشتی ) به صورت غالب ریزی دوار ( سانتری فیوژ ) می باشد که در صنعت مصرف این گونه لوله ها با توجه به سایز های خاصی که می توآن را تولید کرد، مرسوم گشته و کاربرد صنعتگران می باشد.

لوله های آهنی گوشتی

لوله های آهنی گوشتی


آلیاژ های لوله آهنی گوشتدار

لوله های فولادی ضخامت بالای سیملس و مانیسمان با آلیاژ های گوناگونی همچون لوله های مانیسمان گوشتی ST52 ، لوله های مانیسمان سیملس MO40 ، لوله های مانیسمان سیملس A106 ، لوله های فولادی A179 و …  تولید و عرضه می گردد.


شما می توانید جهت تهیه ی کلیه ی لوله های صنعتی ضخامت بالا که اصطلاحا در صنایع با نام لوله های گوشتی شناخته می شوند، با واحدد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا صورت های خود را به واتساپ شرکت به شماره  09383940223 ارسال نمایید. این شرکت توانایی عرضه و ارسال کلیه ی لوله آهنی گوشتی را برای صنعتگران مختلف به کلیه ی نقاط ایران دارد. شرکت مهزیار فولاد تامین کننده ی کلیه ی لوله های گوشتی ضخامت بالای مانیسمان در ایران می باشد. شما میتوانید جهت تهیه ی کلیه ی سایز های لوله های گوشتی، با اعلام قطر های خارجی و داخی به صورت (OD) و (ID) به کارشناسان این شرکت موارد لوله ی خود را تهیه و تامین نمایید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما عزیزان هستند. همچنین جهت اطلاعه از قیمت های انواع لوله های فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را بر روی گوشی اندروید خود نصب نموده و از قیمت روز کلیه آهن آلات آگاه شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *