ورق فولادی ضد سایش

فولاد های مقاوم در برابر سایش

تفاوت بین صفحه فولاد معمولی و صفحه فولاد مقاوم در برابر سایش قابل توجه است، اما تفاوت های  بین AR400 ،AR450  و AR500  ظریف تر است. این مقاله توضیح می دهد که چگونه صفحه فولاد مقاوم در برابر سایش تولید می شود و تفاوت های بین سختی سطوح را بررسی می کند.
در ساخت و ساز، درجه و ترکیب مواد مورد استفاده در صفحات فولادی تاثیر زیادی بر محصول نهایی ایجاد می کند. ورق فولادی مقاوم در برابر سایش یک ورق فولادی معمولی است که سخت تر و دارای کیفیت بالاتر است که حدود چهار برابر طول عمر و استحکام بالاتری از ورق فولادی دارد.

 

اما چه چیزی سخت تر می شود و چگونه می دانید که پروژه شما نیاز به فولاد مقاوم در برابر سایش دارد؟
ما با این سوال خیلی زیاد روبرو می شویم، ​​بنابراین در اینجا ورق فولادی ضد سایش را بررسی می کنیم.

 

فولاد ضد سایش چیست؟
ورق فولادی ضد سایش (AR) یک ورق فولادی آلیاژی با کربن است. این بدان معنی است که AR با توجه به اضافه شدن کربن و آلیاژ های دیگر سخت تر شده و مقاومتش در برابر تنش ها و آب و هوای شرایط نامساعد بالاتر است.

کربن اضافه شده در طول تشکیل صفحه فولاد به طور قابل توجهی سختی را افزایش، اما قدرت را کاهش می دهد. بنابراین، ورق AR  در شرایطی استفاده می شود که سایش و پارگی علت اصلی شکست است. ورق AR برای ساخت سازه های ساختمانی مثل قطعات پشتیبانی در پل ها یا ساختمان ها ایده آل نیست.

استفاده های رایج برای ورق فولادی ضد سایش AR شامل نوار نقاله، سطل، آستر تخلیه، اتصالات ساختمانی، گیتس، زره بدن و صفحات بالستیک است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *