گالوانیزاسیون

حداکثر ضخامت پوشش گالوانیزه

آیا این امکان وجود دارد که روکش روی فولادی ضخامت بالا داشته باشد؟

مشخصات گالوانیزاسیون داغ شونده، حداکثر ضخامت پوشش را تعیین نمی کند، بنابراین هیچ محدودیتی در ضخامت پوشش گالوانیزه گرم وجود ندارد. با این حال، الزام آور است که پوشش با موارد مصرف محصول مطابقت داشته باشد، بنابراین اگر قطره ای در آن وجود داشته باشد. مشکلی را در  بخش مونتاژ نهایی ایجاد می کند، پس پوشش نهایی کار باید صاف باشد تا حدی که مورد پذیرش قرار گیرد .

اگر چه مشخصات گالوانیزاسیون ضخامت پوشش را محدود نمی کند، با این حال محدودیت های عملی در مورد چگونگی ضخامت پوشش گالوانیزه وجود دارد. هنگامی که پوشش از 10 میلی متر یا 250 میکرون بیشتر میشود، پوشش فشار قابل توجهی را در طول سرد شدن از دمای برانگیختگی را تجربه می کند

انقباض حرارتی فولاد با نرخ متفاوتی نسبت به انقباض حرارتی لایه‌های intermetallic  در روکش گالوانیزه قرار دارد. این تفاوت در نرخ‌های انقباض باعث ایجاد تنش بین لایه‌های پوشش می‌شود.  نرخ انقباض القا شده در فرآیند گالوانیزاسیون بستگی به ضخامت ورق های بین فلزات دارد.

در سطوحی با ضخامت پوشش نرمال، نرخ انقباض حداقل است و هیچ مشکلی با انقباض پوشش وجود ندارد. با این حال، اگر پوشش ضخیم باشد، مقدار انقباض می تواند قابل توجه باشد، و این منجر به پوسته پوسته شدن پوشش می شود ، همانطور که در عکس زیر دیده می شود.

گالوانیزاسیون

علاوه بر مسائل مربوط به هزینه با افزودن 2 تا 8 برابر روی (Zinc) بیشتر به عنوان پوشش مورد نیاز برای سطح گالوانیزه، مشکل پوسته پوسته شدن و دوباره گالوانیزه کردن برای مشتریان غیر قابل قبول است پس اگر پوشش ضخیم به نظر می رسد، ضخامت آن را اندازه گیری کنید . و اگر میدانید که پتانسیل پوسته پوسته شدن وجود دارد قبل از ارسال به محل پروژه حتما مورد آزمایش قرار دهید شما میتوانید با این کار از تبدیل شدن هزینه های حمل و نقل و غیره به بک کابوس واقعی جلوگیری کنید . این مراحل به صرفه جویی در برخی از هزینه های احتمالی اضافی برای یک وضعیت ناپایدار کمک می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *