جوشکاری ورق گالوانیزه

جوشکاری ورق گالوانیزه

با سلام و عرض ادب خدمت صنعتگران عزیز ، مهزیار قولاد صنعت ، با سالها تجربه در زمینه فروش و تامین ورق گالوانیزه ، سعی بر آن دارد تا خرید ورق گالوانیزه را برای شما خریداران عزیز آسوده کرده ، جهت خرید ورق گالوانیزه در ضخامت های 0.4 الی 2.5 میل ( شهرکرد ، تاراز ، کاشان و هفت الماس ) ، با شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل فرمایید . در این مطلب ، مهزیار فولاد صنعت قصد دارد توضیح مختصری درباره جوشکاری ورق گالوانیزه خدمت شما عزیزان ارائه دهد ، امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شود .


ورق گالوانیزه یک نوع ورق فولادی است که سطح آن توسط یک لایه عنصر روی، تحت فرآیند گالوانیزاسیون پوشش داده شده است.

پوشش روی، به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند و از خوردگی ورق فولادی جلوگیری میکند

جوشکاری این نوع ورقها به منزله اتصال ورق یا ورق های فولادی به یکدیگر است

روش جوشکاری ورق گالوانیزه طبق استاندارد جهانی جوش، AWS انجام می گیرد.

طبق استاندارد جوش ورق گالوانیزه  دستورالعمل ها، کدها و آزمون هایی برای این کار وجود دارند که باید رعایت نمود .

طبق این استاندارد، برای جوشکاری ورق گالوانیزه با پوشش روی، لازم است پوشش محافظ روی ورق فولادی حداقل به میزان 1 تا 4 اینچ حذف شود تا مواد جوش بتوانند به فولاد نفوذ کنند و آن ها را به یکدیگر متصل کنند.

 

لازم است توجه شما را در جوشکاری ورق گالوانیزه به این نکته جلب کنیم :

مهمترین قیمت این فرآیند، حذف لایه محافظ روی از سطح ورق فولادی است؛

اگر این کار به دقت انجام گیرد می توان مطمئن بود عملیات جوشکاری به شیوه صحیح در حال اجرا است.

اهمیت لایه برداری از ورق های فولادی گالوانیزه  :

به حدی که در نهایت می تواند پایداری و دوام ورق های جوش داده شده را تحت تأثیر قرار دهد

اگر لایه محافظ روی، موجود بر سطح ورق گالوانیزه به طور استاندارد برداشته نشود ممکن است به عملیات جوشکاری آسیب وارد کند؛ لایه برداری از ورق فولادی گالوانیزه برای جوشکاری از استاندارد ASTM A780 تبعیت می کند. این فرآیند با نام “تخریب لایه روی” یا “لایه برداری” معروف است.

نکات مهم در جوشکاری ورق گالوانیزه : 

طی فرآیند جوشکاری ورق گالوانیزه محصولاتی مانند گازها  تولید می شوند که مقادیر آن ها متفاوت است.

عواملی مانند :

  • 1.حرارت دهی
  • 2.برش
  • 3.قوس پلاسما
  • 4.هوا یا سوخت های اکسیژن دار

می توانند گازها و کف های تولید شده را حذف کنند.

به این دلیل رعایت نکات ایمنی محیط کار، به ویژه رعایت موارد ایمنی برای فرد جوشکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و سلامتی فرد را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

کف حاصل از جوشکاری ورق گالوانیزه دارای مقادیر قابل توجهی از آهن، روی، سرب و دیگر فلزات سمی است. این مواد در اثر حرارت جوشکاری از سطح ورق کنده می شوند. این مواد می توانند در اثر استنشاق یا تماس پوستی به فرد آسیب برسانند.

رعایت موارد ایمنی  استانداردی که برای جوش ورق گالوانیزه ارائه شده اند، سلامتی فرد جوشکار را تضمین می کند.

اهمیت جوشکاری ورق گالوانیزه مطابق با استانداردهای جوش AWS : 

با توجه به اینکه در جوشکاری ورق گالوانیزه ، لایه محافظت کننده ورق در برابر خوردگی باید حذف شود، جوشکاری صحیح، سلامت سازه و البته تمام سطح ورق را تحت تأثیر قرار می دهد؛ به عبارت دیگر، اگر در محلی که لایه محافظ، حذف شده است، مواد جوش به درستی اِعمال نشوند، این محل به مرور زمان در معرض هوا و رطوبت قرار داشته و در نهایت پدیده خوردگی برای آن رخ می دهد. این دقیقاً همان عامل مخربی است که ورق فولادی را به شدت تخریب می کند.

برای حل مشکل احتمالی فوق، استانداردهای جوش AWS در مورد بازرسی محل جوش ورق گالوانیزه نیز تدوین شده اند. پس از پایان این فرآیند ، تمام نقاط و سطح فلز به دقت و با استفاده از ابزارهای لازم توسط بازرسان جوش مورد ارزیابی قرار می گیرند. در صورتی که در جوشکاری، عیب یا نقصی وجود داشته باشد باید آن را اصلاح کرد.


 

 از خریداران عزیز خواهشمندیم از طریق تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ ، پرسنل شرکت مهزیار فولاد صنعت را از صورت درخواستی خود آگاه سازید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را پیگیری نموده و در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کرد . همچنین میتوانید صورت خود را به شماره واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ارسال نموده و ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید .

قابل توجه شما عزیزان که شرکت مهزیار فولاد صنعت، در زمینه فروش انواع ورق های فولادی مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده :

از شما خریداران محترم تقاضا میشود  جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.netو mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *