استیل 304

خرید ورق نگیر استیل 304

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به ورق نگیر استیل 304 پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


ورق نگیر در بازار استنلس استیل ایران اصطلاحا به ورق هایی گفته می شود که آهن ربا قادر به گرفتن آن نیست، پس ورق هایی که در بازار مصرف در ایران با نام نگیر شناخته می شود، در حقیقت نوعی اصطلاح کوچه بازاری عامیانه در میان استیل فروشان در ایران می باشد که بر روی ورق های استنلس استیلی که میدان مغناطیسی نمی تواند آن ها را تحت تاثیر قرار دهد، گذشته شده است.

اصطلاح ورق های نگیر استنلس استیل یا ورق های نگیر فولادی معمولا برای آلیاژ 304 استفاده می شود که این آلیاژ در دسته ی پایین ترین لول های تولیدی ورق های استنلس استیل که نگیر می باشند، قرار می گیرد.

ورق های استنلس استیل 304 که برابر با استاندارد کشور DIN آلمان با نام 1.4301 شناخته می شود، نوعی ورق استنلس استیل می باشد که با آلیاژ هایی همچون نیکل، کروم، منگنز آلیاژ ریزی میگردند.

این ورق ها می بایست دارای مقادیر اندکی سیلیسیوم و کربن نیز در بافت خود باشد که ورق های نگیری که با نام استنلس استیلی که 304L شناخته می شود، عنصر کربن کمتر و عنصر منگنز بیشتری داشته باشد.

عناصر مخرب فولادی فسفر و گوگرد نیز در بافت آلیاژ سری استنلس استیل های نگیر می بایست کنترل گردد و آلیاژ 304 نگیر در حقیقت می بایست کمتر از 0.045 هزارم درصد عنصر فسفر و می بایست کمتر از 0.030 هزارم درصد عنصر گوگرد در بافت خود را دارا باشد.

ورق های سری نگیر استنلس استیل 304 در ضخامتهای گوناگونی تولید می شود که در بازار مصرف ایران این ورق ها از ضخامت 0.3 میلی متر یا 3 دهم میلی متر قابل تامین بوده تا ضخامت 100 میلی متر می تواند برای صنعتگران گرامی تامین گردد.

پس ورق های استنلس استیل نگیر به ورق استنلس استیل 304 فولادی اطلاق می شود که در گرید های 304 و 304L در ضخامت های مختلف، همینک می تواند در دسترس کلیه خریداران گرامی قرار گیرد.

ورق های استنلس استیل 304 وارداتی به کشور ایران معمولا از کشور های تایوان، تولید شرکت YC از کشور چین، تولید شرکت تیسکو از کشور افریقای جنوب تحت لایسنس کلمبس اسپانیا، و بعضا از کشور کره جنوبی و ژاپن وارد کشور ایران شده و خریداران گرامی می توانند این ورق ها را زا ضخامت 0.3 میلی متر تا ضخامت 100 میلی متر از کارشناسان فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت جهت خرید استعلام نمایند.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های استنلس استیل نگیر در بازار مصرف ایران می باشد و شما را تا ساخت سازه ی نهایی خود با ورق های استنلس استیل نگیر همراهی می نماید.


لوله استیل رایج ترین فولاد های ضد زنگ استیل های سری 300 هستند. که در این میان استیل 304 با استاندارد دین آلمان 1.4301 پر کاربرد ترین استیل می باشد . این آلیاژ به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی و جذب توسط آهنربا در گروه استیل های “نگیر ” قرار می گیرد. ورق رنگی

تفاوت استیل AISI304 , AISI304L  :

استیل 304 دارای ماکزیمم 0.07 درصد کربن می باشد ولی آلیاژ 304L  (استاندارد دین آلمان 1.4306)  که اصطلاحا استیل 304 کم کربن (Low carbon) نامیده می شود. دارای ماکزیمم 0.03 درصد کربن است و به جز نیکل و کروم میزان سایرعناصر در این دو گرید تفاوتی ندارد .  ورق سیاه

ورژن کم کربن 304 (304L ) نسبت به آلیاژ 304 دارای قابلیت فرم دهی و جوش کاری بالاتری می باشد و پس از جوشکاری نیازی به یردکاری (آنیل ) ندارد . ورق آجدار

گرید کم کربن در مقایسه با گرید های معمولی خواص شیمیایی تقربا برابری داشته ولی در خواص مکانیکی تفاوت هایی وجود دارد برای مثال استیل 304L  نسبت به 304 تنش تسلیم پایین تری دارد که الیته این اختلاف در مورد آلیاژ 304 (کمتر از 5 درصد ) می باشد . فروش ورق سیاه

موارد مصرف :

استیل 304 در موارد مختلفی مورد استفاده قرا می گیرد از جمله در صنعت نظیر ساخت مخازن ، ساخت استراکچر و …. در صنایع غذاییو ساخت تجهیزات پزشکی و همچنین در صنایع دکراتیو و ساختمان سازی ، ساخت آسانسور ، نرده محافظ ، نما و … مورد استفاده قرار می گیرد . ورق آهن

با توجه به کاربرد های گسترده از این آلیاژ به صورت ورق رنگی (نقره ای ، طلایی ، دودی ، آبی و …) ، پانچ ، طرح دار ، خشدار ، براق ، مات ، آینه ای و …. موجود می باشد ورق فولادی

ورق استیل خشدار

استیل 304 با استاندارد دین آلمان 1.4301 پر کاربرد ترین اسیتل می باشد

ورق استیل آبی میرور

استیل 304 با استاندارد دین آلمان 1.4301 پر کاربرد ترین اسیتل می باشد

بازرگانی مهرزیار فولاد تامین کننده انواع ورق استیل 304 و 304L  وارداتی از ضخامت 0.3 میلی متر به بالا به صورت رول و شیت می باشد . رول های استیل معمولا در عرض های 1 – 1.25 – 1.5 متر و ابعاد ورق های 2*1 – 2.5*1.25 – 2.44*1.22 – 3*1.5 – 1.5*6 متر می باشد و همچنین در این مجموعه انواع خدمات  از جمله برش  ، نواربری(برش رول به رول ) – پانچ – خش زنی سطحی و … انجام  میپذیرد.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایز ها و ابعاد موجود با ما تماس بگیرید)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *