تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/27

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/27

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت.در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/27 پرداخته و مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/27

در هفته ای که گذشت، قیمت ها در بازار آهن و فولاد ایران تقریبا ثابت ماند و دلیل ثابت ماندن قیمت ها حباب قیمتی بوجود آمده در چند ماه اخیر در بازار آهن و فولاد ایران می باشد.

این حباب قیمتی که در تابستان امسال بوجود آمده بود، تدریجا از بین رفته و قیمت ها به روند قیمت معقول و قیمت های جهانی فولاد با توجه به ارز 30،000 تومانی در بازار ایران نزدیک شده است.

اتفاق قابل توجهی که در هفته های گذشته در بازار آهن و فولاد و آهن و در بازار های جهانی رخ داده است، عبور قیمت جهانی سنگ آهن از رقم 100 دلار و رسیدن قیمت سنگ آهن به 112 دلار در هر تن می باشد.

قیمت های جهانی سنگ آهن با توجه به افزایشی که طی هفته های گذشته حدود 30% درصد داشتند، تاثیر بسیار زیادی را بر کلیه معاملات فولاد در جهان با توجه به  نرخ های فعلی سنگ آهن و نرخ نفت برنت خواهند گذاشت.

نتیجه گیری و پیش بینی هفته ی پیش رو در بازار آهن و فولاد ایران با توجه به افزایش قیمت جهانی سنگ آهن، قیمت های افزایشی جهت کلیه ی مقاطع فولادی و رشد تدریجی و اندک قیمت ها برای کلیه مقاطع فولادی اعم از ورق، میلگر و دیگر ورق های فولادی می باشد.

در صورتی که قیمت جهانی سنگ آهن از نرخ 120 دلار عبور کند، تاثیر بسیار زیادی بر بازار فولاد و آهن ایران خواهد گذاشت و قیمت ها همچنان رو به رشد خواهد بود.

در شرایط کنونی کاهش قیمت ارز در بازار داخل ایران، تاثیر بسیار ناچیزی بر روند قیمت ها خواهد داشت و همچنان قیمت ها با شیب ملایم افزایشی می باشد.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/27 می باشد. تحلیل هفتگی بعدی در تاریخ 1400/10/03 در وب سایت مهزیار فولاد صنعت در همین دسته قرار خواهد گرفت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *