تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/20

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/20

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/20 پرداخته و این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/20

در هفته ای که گذشت، نوسانات مثبت قیمت ارز تاثیرات اندکی در قیمت آهن آلات داخلی و سنگ آهن داخلی گذاشت. قیمت ارز در 10 روز گذشته تقریبا 5 الی 8 درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش قیمت ارز مستقیما بر بازار آهن و فولاد ایران تاثیر گذار بوده بدین صورت که قیمت های اعلامی برای ورق های سیاه و انواع میلگرد های آجدار، با اندکی ( 1 الی 2 درصد ) افزایش نسبت به هفته ی قبل اعلام شده است.

روند صعودی قیمت سنگ آهن و قیمت بیلت جهانی همچنان پا برجا بوده، بدین صورت که در هفته ی گذشته سنگ آهن جهانی 5% درصد افزایش قیمت پیدا کرده که با توجه به قیمت نفت 75 تا 8 دلاری در جهان قیمت آهن آلات و فولاد در بازار های جهانی در یک هفته ی گذشته نیز افزایشی بوده است و تا زمانی که روند صعودی قیمت جهانی سنگ آهن به این صورت باشد، همچنان قیمت های جهانی فولاد رو به رشد خواهد بود.

دلیل عدم رشد بازار داخل به نسبت بازار های جهانی، حباب های ایجاد شده در این بازار طی تابستان گذشته بوده که قیمت های اعلامی در تابستان امسال با حباب بسیار زیادی اعلام می گشته و بازار داخل به دلیل نبود خریدار با توجه به قیمت های فعلی در حال کوچک شدن حباب قیمتی و نزدیک شدن قیمت آهن آلات داخلی به آهن آلات وارداتی می باشد.

پیش بینی می گردد در هفته های پیش رو قیمت آهن آلات در بازار داخل با بازار های جهانی به صورت استیبل ( stable ) درآمده و قیمت ها همچنان در بازار داخل با نوسانات اندکی مثبت و منفی بسیار جزئی پیش بینی می گردد.

این صفحه مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/20 بوده و تحلیل بعدی در هفته ی آینده تاریخ 1400/09/27 بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *