لوله آلیاژی API

1- لوله آلیاژی API

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند. در این مقاله قصد داریم لوله آلیاژی API را مورد بررسی قرار داده و آن را برای شما تشریح نماییم. با ما همراه باشید تا به تشریح این لوله فولادی پرداخته و استاندارد ها و آلیاژ های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.


ویدیوء زیر، خلاصه ای از مطلب این صفحه را به شما عزیزان نمایش می دهد. شما می توانید جهت درک و دریافت بهتر مطلب این صفحه، ویدیوء زیر را مشاهده نمایید.


لوله آلیاژی API

لوله آلیاژی API که در حقیقت مخففی از استاندارد های آمریکایی برای لوله های خطوط انتقال نفت، گاز، و پتروشیمی مورد مصرف قرار می گیرد، در دسته ی پر کاربرد ترین لوله های مصرفی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی در جهان می باشد. API استاندارد کشور ایالات متحده آمریکا می باشد. مجمع API در سال 1919 در شهر بریتیش کلمبیای آمریکا تشکیل و بوجود آمد، این مجمع  سال بعد از سال 1924 استاندارد های الزام آور جهت کلیه ی سازه های نفت و گاز در ایالات متحده تدوین نمود. این استاندارد ها با توجه به اینکه شرکت های نفتی امریکایی شروع به فعالیت در دیگر کشور های جهان نمودند، فراگیر شد و امروزه استاندارد های API آمریکا به عنوان استاندارد مرجع در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جهان شناخته شده و کلیه شرکت های QC کیو سی در جهان که این سازه ها را بازرسی می نمایند، استاندارد های API را الزام آور دانسته و این استانداردها ( API ) که مخفف ( American petroleum Institute ) ( موسسه نفتی آمریکا ) را برای کلیه سازه های نفت و گاز در جهان الزانم آور نموده اند.

لوله های آلیاژی API

لوله های آلیاژی API


استاندارد های API

جهت خطوط لوله های انتقال در صنایع نفت و گاز بسیار گسترده بوده و لوله های تولیدی با استاندارد API می توانند در خطوط انتقال سیالات نفت و گاز مورد کاربرد قرار گیرند. برای مثال از ابتدای استخراج نفت و گاز از چاه نفت، استاندارد های API با آلیاژ های گوناگون جهت پایپینگ مستقر می گردند و این استاندارد ها تا رسیدن گاز شهری به منازل ما رعایت شده، بدین صورت که لوله های گازی در لوله کشی ساختمانی نیز بکار می روند، استاندارد های رده پایین API را می بایست داشته باشند.


برخی استاندارد های لوله آلیاژی API پر مصرف

لوله API که با حساسیت بالایی در شرایط و فرآیند تولید تولید می گردد، دارای استاندارد ها و آلیاژ های گوناگونی بوده که با توجه به سایز های گوناگون، می توانند کاربرد های مختلفی در صنایع نفت و گاز داشته باشند. از آلیاژ های پر مصرف این دسته ها می توان به آلیاژ های ( API5L GRB – API5L A106/A53- API5L A106 GRA – API5L A106 GRB – API5LA333 GR6 – API5L A333 GR11 – API5L A335 P11 – API5L A335 P22 – API5L X42 – API5L X52 – API5L X60 – API5L X65 – API5L X70 ) اشاره نمود.

آلیاژ های مطرح شده در بالا در حقیقت آلیاژ خهای پر مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. لوله های API می توانند از سایز 3.8 اینچ الی 64 اینچ تولید گردند. این لوله ها در کلیه خطوط انتقال گاز از پالایشگاه گازی تا مشترکین مصرف کننده می بایست استاندارد ها را رعایت نموده و در کلیه خطوط از لوله های با استاندارد های API استفاده می گردد. لوله آلیاژی API به روش های مانیسمان و به روش های لوله درزدار تولید می گردند. اوله های درزدار API می بایست شرایط بازرسی درز جوش را برای مصارف در خطوط انتقال نفت و گاز پاس نمایند. 

لوله های api با توجه به آلیاژ های گوناگون می توانند در مدار های سیاللات نفت و گاز با فشار های گوناگون مورد کاربرد قرار گیرد، مثلا لوله های API با گرید های x65 مقاومت کمتری را در شرایط سازه به نسبت لوله های API با همان سایز و مشخصات با آلیاژ X70 دارد، پس این لوله ها در شرایط مختلف سازه های نفت و گازو پتروشیمی با توجه به فشار سیال عبور کننده از داخل آنها طبقه بندی شده و استاندارد ها و آلیاژ های این لوله ها در فرآیند مصرف همواره مورد بازرسی های کنترل کیفیت قرار گرفته تا لوله های API مناسب شرایط انتقال در سازه های مختلف نفت و گاز مورد کاربرد قرار گیرد.

لوله های API که همان طور که در بالا گفته شد، در آلیاژ های گوناگون تولید می گردند، بر روی استاندارد های اینچ تولید شده و استاندارد های اینچ نیز استاندارد های صادر شده از سوی ایالات متحده امریکا می باشد.  خریداران گرامی هماره جهت خرید لوله با استاندارد ها API می بایست سایز های لوله های API را بر پایه ی استاندارد های اینچ و استاندارد های رده که با مخفف SCH تعیین می گردد مشخص نمایند تا بتوانند بهترین گزینه را جهت مدار های انتقال سیالات نفت و گاز تهیه نمایند.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ی لوله های API در ایران است. شما می توانید جهت خرید لوله با استاندارد هایی با پسوند API از سایز های 3/8 اینچ الی 64 اینچ با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و سفارش خود را به کارشناسان فروش شرکت اعلام فرمایید. تیم فروش شرکت مهزیار فولاد در کمترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را برای شما خریداران عزیز ارسال نموده و در صورت تایید، محصول لوله آلیاژی API با سایز مورد نظر شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رساند. همچنین جهت اطلاع از قیمت لوله های API می توانید به بخش قیمت در وب سایت مهزیار فولاد مراجعه نموده و یا با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، از قیمت روز لوله های API به صورت رنده بهره مند شوید. همچنین می توانید سفارش های خود را از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 به اطلاع تیم فروش شرکت برسانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با واحد بازرگانی شرکت تماس حاصل نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *