استیل در صنایع غذایی

اهمیت استنلس استیل در صنایع غذایی

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما کاربران مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم درباره اهمیت استنلس استیل در صنایع غذایی صحبت نموده و مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

استنلس استیل همواره یکی از فولاد های ایده ای برای مصارف مختلف می باشد. این فولاد ضد زنگ در صنایع مختلفی همچون صنعت ساختمان سازی، صنعت هوا و فضا، صنعت مجسمه سازی ، صنعت پتروشیمی و بسیاری از صنایع مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی می توان گفت استنلس استیل با ورود خود به عرصه صنعت تحولات بسیار زیادی ایجاد کرد و تنها دلیل ایده آل شدن و محبوب شدن این فولاد، خصوصیات آن است که درباره آن توشیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا به اهمیت استنلس استیل در صنایع غذایی بپردازیم.


ارتباط استنلس استیل در صنایع مواد غذایی

صنایع مواد غذایی و نوشیدنی، صنایعی هستند که تولیداتشان ارتباط مستقیمی با سلامتی مردم دارد، چرا که محصولات تولید شده قرار است به مصرف عموم مردم برسد، پس در نتیجه انتخاب تجهیزات استاندارد برای تولید محصولات امری است که بسیار بسیار مهم می باشد. از این رو می توان به این وضوع اشاره داشت که بیشترین مشتریان استنلس استیل، شرکت هایی هستند که این تجهیزات را می سازند. به نظر شما استنلس استیل می تواند گزینه ی مناسبی برای استفاده در محیط ها و صنایع غذایی باشد!؟؟ جواب کاملا مثبت است، بله.

استنلس استیل ها به دلیل خصوصیاتی که دارند، کاملا مناسب برای استفاده در صنایع مواد غذایی هستند، زیرا به هیچ عنوان طعم مواد غذایی را تغییر نمی دهند و تنها چیزی که در صنعت مواد غذایی بسیار مهم است، این می باشد که مواد غذایی از نظر بهداشت و سلامت تضمین باشد، استنلس استیل بهترین گزینه برای این صنایع می باشد.

اهمیت استنلس استیل در صنایع غذایی

در این عکس، 3 تصویر موجود است که هر کدام کاربرد های استنلس استیل در صنایع غذایی، مخازن نگهداری لبنیات و تجهیزات آشپزخانه را نشان می دهد.

استنلس استیل هایی مانند استیل 304 که از پرکاربرد و پر مصرف ترین نوع استنلس استیل می باشد، می تواند در صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد، همچنین دیگر گرید های استنلس استیل مانند استیل 316، استنلس استیل های 430. همچنین علاوه بر گرید های ذکر شده، استنلس استیل های دیگر با گرید های دیگری هستند که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، مثل: استنلس استیل 321، استنلس استیل 309 و 310 که به ( ورق استیل نسوز ) معروف اند.

جالب است بدانید گرید های مربوط به 309، 310، 321 در تولید تیغه های خورد کن و ساخت کوره ها مورد استفاده نیز قرار می گیرند. یک نکته ی دیگر که لازم به ذکر می باشد، این است که استنلس استیل 321 به عنوان استیل های ضد سایش معروف می باشند.

همچنین آلیاژ استنلس استیل، در تجهیزات آشپزخانه، ظروف غذایی، قاشق و چنگال و چاقو بسیار کاربردی می باشد و در این صنعت نقش خود را به خوبی ایفا می نماید.

حال که اهمیت استنلس استیل در صنایع غذایی را درک کردیم، بهتر است به جزئیات این مقطع فولادی بپردازیم. با ما همراه باشید.


کاربرد استیل در ظروف آشپزخانه

ر این عکس، تصویریی از ظروف آشپزخانه و قاشق و چنگال هایی موجود است که نشان دهنده کاربرد استنلس استیل در آن ها می باشد.

آیا می دانید اولین استنلس استیلی که کشف شد، در چه وسیله و توسط چه کسی کشف شد؟ خیلی جالب است که اولین استفاده های این مقطع فولادی، در وسایلی مانند قاشق و چنگال بود که توسط هری بریرلی کشف شد! تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این مقطع فولادی از کجا به کجا رسید!!؟ استنلس استیلی که در قاشق ها و چنگال های ساده به کار می رفت، در حال حاضر در بسیاری از صنایع های مختلف دارای کاربرد های مختلف است، این کاربرد به جایی رسیده است که در صنایعی مثل صنایع غذایی، به جرات می توان گفت بدون استنلس استیل فرایند تولید مواد غذایی غیر ممکن است.

یه نکته ی بسیار جالب درباره استنلس استیل در قاشق و چنگال ها وجود دارد. وقتی قاشق را 180 درجه بچرخانید، بر روی پشت قاشق نوشته ای هک شده است مبنی بر ( 8-18 ). منظور از این عبارت، این است که این قاشق دارای 18% درصد کروم و 8% درصد نیکل می باشد، ئر برخی موارد عبارت (10-18 ) ذکر شده است، این عبارت نیز به این معناست که این قاشق دارای 18%کروم و 10%درصد نیکل می باشد. در اصلی این استنلس استیل ها به استنلس استیل 8-18 و 10-18 معروف است.

شرکت های موجود در ایران که کار خود را بر روی تولید تجهیزات مربوط به کارخانه های مواد غذایی متمرکز نمودند، از استنلس استیل ها بسیار استقبال نموده و می توان گفت اصلی ترین و مهمترین مواد مورد نیازشان، همین فولاد زیبا و ضد زنگ استنلس استیل می باشد. عبارت زیبا به دلیل این است که این مقطع حتی در صنعت ساختمان سازی که در مقاله های قبلی کاملا توضیح داده ایم، به کار می رود که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله های استنلس استیل مراجعه نمایید.

استنلس استیل ها در سال 1920 توسط سازمان استاندارد امریکا برای مصارف در صنایع غذایی و نگهداری صنایع لبنی مانند شیر و مشتقاتش، استاندارد هایی را تعریف نمود که بر اساس آن هر یک از آلیاژ های استنلس استیل دارای استاندارد متفاوت بوده و دارای قابلیت های متفاوتی می باشد. برای مثال استنلس استیل 304 و استنلس استیل 316 برای کاربرد در صنایع مواد عذایی مورد تایید قرار گرفته و کلیه مراحل های کنترل و کیفیت را با موفقیت سپری نموده و گذرانده است. لازم به ذکر است این استاندارد سازی ها در غالب کد هایی برای این آلیاژ ها تعریف می شوند.

همچنین نکته ای که قبلا به آن اشاره داشته ایم، این است که از آنجایی که این استنلس استیل ها در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، بدین جهت این استاندارد سازی ها برای سلامت و بهداشت مردم بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد. چرا که در گذشته جهت نگهداری لبنیات، از آلیاژ های مس و سرب استفاده میشد که به مراتب این نیز باعث متضرر شدن شرکت و همچنین متضرر شدن سلامت و بهداشت جامعه شد، از این رو استنلس استیل جایگاه اصلی خود را در این صنعت پیدا نمود.


مهزیار فولاد صنعت از خدمات خود در زمینه تامین و فروش مقاطع استنلس استیل دریغ نکرده و خدمات خود را در این راستا به بهترین شکل ممکن و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد. از مشتریان عزیز تقاضا داریم جهت اطلاعات بیشتر از قیمت و خرید این مقطع فولادی، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com با تیم فروش شرکت در ارتباط باشید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود. مهزیار فولاد صنعت به همراه کارشناسان آلیاژ شناس خود، خریدی مطمئن را برای شما عزیزان تضمین می نماید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *