مخازن تحت فشار

انتخاب مخازن تحت فشار متناسب با کاربردهای صنعتی بر اساس گرید ورق های فولادی

گریدهای متفاوت اما ویژه ای از ورق های فولادی برای تولید و ساخت انواع مخازن تحت فشار به کار می روند. مخازن تحت فشار، مهم ترین تجهیزات صنعتی هستند و تقریباً یکی از آن ها را می توان در مکان های مختلف شهری مشاهده کرد. این مخازن شامل یک محفظه ذخیره سازی برای سیالات گازی و مایعات می باشد. آنچه در مورد مخازن تحت فشار اهمیت دارد، مقدار فشار داخل مخازن است. این تجهیزات برای شرایط عملکردی در فشار معمولی، فشار ثابت، فشارهای بسیار بالا و فشار فوق بحرانی طراحی می شوند.

ورق های فولادی که برای تولید انواع مخازن تحت فشار به کار می روند، به ویژه آن هایی که برای تجهیزات فشار فوق بحرانی تولید می گردند، باید از خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار عالی برخوردار باشند. پایداری دیواره مخازن در این کاربردها اهمیت فرآوانی دارد.

مهم ترین موارد کاربردی مخازن تحت فشار ، ساخته شده توسط ورق های فولادی، استفاده از آن ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پالایشگاه ها، تولید و ذخیره مواد شیمیایی، تصفیه آب و فاضلاب و … می باشند. در حال حاضر تمام مخازن فولادی صنعتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از بهترین ورق های فولادی با گریدهای تجاری متداول تولید می شوند.

 

انتخاب ورق های فولادی برای ساخت مخازن تحت فشار : 

برای ساخت مخازن تحت فشار باید از گریدهای خاص انواع ورق های فولادی استفاده کنید. تمام ورق های موجود در بازار برای این کار مناسب نیستند. این ورق ها باید از نظر خواص کششی، دمای بحرانی، قابلیت جوش پذیری و آستانه تحمل در برابر پارگی، در بالاترین کیفیت قرار داشته باشند. بر همین اساس، در این قسمت با گریدهای ورق های فولادی مناسب برای ساخت انواع مخازن تحت فشار آشنا می شویم.

 

1-ورق های فولادی A516، ASTM A516 :

ورق های فولادی A516 که بر اساس استاندارد ASTM A516 تولید شده اند با خاصیت چقرمگی بسیار عالی، بهترین گزینه برای ساخت مخازن تحت فشار هستند. در حال حاضر، چهار گرید اصلی از این ورق فولادی با توان کششی متفاوت در بازار موجود است. مشتریان می توانند متناسب با نیازهای صنعتی خود از این گریدها استفاده کنند. برای خرید ورق فولادی A516 می توانید با فروشگاه تخصصی مهزیار فولاد در تماس باشید.

ورق های فولادی ASTM A516 در گریدهای 60، 65 و 70، با توان کششی ایده آل، برای کاربردهای صنعتی به کار می روند. گرید 60 این ورق فولادی، توان کششی کمتری نسبت به سایر گریدها دارد و برای ساخت مخازن تحت فشار با فشار معمولی کاربرد دارد. گرید 70 این ورق، توان کششی بسیار بالایی داشته و برای مخازن با فشار بسیار بالا به کار می رود.

 

2-ورق های فولادی A537، ASTM A537 : 

ورق های فولادی A537 برای ساخت مخازن تحت فشار تنظیم شده با حرارت مناسب هستند؛ این ورق فولادی برای تولید مخازنی که با جوشکاری ورق ها تولید می شوند به کار می روند. سه گرید متفاوت از این فولاد در بازار موجود است که با نام های کلاس 1، کلاس 2 و کلاس 3 شناخته می شوند. از میان این سه گرید تجاری، ورق های فولادی A537 کلاس 2، توان کششی بسیار بالاتری نسبت به بقیه دارد و همچنین ضخامت آن هم بیشتر است بنابراین برای مخازن مقاوم تر مناسب می باشد. مخازن پالایشگاه ها و پتروشیمی ها از این نوع ورق های فولادی ساخته می شوند.

 

3-ورق های فولادی A285، ASTM A285 : 

ورق های فولادی A285، پرکاربردترین ورق های فولادی برای ساخت انواع مخازن تحت فشار با قابلیت جوشکاری هستند. این ورق های دارای ضخامت حداکثر 50 میلی متر می باشند. از این ورق ها برای تولید مخازن تحت فشار با فشار پایین و کنترل شده استفاده می شود. سه گرید از ورق های فولادی A285 در بازار موجود است که گرید C آن جزو رایج ترین ورق های فولادی محسوب می شود.

 

مجموعه مهزیار فولاد با سال ها تجربه و تخصص در زمینه فروش ورق های فولادی برای ساخت مخازن تحت فشار ، آماده همکاری و پشتیبانی از صنعتگران عزیز در این زمینه می باشد. برای خرید این تجهیزات با این مجموعه تماس حاصل فرمایید. 

شماره تماس : 9101 4444 -021  

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *