استنلس استیل 304

استنلس استیل 304

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز ، مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه و تخصص خود در زمینه استنلس استیل 304 ، انواع مختلف لوله استیل 304 و ورق استیل 304 در ضخامت ها و ابعاد مختلف ، با قیمتی متعادل تر از قیمت بازار و کیفیتی عالی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد . ما تجربه ی خوبی را از خرید برای شما صنعتگران عزیز به ارمغان آورده و در این زمینه شما عزیزان را راهنمایی و یاری خواهیم نمود . خواهشمندیم جهت اطلاع از قیمت لوله استیل 304 و قیمت ورق استیل 304 ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021  تماس حاصل فرمایید ، ما خدمات خود را در این زمینه ، به یهترین شکل ممکن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد .

در این صفحه ، قصد داریم اطلاعاتی درباره خواص مکانیکی ، شیمیایی و آنالیز و دیگر اطلاعات  استنلس استیل 304 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


Stainless-Steel

Stainless-Steel

استنلس استیل 304

این نوع استنلس استیل ، بر اساس اصلاحاتی که بر روی آلیاژ 302 (8-18) انجام شده ، ساخته می شود ، که با افزایش میزان عنصر کروم و کم نمودن میزان عنصر کربن امکان پذیر است .

از طریق کم شدن مقدار عنصر کربن ، مقدار ته نشین شدن کاربید کروم را کم نموده و لازم به ذکر است که ای موضوع ، به صورت مستقیم بر روی جوش پذیری و استحکام در برابر خورندگی مرزدانه ای تاثیر می گذارد .

آلیاژ 304L به چه معنی است ؟ فرقش با استنلس استیل 304 در چیست ؟ به شما عزیزان توضیح خواهیم داد .

آلیاژ 304L در اصل مقدار کم کربن آلیاژ 304 است که با کربن کمتر از ( حداکثر 0.0.30% ) است ، که باعث می شود ته نشینی کاربید ها به کمترین حالت ممکن رسیده و جوش پذیری را تقویت می نماید ، پس طبق این فرایند ، این آلیاژ حتی در مکان های خورنده از لحاظ جوشکاری بسیار مناسب است . لازم به ذکر است که از نظر خواص مکانیکی ، کمی ضعیف تر از آلیاژ 304 است .

همچنین شایان ذکر است که نام دیگر این آلیاژ ها ( استنلس استیل نگیر ) است ، در اصل وجود ساختار استنیتی این آلیاژ ، باعث بوجود آمدن خواص غیر مغناطیسی در این آلیاژ شده و این خود می تواند دلیل اصلی نگیر بودن این آلیاژ یاشد .


 

ترکیب شیمیایی استنلس استیل 304

ترکیب شیمیایی استنلس استیل 304

ترکیب شیمیایی استنلس استیل 304


آنالیز استنلس استیل 304

آنالیز این آلیاژ ، توسط این استاندارد ها صورت می پذیرد

انالیز استنلس استیل 304


مقاومت در برابر خورندگی

این آلیاژ در برابر خورندگی ، دارای مقاومت بالایی بوده و در صنایعی همچون صنایع نساجی ، نفت ، غذایی که دارای شرایط جوی  شیمیایی خاصی هستند ، کاربرد دارند .


مقاومت در برابر اکسیداسیون

بالاترین دمایی که آلیاژ 304 در مقابل پوسته شدن از خود مقاومت نشان میدهد ، به شرح جدول ذیل است :

مقاومت در برابر اکسیداسیون

مقاومت در برابر اکسیداسیون


خواص مکانیکی استنلس استیل 304

خواص مکانیکی آلیاژ 304 ، در دمای اتاق به شرح جدول ذیل است :

خواص مکانیکی آلیاژ 304

خواص مکانیکی آلیاژ 304


ورق های استنلس استیل

ورق های استنلس استیل

عملیات حرارتی آلیاژ 304

سخت شدن استنلس استیل های 304 ، توسط عملیات حرارتی ، امکان پذیر نیست ، آنیل : گرم نمودن تا درجه 1120 درجه سانتی گراد ، و پس از آن کوئنج شوند ، همچنین وجود استریپت های نازک در هوا ، ولی کلفت بار ها با هدف کم کردن ته نینی کاربید ها ، می بایست در آب کوئنج شوند .


جوش پذیری استنلس استیل 304

این آلیاژ ، بطور کل با دو روش نفوذی و مقاومتی ، قابلیت جوش پذیری بسیار خوبی را از خود نمایان می کنند .


شکل پذیری استنلس استیل 304

خواص کششی خیلی خوب ، یکی ای خصوصیات بارز این آلیاژ است، همچنین امکان استحکام تسلیم کم و امکان تغییر طول زیاد ، این امکان را فراهم می آورد تا قابلیت شکل پذیری بسیار بالایی ( بخصوص در اشکال پیچیده ) داشته باشند .


کاربرد های آلیاژ 304

  • کاربرد این آلیاژ ، در تجهیزات آشپزخانه بسیار موثر است
  • در دکوراسیون داخلی ، کاربرد فراوانی دارد
  • در صنایع شیمیایی بسیار کاربردی است
  • کاربرد آن در صنعت نساجی
  • کاربرد این آلیاژ در صنعت کاغذ
  • اثر بخشی بودن این آلیاژ ، در صنعت دارویی

آنالیز استنلس استیل ها توسط استاندارد ها

همانطور که می دانید ، استنلس استیل ، توسط استاندارد هایی آنالیز می شوند ، که در جدول ذیل به شرح آن می پردازیم :

با توجه به استانداردASTM A240

ASTM A240

ASTM A240


خواص مکانیکی استنلس استیل 304

با توجه به استاندارد ASTM A240

مکانیکی با توجه به استاندارد ASTM A240 1


بالاترین درجه حررارت دما در انواع استنلس استیل ها


لوله های استنلس استیل

لوله های استنلس استیل

حال قصد داریم به انواع کاربرد انواع استنلس استیل ها اشاره کنیم ، با ما همراه باشید .

کاربرد انواع استنلس استیل ها

  • استیل 430 : کاربردش در توالت ، سینگ ظرف شویی ، طراحی تجهیزات داخلی ، چنگال و چاقو ، انواع ظروف آشپزخانه ، روکش های موجود بر پوشش بام ساختمان ها .
  • استنلس استیل 304 : در چاقو ها و چنگال ها ، تجهیزات سلف ، در بیمارستان ها ، بازار پخت و پز و آشپزی ، در صنعت غذا و نوشیدنی ها ، در داروسازی ، صنعت نفت و گاز ، در ساخت لوازم برودتی ، در ساخت مخازن و کشتی های دارای مایعات خورنده ، و در ساخت سینک ها کاربرد دارد .
  • استیل 321 : در ساخت تجهیزاتی که در دمای بالا قرار دارند ، کاربرد فراوانی داشته ، همچنین در اجزای کوره مورد استفاده قرار می گیرد .
  • استیل 316 : در محیط هایی کاربرد دارد که حاوی کلر ، و آب های شیرین و آلوده دریایی است ، در ساخت انواع لوله ها و مخازن ، در صنعت پتروشیمی ، در انواع صنایع کاغذ و خمیر های کاغذ ، در صنایع نفت و صنعت هیدرو متالوژی کاربرد های بسیاری دارد .
  • استیل 309 :  از این استیل ، در ساخت قطعات کوره ، همچنین در تولید مبدل های کاتالیزوری ، سیستم های اگزوز و …. ، و ظروف دارای دمای بالا استفاده می کنند ، همچنین لازم به ذکر است که گرید S ، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل اکسیداسیون بهره مند است .
  • استیل 310 : در لوله ها ، تولید و ساخت مبدل های آمونیاک ، و ساخت و تولید قطعات کوره کاربرد دارد
  • استیل 410 : در تولید چاقو ، ابزارهای اشپزخانه ،  و تولید فنر های تخت کاربرد دارد
  • استیل 420 :  در تولید ابزار های  پزشکی جراحی ، ابزار های پزشکی دندان پزشکی ، و تولید کارد و چنگال بکار می رود .

خواص مکانیکی انواع استنلس استیل ها

جدول نمایان شده در ذیل ، نشان دهنده خواص مکانیکی استنلس استیل ها در آلیاژ های مختلف است :

خواص مکانیکی انواع استنلس استیل ها

خواص مکانیکی انواع استنلس استیل ها


اگر بخواهیم مقایسه ای اجمالی بین خواص فیزیکی انواع فولاد های زنگ نزن یا بهتر است بگوییم همان استنلس استیل ها و فولاد های کربنی ساده داشته باشیم ، می شود با جدول نمایان شده در ذیل ، یه تشریح آن پرداخت :

مقایسه خواص های فیزیکی استنلس استیل ها و فولاد های کربنی ساده

مقایسه خواص فیزیکی فولاد زنگ نزن با فولاد کربنی ساده

مقایسه خواص فیزیکی فولاد زنگ نزن با فولاد کربنی ساده


مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه ی کلیه مقاطع فولادی ، استنلس استیل 304 و دیگر استنلس استیل ها در آلیاژ های 316 ، 321 ، 410 ، 420 و …. فعالیت داشته و تخصص خود را در زمینه فروش و تامین این مقطع فولادی ، درر اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد ، جهت اطلاع از قیمت دقیق ورق استیل و انواع لوله استیل ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیله به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، ما را از صورت خرید خود آگاه سازید ، لذا در صورت دریافت سفارش شما عزیزان ، پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده ، و در صورت تایید ، مقطع مورد نیاز شما تامین ، و به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رسید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *