پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی واحد فولادسازی بردسیر

آهن آلات صنعتی رئیس هیات عامل ایمیدرو صبح روز یکشنبه ۲۰ خرداد از واحد احیا و فولادسازی یک میلیون تنی بردسیر دیدن کرد. آهن آلات ساختمانی

لوله درزدار  به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو با حضور در سایت پروژه و دیدار با مدیر عامل هلدینگ میدکو،‌ از روند عملیات اجرایی واحد احیا و فولادسازی این مجموعه دیدن کرد. آهن صنعتی

ورق مبارکه مجتمع احیای مستقیم و فولاد بردسیر با ظرفیت احیا و فولادسازی یک میلیون تنی در جاده بردسیر کرمان قرار دارد.فولاد صنعتی

خرید ورق گالوانیزه  واحد احیا مستقیم این مجموعه از سال ۹۳ در مدار تولید قرار دارد و واحد فولادی سازی آن با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی در مرحله راه اندازی گرم است.قوطی آهنی

بنابر این گزارش، مجموع سرمایه گذاری در این مجموعه فولادی ۱۴۰۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم است.

مدیریت موثر فولاد بردسیر، نگرانی های تامین آب را برطرف کرد

وی گفت: مدیریت موثر در فولاد بردسیر ، نگرانی های تامین آب در این مجموعه را برطرف کرد.

وی با حضور در سایت پروژه فولاد بردسیر اظهار داشت: این طرح ۱۰۰ درصد خصوصی است اما از کمترین امتیاز دولتی برای راه اندازی پروژه ها استفاده کرده است.

وی افزود: این مجموعه سپرده های مردمی را در مسیری به کار گرفت که هم سودآور بود و هم در جهت اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات ملی کشور است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باید این موضوع را به عنوان شاخص ایده آل برای توسعه کشور در نظر گرفت و الگوی خوب برای دیگر سرمایه گذاران کشور باشد.

او همچنین با بیان اینکه جانمایی کارخانه ها در زنجیره فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: اگر مشکلات نقدینگی طی یکی دو سال اخیر نبود، پروژه ها زودتر به بهره برداری می رسید و شاید نوع عملکرد سیستم بانکی باعث تاخیر در راه اندازی پروژه ها شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: مسائلی همچون فشارهای سیاسی و اجتماعی که از قبل در طرح های فولادی وجود داشته موجب تغییر در ظرفیت پروژه، تاخیر در راه اندازی، بالا رفتن هزینه های زیر ساخت و افزایش قیمت تمام شده می شود.

تولید محصولات در مسیر صعودی

در این برنامه مدیر عامل هلدینگ میدکو نیز اظهار داشت: میزان تولید کنسانتره این کارخانه از زمان راه اندازی ( فاز یک سال ۹۱ و فاز توسعه ۹۳) تاکنون ۷ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۳۱ تن بود. میزان تولید گندله از ابتدای راه اندازی ( آبان ۹۵) تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۷۳۶ تن و همچنین میزان تولید آهن اسفنجی از ابتدا راه اندازی تاکنون ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۴۴ تن بوده است.

طبق پیش بینی ها کارخانه شمش فولاد ۳۱ شهریور ۹۷ راه اندازی می شود اما این شرکت درصدد ایجاد یک کارخانه آهن اسفنجی دیگر است.

منبع: شرکت ملی فولاد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *