لوله‌های لایروبی

شیت پایل و فولاد های لایروبی و آب بندی

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به شیت پایل های فولادی، فولاد ها و لوله‌های لایروبی و آبندی بپردازیم. با ما همراه باشید.


ویدیو زیر، به خلاصه ی مطالب این صفحه خواهد پرداخت


شیت پایل، لوله ها و لوله‌های لایروبی و آب بندی

شیت پایل که در اصطلاح انگلیسی به آن ( sheetpiled ) می گویندف به نوعی مقطع فولادی گفته می شود که مورد مصرف صنایع ساحلی، معمولا قرار می گیرد.

شیت پایل ها نقش مهار کننده ی خاک و آب پیرامون سازه ای که در حال اجرا در بستر آب یا خاک های نرم را دارند، استفاده می شود.

شیت پایل در حقیقت نوعی مقطع فولادی بسیار خاص می باشد که صرفا مورد استفاده جهت ساخت استراکچر هایی قرار می گیرد که پیرامون سازه ی مورد نظر، نیاز به آب بندی یا مهار خاک سست می باشد، در چنین مواقعی شیت پایل ها را به صورت عمودی درون هم چفت نموده و در بستر خاک کوبیده می شود.

این شیت پایل ها پس از مهار دور تا دوری توسط قفل های بهم پیوسته می تواند بستری را آماده نموده تا قرایند ساخت سازه در شرایط دریا امکان پذیر گردد.

شیت پایل ها معمولا در آلیاژ های گوناگونی تولید می شود که با توجه به شکل درخواست مشتریان آلیاژ های متفاوتی برای بافت فولاد های شیت پایل بکار گرفته می شود.

از شیت پایل ها جهت آب بندی سازه های ساحلی نیز استفاده می شود، بدین صورت که شیت پایل ها را به صورت عمودی با قفل های بهم پیوسته در بستر ساحل دریا می کوبند، سپس آب داخل محوطه ی شیت پایل کوبی شده را از آن مکان خالی نموده، سپس اقدام به عملیات عمرانی جهت سازه ی مذکور در بستر دریا می نمایند.

شیت پایل ها معمولا در طول های 12 و 18 متری تولید می گردند که این سازه می تواند با توجه به نیاز مصرف کنندگان و صنعتگران صنایع دریایی، با طول های کمتر نیز تولید و عرضه گردند.

متاسفانه مقطع فولادی شیت پایل در خاک ایران توسط هیچ شرکتی تولید نمی گردد و این مقطع فولادی می بایست توسط فعالین این عرصه به صورت وارداتی واردایران شده تا بتواند مورد مصرف صنعتگرن عزیز کشور قرار گیرد.

مقاطع فولادی شیت پایل در ایران توسط کشور های کره جنوبی، چین، و هند و بعضا توسط کشور های روسیه و اکراین تامین می گردد که تماما به صورت وارداتی وارد کشور شده تا مورد مصرف صنایع گوناگون همچون صنایع دریایی و دیگر صنایع قرار گیرد.

برای خرید انواع شیت پایل در ضخامت ها و سایز های مختلف می توانید با واحد فروش شرکت به شماره مهزیار فولاد صنعت تماس حاصل نموده تا در خصوص خرید انواع شیت پایل های فولادی و مقطع فولادی شیت پایل اطلاعات جامعی را از کارشناسان شرکت مهزیار فولاد صنعت دریافت نمایید.

لازم به ذکر است شیت پایل ها و مقاطع فولادی شیت پایل با استاندارد لارسن تولید می گردد که این استاندارد ها مطابق با جدول جهانی استاندارد اشتال می باشد و خریداران گرامی قبل از خرید انواع مقاطع شیت پایل می بایست به سایز های استاندارد معرفی شده برابر با استاندارد لارسن توجه نمایند.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی و مقاطع خاص صنعتی در ایران.


خط لوله لایروبی یا HPDE :

به منظور انتقال مواد به منطقه مورد درخواست، از لوله‌های لایروبی استفاده می شود. انواع مختلفی از مواد مورد استفاده برای چنین خطوط لوله وجود دارد. در حالی که خطوط لوله سنتی لوله های فولادی با شناورها وجود دارد؛ در حال حاضر راه حل های موثرتر و مقرون به صرفه مانند لوله های HDPE (پلی اتیلن بالا) ، UHMW (مولکولی وزن فوق العاده بالا) و غیره وجود دارد. این لوله‌ها به وسیله اتصالات فلنج  به یکدیگر متصل می‌شوند، که در آن قطعات اتصال شکافته شده‌اند و قطعات به هم متصل شده‌اند.

لوله فولادی لایروبی می‌تواند برای تحویل نفت، گاز، آب و مایع به کار رود. لوله‌های فولادی جوش داده شده از تسمه فولادی یا ورق فولادی ساخته شده‌اند. آن‌ها ابتدا به شکل دایره یا مربع شکل می‌گیرند و سپس دوباره جوش داده می‌شوند. این لوله‌های فولادی لایروبی ، لوله فولادی جوش داده شده نیز نامیده می‌شوند. طبق شکل جوشکاری لوله‌های فولادی LSAW و SSAW هستند.

مجموعه‌های روی زمین برای تخلیه لایروبی عمدتا توسط لوله‌های فولادی با چندین لوازم جانبی فولادی انجام می شود :

خم

دریچه‌ها (هیدرولیک)

مفاصل گرد

دیفیوزرها

پخش کننده ها

جعبه‌های احیا

و غیره.

لوله های لایروبی پلی اتیلن :

لوله‌های لایروبی حفاری HDPE دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای بلند مدت، مقاوم در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش در دریاها، دریاچه‌ها و سایر بدنه‌های آبی هستند. لوله پلی اتلیلن (PE) با ضخامت و چگالی بالا مجهز به تراشه‌های خرد شده و جوش داده شده با لبه‌های فولادی است.

لوله‌های لایروبی ما از مواد HDPE ترکیبی ساخته شده‌اند که برای عملکرد بالا و پایان عالی ساخته شده‌اند. انواع مقاوم در برابر سایش و خراش نیز موجود هستند.

برنامه های کاربردی:

  • خطوط لوله های حفاری
  • حمل و نقل آب
  • حمل و نقل مایع
  • پوشش خطوط کابل شناور
  • ساخت قفس های پرورش آبزی

امکانات و ویژگی ها :

  • ساخته شده از PE 80 یا PE 100 .
  • سبک وزن – نصب آسان
  • انعطاف پذیری عالی برای شرایط آب و هوایی دریایی
  • پوشش عالی که مقاومت در برابر را UV را کاهش میدهد.
  • ایده آل در ترکیب با لوله حفاری PE شناور برای جلوگیری از غرق شدن
  • درجه فشار PN 3.2 تا PN 25.
  • قطرهای مختلف
  • تمام طول ها ، تا 20 متر
  • رنگ سیاه

جهت کسب اطلاعات بیشتر از آهن آلات دریایی مانند شیت پایل ها، فولاد ها و لوله‌های لایروبی و آب بندی، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا صورت های درخواستی خود را می توانید به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. کارشناسان مهزیار فولاد صنعت در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه صورت های شما عزیزان را پیگیری خواهند نمود.


 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *