تسمه های فولادی

تولید و تامین کلیه تسمه های فولادی آلیاژی

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم مطالبی ارزنده و جامع درباره ورق تسمه فولادی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین می توانید جهت تهیه و خرید آن با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تاس حاصل فرمایید. با ما همراه باشید .


تسمه فولادی آلیاژی :

تسمه فولادی ضد زنگ با عرض کم‌تر از ۶۰۰ میلی متر برای محصولات نورد گرم و کم‌تر از ۵۰۰ میلی متر برای محصولات نورد سرد استفاده می‌شود. تسمه فولادی ضد زنگ برای سینک آشپزخانه / کارد و چنگال، حمام، آسانسور، مواد ساختمانی، کاربرد صنعتی، شلنگ، وسایل سخت‌افزاری و غیره به کار می‌رود.

تسمه فولادی ضدزنگ یک محصول نیمه نهایی است که از نورد گرم شمش یا بلیت بدست ‌آمده و برای تبدیل با نورد سرد تولید می‌شود. تسمه فولادی ضد زنگ نورد سرد از نورد گرم ساخته می‌شود.

ما همچنین گستره وسیعی از تسمه های فولادی ضدزنگ را که در سراسر جهان به دلیل قدرت مافوق آن‌ها، مقاومت در برابر خوردگی و دیگر خواص مطلوب، محبوبیت فزاینده‌ای دارند، ذخیره می‌کنیم. این تسمه ها در تعداد زیادی از برنامه های کاربردی از جمله مخازن ذخیره‌سازی به ماشین‌های کاغذی به منظور دستیابی به کاهش قابل توجه ضخامت و صرفه‌جویی در هزینه در طول طول عمر دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تسمه های فولادی هر زمانی استفاده می‌شوند که نمرات بالای کربن استاندارد نتوانند به نتایج درست درخواستی برسند. گرید های مختلف شامل عناصر آلیاژی خاص برای تاکید بر ویژگی‌های اصلی  و مهم در کاربردهای خاص هستند.

تسمه فولادی ۴۱۳۰ به صورت آنیل شده، دارای یک سطح پولیش نشده است، با استانداردهای AME 6350 و استاندارد SAE مطابق است و دارای یک تحمل استاندارد است. درجه فولاد آلیاژی ۴۱۳۰ شامل کروم و مولیبدن برای استحکام و سختی پذیری با مقدار کربن پایین‌تر از فولاد آلیاژی ۴۱۴۰ است تا جوش پذیری بهتری را فراهم کند. این ماده می‌تواند برای سختی بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. تولید این تسمه ها به روش آنیل شده، روشی برای گرم کردن و خنک سازی فلز برای اصلاح خواص آن، از جمله افزایش شکل‌پذیری و استحکام آن و یا کاهش استحکام آن پس از آن که شکل گرفته‌است، می‌باشد.

مشخصات تسمه فولادی آلیاژی :

ضخامت: 0.70 میلی متر – 8.0 میلی متر

عرض: 6 میلیمتر – 450 میلیمتر

ماده: فولاد آلیاژی

فقط به عنوان مرجعی کوتاه، در لیست مشخصات زیر شما می توانید اثرات اصلی مهم ترین عناصر آلی را پیدا کنید.

کروم: مقاومت اکسایش بهتر. وجود بیش از 12٪ کروم به معنای فولاد ضد زنگ است

منگنز: بالاترین سختی

مولیبدن: سختی بالاتر بعد از سخت شدن

وانادیوم: ساختار دقیق تر برای حد پایین تر خستگی

نیکل: توانایی کانال بیشتر و نفوذ سخت تر شدن

شایع ترین موارد استفاده:

زنجیر، بلبرینگ، چنگال، واشر، حلقه ایمنی و بسیاری از موارد دیگر

شرایط تامین و عرضه:

جدول زیر گرید استاندارد را نشان می‌دهد . گرید های دیگر را می توان براساس درخواست مشتری تامین کرد

تسمه فولادی

نورد گرم، نورد سرد ( +CR ) ، آنیل شده (+ A)، آنیل شده ( +AC )

در اینجا به بعد، خواص مکانیکی استاندارد تسمه فولادی آلیاژی بالا نشان‌ داده شده‌ است. مقادیر مختلف را می توان با کارشناسان ما  مورد بحث قرار داد که به مشتریان کمک می‌کنند تا بهترین نتایج را در درخواست خود بدست آورند.

ورق تسمه های فولادی


اطلاعاتی جامع تر درباره ورق تسمه های فولادی

همانطور که در بالاتر اشاره شد، شما تا حدودی با این مقطع فولادی آشنا شدید. اما در این بخش قصد داریم دیگر جوانب این مقطع را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خرید

همانطور که میدانید، بطور کلی مقوله ی خرید مقاطع فولادی، یکی از موارد مهم در بازار آهن محسوب می شود، تسمه های فولادی و آهنی از ورق های فولادی و آهنی ساخته می شوند، به طوری که بر روی ورق های فولادی و آهنی برش های طولی خورده و تسمه را تشکیل می دهند، حال موضوعی که حائز اهمیت می باشد، این است که چه نوع ورق هایی باید مورد استفاده قرار گیرند؟ و مسئله ی کیفیت در این نوع ورق ها امری است که بسیار مورد اهمیت بوده و طول عمر این نوع تسمه ها بر اساس ورق های برش خورده ای است که می بایست دارای کیفیت معقولی بوده و بطور کل از ورق هایی باید استفاده شود که موارد استاندارد در آن رعایت شده باشد و با شیوه های باکیفیت تولید شده باشند. مهزیار فولاد صنعت به شما عزیزان نکاتی را درباره خرید و انتخاب ورق تسمه های فولادی اشاره می کند . با ما همراه باشید.

جنس و نوع تسمه فولادی

جهت خرید این مقطع، جنس از مواردی محسوب می شود که بسیار مهم است. چرا که کاربرد این مقاطع بر اساس جنس آنها متغیر می شوند. گاها پیش آمده است که شخصی از یه نوع جنس تسمه فولادی تهیه می نماید و پس از خرید، متوجه این امر می شود که تسمه خریداری شده بهیچ عنوان جهت استفاده در امور مورد نظر تعریف نشده و هیچ کارایی ندارد، البته ناگفته نماند پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید با کارشناسان این امر حتما مشورت ننموده و از آنان راهنمایی جویید، کارشناسان مهزیار فولاد صنعت در این مجموعه می توانند شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی نمایند.

بعنوان مثال تسمه هایی که از جنس ورق استیل تولید شده اند، تنها در صنایع و ابزار های ظریف بکار می روند، همچنین در ابزار هایی مانند ابزارهای جراحی، تعدادی از لوله ها، کابل های مختلفی مانند برق و یا تلفن و …. از این ورق های تسمه فولادی استفاده می شود. 

همچنین ورق های تسمه فولادی که در ساخت آن نورد سرد نقش داشته باشند، در سری نیاز هایی کارایی دارند دارای استحکام بیشتری می باشند، مثلا در صنعت وسایل خانگی، اتومبیل سازی، مجموعه کابل های مخابرات، انواع رادیاتورها، و قسمت هایی از دوچرخه.

اطمینان از فابریک بودن ورق های فولادی

حال به بخش مهمتری از این مقوله خواهیم پرداخت. حتما سوال ذهن شما اسن است که دلیل اطمینان یافتن از فابریک بودن ورق های فولادی چیست ؟ و چه اهمیتی دارد. همانطور که اشاره شد، تسمه های فولادی از ورق های فولادی ساخته می شوند، پس مسئله ی فابریک بودن این ورق های فولادی امری است بسیار مهم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به یک تسمه فولادی فابریک بر می خورید، با تصویر این تسمه ها به این شکل است که تمام سطح تسمه صاف و یک دست بنظر می رسد، که این یک امر بدیهی است ، چرا که این تسمه ها از ورق های فولادی فابریک برش خورده و یا ساخته شده اند، اما برخی از تسمه ها طوری بنظر می رسد که برخی از سطوح این تسمه ها دارای استحکام مناسبی نیستند و ممکن است از ورق های قراضه ساخته شده باشند. بطور کلی اگر هدف شما از خرید تسمه های فولادی حفاظت و نگهداری از یک سازه باشد، بهتر است در هنگام خرید از فابریک بودن ورق فولادی در این تسمه ها اطمینان یابید، چرا که در صورت خرید تسمه هایی که از ورق های قراضه تولید شده اند، نمی توان در جهت حفاظت از یک سازه، از این تسمه انتظاری داشت.

شناخت بر روی ضخامت تسمه فولادی

شناخت ضخامت های تسمه های فولادی، نیز بعنوان یک امر مهم در خرید محسوب می شود. بدین شکل است که هر یک از ورق های فولادی دارای ضخامت های مختلفی هستند. پس بر این اساس تسمه های فولادی که از این ورق ها تهیه می شوند، دارای ضخامت های متنوعی بوده و دارای کاربرد های مختلفی می باشند. شما نیز باید بدانید که دقیقا چه ضخامتی از این تسمه ها می بایست خریداری نمایید و اطلاع داشتن از این موارد می تواند شما را به هدف خود بسیار نزدیک نماید. با ذکر یک مثال می توان ورق های 300 و 304 را اشاره نمود. این ورق ها دارای ضخامت کمتری هستند که می توان جنس آنها را بر این اساس تشخیص داد که دارای جنس استیل می باشند. پس در نتیجه ورق های فولاد که با نورد گرم و سرد ساخته شده اند دارای استحکام بیشتری نسبت به ورق های استیل بوده و دارای کاربرد های متفاوت تری می باشند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت

طبق معمول، یکی از مهمترین قسمت خرید این مقطع، مبحث قیمت است. این مقطع فولادی نیز مانند سایر مقاطع فولادی از نظر قیمت تحت تاثیر بسیاری از عوامل می باشد. مثل قیمت جهانی سوخت، میزان عرضه و تقاضا و همچنین قیمت روز سنگ آهن. همچنین هزینه هایی که جهت تولید این نوع مقطع صرف می شود، می تواند به عنوان عاملی باشد که بر روی قیمت تاثیر گذار خواهد بود. بطور کل قیمت ورق های آهنی و فولادی که دچار نوساناتی می شود که تحت تاثیر نوسانات بازار بورس و تغییرات سهام ها می باشد که در نهایت بر قیمت تسمه های فولادی تاثیر خواهد گذاشت. مهزیار فولاد صنعت، با تجربه ی خود در این زمینه، به روز ترین و رقابتی ترین قیمت را به شما عزیزان اعلام خواهد نمود.

بررسی وضعیت کارخانه های تولید کننده این مقطع فولادی

بسیاری از کارخانه های مختلف وجود دارند که تسمه های فولادی و آهنی را تولید و روانه بازار می نمایند. بسیاری از این کارخانجات تسمه ها را زا ورق های نورد گرم و سرد تولید نموده و بسیاری از دیگر کارخانجات با جمع آوری آهن های قراضه و ذوب آنها و تبدیل به ورق های آهنی، تسمه ها را روانه ی بازار می نمایند. این موضوع کاملا به نوع استفاده شما عزیزان از این تسمه ها می باشد که قرار است در چه صنایع و در چه شرایطی مورد استفاده قرار گیرد، پس از بررسی این موضوع نتیجه خواهید رسید که از چه کارخانه ای، و و چه نوع جنس و چه آلیاژی تسمه خود را تهیه نمایید. البته کارشناسان مهزیار فولاد صنعت می توانند شما را در این زمینه راهنمایی نموده و کارخانه های معتبر را به شما عزیزان معرفی نمایند.


مهزیار فولاد صنعت با ارائه خدمات خود در زمینه خرید ورق تسمه فولادی همراه شماست تا شما عزیزان را در این زمینه با تمام قوا و بهمراه تیم فروش آلیاژ شناس خود یاری نماید. لطفا جهت اطلاع از قیمت تسمه فولادی در سایز ها و ضخامت های مختلف، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و ما را از سفارش های خود آگاه نمایید. همچنین می توانید از طرق واتز آپ شرکت به شماره 09383940223 اقدام نمایید. مهزیار فولاد همراه شماست تا شما عزیزان را به بهترین درجه از کیفیت برساند.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *