فولاد نورد

تفاوت بین نورد سرد و گرم فولاد چیست؟

سلام درود و عرض ادب خدمتم شما کاربران مهزیار فولاد صنعت ، امیدواریم در راستای اهداف صنعتی خود ، همیشه موفق بوده و در اهداف کلی صنعتی کشورمان موثر واقع شوید . مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه خرید ، فروش و تامین کلیه آهن آلات ، ورق فولادی و آلیاژی بطور گسترده فعالیت دارد و در سراسر کشور محصولات را عرضه میکند ، مهزیار فولاد ، با خدمات خود در سراسر کشور سعی دارد شما خریداران و صنعتگران عزیز را در جهت اهدافتان یاری نموده و هرگونه مقاطع فولادی مورد نیاز شما را تامین نماید . کارشناسان مهزیار فولاد صنعت ، با توجه به موارد استفاده از مقاطع فولادی مورد نیازتان ، شما را در انتخاب درست راهنمایی نموده و مشاوره های لازم را انجام خواهند داد . شما میتوانید جهت خرید و اطلاع دقیق از قیمت ورق روغنی ، با شماره واحد فروش شرکت 44449101-021 تماس بگیرید ،مهزیار فولاد صنعت در این صفحه ، اطلاعات مختصری درباره نورد لوله به شما ارائه یدهد . با ما همراه باشید .


انواع مختلفی از فولاد وجود دارد، با اشکال ، گرید ها و مشخصات مختلف. یک تمایز کلیدی در میان محصولات فولادی پیش ساخته، تفاوت بین نورد گرم و نورد سرد است.

ممکن است واضح باشد اما برخی از انواع فولاد برای برنامه های خاص مناسب تر از دیگران هستند. که دانستن این نکته  می تواند به جلوگیری از هزینه های بیش از حد لازم در مواد اولیه کمک کند. همچنین می تواند زمان و پول را برای پردازش بیشتر صرفه جویی کند. به عبارت دیگر، درک تفاوت های بین فولاد نورد گرم و نورد سرد به طراحان و مهندسین در دستیابی به نتایج بهتر و بهترین قیمت ممکن کمک خواهد کرد .

تفاوت اصلی بین این دو نوع فولاد در فرایندشان است. همانطور که می توانید تصور کنید، “نورد گرم” به پردازش با حرارت انجام می شود. “نورد سرد” به فرآیندهای انجام شده در دمای اتاق یا نزدیک به آن اشاره دارد. اگرچه این تکنیکها عملکرد کلی و کاربردی را تحت تاثیر قرار می دهند، اما نباید با مشخصات رسمی و درجه بندی فولاد اشتباه گرفته شوند.


 فولاد نورد گرم:

فولاد نورد گرم در دماهای بالا تحت فشار قرار گرفته‌است (بیش از 1700EsF )که بالاتر از دمای کریستال شدن برای اکثرفولادها می‌باشد. این روند تولید باعث می‌شود فولاد راحت‌تر شکل بگیرد و همچنین منجر به محصولاتی می‌شود که کارکردن با آن ها راحت‌تر کار است.

برای فرآوری فولاد نورد گرم، تولید کنندگان با یک شمش بزرگ و مستطیلی شروع می‌کنند. شمش گرم می‌شود و برای پیش پردازش فرستاده می‌شود، که در آن به یک رول بزرگ مسطح می‌شود. از آنجا که ، این فولاد در دمای بالا نگهداری می‌شود و فولاد داغ گداخته در یک سری از غلتک‌های فشاری قرار می‌گیرد تا ابعاد نهایی خود را بدست آورند. برای ورق فلزی، تولید کنندگان فولاد نورد شده را به داخل کویل چرخانده و آن را خنک می‌کنند.برای دیگر اشکال، مانند میله‌ها و صفحات، مواد برش خورده و بسته‌بندی می‌شوند. فولاد به آرامی سرد می‌شود. چون  نورد گرم بعد از پردازش سرد می‌شود، کنترل کمتری روی شکل نهایی آن وجود دارد که آن را برای کاربردهای دقیق مناسب نمی‌سازد. فولاد نورد گرم اغلب زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ابعاد دقیق در پروژه های صنعتی و پروژه‌های ساخت‌وساز، حیاتی نیستند.

فولاد نورد گرم معمولا نیاز به پرداخت کمتری نسبت به فولاد نورد سرد دارد که آن را بسیار ارزان‌تر می‌کند. فولاد نورد گرم همچنین اجازه می دهد تا در دمای محیط خنک شود، بنابراین اساسا نرمال می شود، به این معنی که از تنش های داخلی آزاد شده و می تواند در جریان رطوبت و یا سخت شدن کار ایجاد شود .


 نورد سرد:

فولاد نورد سرد اساسا فولاد نورد گرم است که پردازش بیشتری را پشت سر گذاشته‌است. برای گرم کردن فولا د، تولید کنندگان به طور کلی نورد داغ را خنک می‌کنند و آن را برای رسیدن به ابعاد دقیق‌تر و ویژگی‌های سطح بهتر رول می کنند. اما اصطلاح “نورد” اغلب برای توصیف طیف وسیعی از فرآیندهایی مانند چرخاندن، سنگ زنی و صیقلی استفاده می شود، که هر کدام از آنها تغییرات موجود در محصولات نورد گرم را به محصولات پالایشگاهی تغییر می دهد. از لحاظ فنی، “نورد سرد” فقط برای ورقهایی است که فشرده سازی بین غلطک ها انجام می شود. با ویژگی های سطح بهتر از فولاد گرم نورد، جای تعجب نیست که فولاد سرد اغلب برای کاربردهای فنی دقیق تر و یا جایی که زیبایی شناسی مهم است استفاده می شود.

اما با توجه به فرآوری بیشتر برای محصولات نهایی نورد سرد، آن‌ها قیمت بالاتری دارند .با توجه به ویژگی های فیزیکی آنها، فرآیند نورد سرد نیز می تواند فشارهای داخلی را در داخل ماده ایجاد کند. به عبارت دیگر، خنک سازی سرد با استفاده از برش، سنگ زنی یا جوشکاری فولاد، می تواند تنش را آزاد کند و منجر به انحراف یا تاب خوردگی غیرقابل پیش بینی شود .بسته به آنچه که به دنبال ساخت آن می باشید، انواع مختلف مواد دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برای پروژه های منحصر به فرد و یا تولیدات غیرانحصاری ، مواد ساخته شده از فولاد پیش ساخته می توانند بلوک های ساختمانی برای هر پیکربندی ساختاری قابل تصور را فراهم کنند. برای پروژه‌هایی که در آن‌ها کالاهای زیادی تولید خواهید کرد، انتخابی که میتواند باعث صرفه جویی زمان در ماشین کاری و مونتاژ  شود استفاده از نورد سرد است . این قطعات ریخته‌گری شده را می توان تقریبا به هر شکل در طیف وسیعی از مواد با کیفیت تبدیل کرد.


جهت ارائه خدمات جانبی نظیر برشکاری ، سوراخکاری ، آنالیز و بازدید از محصولات فولادی ، و همچنین جهت ارسال صورت های خریدتان ، میتوانید با شماره واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده ، و یا با ارسال ایمیل به آدرس pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com و همچنین ارسال پیامک به شماره واتس اپ ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ ، صورت خرید خود را ارسال نمایید ، پرسنل واحد فروش شرکت با تمام انرژی و نهایت تلاش خود در خدمت شماست تا صورت خرید شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و تامین نمایند . ما در نظر داریم که کیفیت اصل مهمی است برای صنعتگران ، بنابراین ما کیفیت را بری شما تضمین خواهیم کرد ، چرا که کیفیت حق شماست .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *