قیمت ورق دریایی

فروش ورق دریایی GL-A و LR-A

ورق دریایی، نوعی ورق فولادی است که برای کاربردهای خاص دریایی و نصب در اسکله ها و سکوهای دریایی طراحی شده است. انواع ورق های دریایی که در صنعت تولید می شوند با گریدهای متفاوت شناخته شده و هر یک از استاندارد ویژه ای تبعیت می کنند. در میان انواع گرید تجاری ورق دریایی، عناوینی همچون ورق 316، گرید LR، گرید AH36 و موارد دیگر را می توان یافت. این نوع ورق های فولادی کاربردهای خاصی را تحت پوشش قرار می دهند، به همین دلیل به گونه ای ساخته شده اند که خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی متفاوتی را ارائه کنند. در این مطلب به بررسی انواع ورق دریایی و تفاوت آن با سایر ورق های فولادی می پردازیم.

 

معرفی ورق دریایی 316 و خواص آن :

ورق دریایی 316 یک ورق فولادی بسیار مقاوم است؛ این نوع ورق فولادی به ورق 304 شباهت زیادی دارد اما در برخی عناصر تشکیل دهنده با آن متفاوت است. در ساخت ورق دریایی 316، عناصری همچون نیکل و کروم استفاده شده است؛ علاوه بر این دو عنصر، این ورق ها دارای 2 تا 3 درصد مولیبدن هستند. مولیبدن موجود در ساختار ورق های دریایی، مقاومت ورق در برابر خوردگی را تا چندین برابر افزایش می دهند.

مهم ترین مزیت استفاده از ورق دریایی 316 این است که این ورق به راحتی در آب دریا و محیط های حاوی آب های شور و سرشار از املاح، در برابر خوردگی شیمیایی بسیار مقاوم است. لازم به ذکر است که ورق فولادی 304 نیز دارای همین خواص است و به راحتی تمیز می شود، رنگ آمیزی آن با سهولت قابل اجرا است و جوشکاری آن نیز به سادگی امکان پذیر می باشد.

ورق دریایی 316 در برابر مواد شیمیایی اسیدی قوی، اسید هیدروکلریک، کلریدها، برمیدها، یدیدها، اسیدهای چرب، دماهای بالا و اسید سولفوریک بسیار پایدار است. این ورق با مواد شیمیایی واکنش نمی دهد. به همین دلیل از ورق دریایی 316 برای کاربردهای دریایی و ساخت تجهیزات دریایی و کشتی سازی استفاده می شود.

انواع گریدهای ورق دریایی شامل چه مواردی است؟

یکی از گریدهای ورق دریایی، گرید تجاری LR AH36 نام دارد. این ورق بسیار مقاوم دارای توان کششی فوق العاده ای است و برای ساخت سازه های دریایی و اسکله ها از ان استفاده می شود.

نوع دیگری از ورق های دریایی با گرید LR/A شناخته می شوند. این نوع ورق فولادی نیز توان کششی بالایی دارد و تحت فرآیند نورد گرم تولید می گردد. این گرید تجاری به 4 دسته فرعی از محصولات تقسیم بندی می شود.

گریدهای دیگر ورق دریایی شامل LR AH32، LR AH40 و LR EH36 می باشند؛ این ورق ها نیز مانند سری های قبلی از توان کششی بالایی برخوردار هستند. تمام گریدهای ورق دریایی در برابر خوردگی ناشی از شوری آب دریا یا حضور مواد شیمیایی در سکوهای نفتی مقاومت بالایی دارند.

 

خرید و فروش ورق دریایی : 

انواع گریدهای ورق دریایی با ضخامت و ابعاد مختلف در بازار فولاد به فروش می رسند. این ورق ها برای نصب در محیط های دریایی و اقیانوسی که سطح ورق با حجم زیادی آب در تماس است کاربرد دارد. قیمت ورق دریایی با توجه به وزن ورق و قیمت بازار فولاد تعیین می گردد. در حال حاضر مجموعه صنعتی مهزیار فولاد ارائه دهنده انواع ورق فولادی با کیفیت بالا و قیمت مناسب، این نوع ورق ها را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. برای اطلاع از قیمت ورق دریایی و نحوه سفارش محصولات می توانید با مهزیار فولاد تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *